Game of Thrones / House of the Dragon

Ik moet wachten tot vanavond met kijken :sob:

Heeft iemand een goede recap van wat er in de vorige seizoenen gebeurd is? Er staan er genoeg op youtube, maar heeft iemand er toevallig 1 gezien welke het echt goed samenvat?


De eerste die YouTube aangeeft, maar heb al meerdere recaps van hem gezien en vind ze echt duidelijk!

Edit: iedereen die de aflevering gezien heeft, hebben jullie dit al gelezen: https://www.reddit.com/r/gameofthrones/comments/bd6ngg/spoilers_postpremiere_discussion_season_8_episode/ekwudew?utm_source=share&utm_medium=web2x

1 like

Wie hoort er niet bij?

  • Jorah
  • Jeor
  • Lyanna
  • Lyra

0 stemmers

  • Lord Varys
  • Little Finger
  • Theon Greyjoy
  • Grey Worm

0 stemmers

  • Obara
  • Tyene
  • Olerya
  • Nymeria

0 stemmers

Juiste antwoorden: Lyra Mormont hebben we niet op televisie gezien, Little Finger heeft zijn volledige zaakje nog en Olerya is geen gevaarlijke sand snake.

Naaah sorry hoor maar

Samenvatting

Die scene met Jon op die draak was gewoon Harry Potter die voor het eerst op die hippogrief zit???

29 likes

Mijn hart brak wel een beetje toen Samwell erachter kwam dat zijn vader en broer dood zijn door Daenerys. Ik erger mij een beetje door Bran zijn persoonlijkheid (heel afstandelijk en serieus). Door het einde ben ik erg benieuwd naar volgende week. Ik had wel een ander begin en soort aflevering verwacht van deze aflevering aangezien de finale eindigde met de white walkers bij de muur. Zou Daenerys de kroon afstaan aan Jon? Het zou echt wat zijn als zij zwanger zou zijn van haar eigen neefje.

8 likes


De Targaryens kennende is het helemaal niet zo bijzonder als een neef zijn tante zwanger maakt aangezien ze al generaties trouwden met een broer of zus.
Ik vond juist het deel dat ze Jon en Dany op draken reden wat overbodig. Het ziet er tof uit maar voelde als tijdverspilling vooral omdat je als publiek weet dat het niet zo uitzonderlijk is dat Jon/Aegon op een draak kan rijden. Het leek net alsof ze helemaal geen gevoel voor urgentie hadden.

2 likes

Ik kan niet wachten tot Daenerys dood is
Niet in spoiler want het is geen spoiler, hoop alleen wel dat het gebeurt

7 likes

Hahaha ik zei echt letterlijk hetzelfde zo net!

2 likes

Incest komt inderdaad voor bij de targaryens en in GOT zijn ze sowieso niet vies van incest. Ik hoop nu stiekem dat Bronn Cersei vermoord ipv haar broers.

8 likes

Ik zou het best grappig vinden als haar gezombiefeerde draak haar dood. De sigaar zijn uit eigen doos. :roll_eyes:

2 likes

Mijn plussen en minnen

+Arya en het weerzien met the hound
+Davos met zā€™n slimme praatjes
+Arya en Jon
+Arya en Gendry
+Sam en Jon
+Tyrion en Sansa
Eigenlijk al die weerziens dingen vind ik leuk

-Draken vliegen zonde van de tijd
-Euron greyjoy, vreselijk irritant en slecht geacteerd karakter. Doet me altijd aan die pirates of the Caribbean films denken misschien ook wel door dat oogpotlood
-verder boeien die greyworm en zn chick me ook niet zo veel, ik hoop dat die niet te veel zendtijd gaan krijgen.

4 likes

Kan niet wachten tot volgende week!

Samenvatting

Denken jullie ook dat Cersei alleen met Euron naar bed ging zodat ze kan zeggen dat hij de vader is ipv Jaime?

2 likes

Haha, wij zeiden ook al, dat wordt weer een blond kind waarvan de zogenaamde vader donker haar heeft zeker

Waarschijnlijk ja!

ohhhh ik zag echt meteen dat Thormund er was, mijn vriend geloofde me/de scene niet. Jullie kunnen wel raden hoe hard ik heb gejuicht doen hij in beeld kwam en ik gelijk had :smirk:

1 like

Ik vind het eigenlijk wel heel leuk dat Dany nu meer als bad guy wordt weggezet.
Wat denken jullie dat die blik van Bran naar Jaime was? Bran is zo afstandelijk van oude Bran dat ik me niet kan indenken dat het gaat om dat cripple verhaal. Miss zag hij Jaimeā€™s toekomst?

Mijn review s8e1

Beetje gemixte gevoelens na de aflevering. Vond weerzien Tyrion en Sansa leuk om te zien net als Arya en Gendry! Stuk met Tormund en Ed sprong er ook uit en dat gedeelte dat Bran zei: ā€˜waiting for an old friendā€™ en dat je dan realiseert dat dat Jaime is. Vond dat typische GoT momenten.

Maar danā€¦ Jon op de draak?! Seizoenen lang is het een ding dat Dany de enige is die op een draak kan vliegen en opeens is het van, hop on letā€™s have fun? In mn hoofd zou het een veel spectaculairder heroischer moment zijn en nu was het een beetje nutteloos? En de vergelijking met HP en de hippogrif is wel treffend ja hahaha.

2 likes
Spoiler

Ik vond dat weerzien tussen Jaime en Bran tof, maar ook een beetje een dooddoener zo aan t einde. Had t toffer gevonden als ze Sam en Jon voor t laatst (in de aflevering) zouden bewaren.
Verder is en blijft mijn held Tormund. En Bran wordt er niet gezelliger op (we have no time for this).

Waarom willen jullie Cersei dood? Ik hoop echt dat Cersei blijft leven. Ze is mijn favoriet en zorgt voor een beetje leven in de brouwerij. Love haar valsheid!

3 likes

Wauw bedankt voor de spoilers

1 like
Spoiler

Ik denk dat Bronn wel eerst naar Winterfell gaat om ze te vermoorden maar uiteindelijk het toch niet gaat doen.

2 likes