Game of Thrones / House of the Dragon

Die scene met Arya en Gendry :confused:

1 like

Ik had het wel verwacht eigenlijk.

1 like

Ik vind het best ā€œjammerā€ dat ze hier tijd aan besteden. Alsof ze veel fans tegemoet willen komen ofzo. Geef me actie, geef me meer achtergrond informatie over de Whitewalkers, beantwoord vragen! Komen ze met zoā€™n scene.

Maar goed dat zijn mijn persoonlijke verwachtingen die ik had natuurlijk. Alsnog heel vermakelijk om te kijken, ik ging ook echt stuk om die scenes met Tormund hahaha

3 likes

Ik had het dus gehoopt en toen had ik spijt van mijn hoop want het viel nogal tegen.

1 like

Tormund was echt goud deze aflevering! Over die reuzenmelk, hahaha, zo ongemakkelijk - laf it.

Arya en Gendry had je van mijlenver aan zien komen.

Ik had trouwens gehoopt dat Jon na de oorlog pas de grote onthulling aan Danaerys zou doen, nu zal ze afgeleid zijn tijdens het gevecht.

7 likes

Ik vond het wel leuk. Een aantal dingen goed afgesloten (nou ja, weet je ook meteen wie er doodgaan) en vermakelijke gesprekken. Prima opbouw naar het gevecht toch.

2 likes
Lap tekst

Sorry, Jorah. Je hebt geen vaardigheden om met kinderen om te gaan. Davos is the True Dad of the Seven Kingdoms.

Blijkbaar is de rolstoel van Bran voor de verandering eens verplaatst. Zo slecht is de zorg in Winterfell dus nog niet. En anders kunnen ze nog altijd Jaime aan het werk zetten in de zorg.

Oersaaie kringverjaardag met de Lannisterbroā€™s en met als hoogtepunt de eerste kennismaking met de Westerosi inzending voor Eurovisie: Podrick Payne. Is hij dan stiekem toch familie van Liam Payne? Wel leuk dat Florence + The Machine de aftiteling op zich namen.

En Tormund is schijnbaar niet alleen grootgebracht met reuzenmelk maar schijnbaar ook een feminist icon. Vrouwen moeten ook gewoon ridders kunnen zijn.

Uiteraard moesten Tormund en Jiame nog even een wedstrijdje doen wie de biggest dick is. Ja heren nu weten we wel dat jullie beiden een uitgebreid vecht c.v. hebben. Wie weet mogen jullie binnenkort het ombrengen van de Night King daar aan toevoegen.

Thansa is real. Theon en Sansa heben meer chemistry dan de Targjes. Ik vond deze reunie net zo tranentrekkerig als de vorige keer toen Theon Sansa Bevrijdde. Laat dit de #Endgame zijn.

Grey Worm en Missandei worden nog steeds buitengesloten door de gewone man. Na de oorlog maar lekker naar het strand.

Piet piraat, je verstoort ā€˜het gesprekā€™ tussen The Hound en Arya. Nu moest de schermtijd worden opgevuld met een overbodige sexscene tussen een bastard en een facelesss woman. En die muziek is gewoon een voorbode. "Iā€™m not the red woman, take your bloody pants off!. Nu nog niet nee. Maar moest die schaduw baby nu echt ingeruild worden voor een (mogelijke) baratheonbaby?

Dany, dat iedereen jouw naait kunnen we ook niks aan doen. Maar jonny boi had het aan het juiste eind. Je bent gewoon net zoā€™n problematische incesttargaryen als de voorgaande generaties

19 likes

Ik vind dat Tormund nu wel heel erg een karikatuur wordt. Alles wat hij zegt of doet is een soort comedy one liner. Niet mijn smaak, maar veel plezier ermee.

9 likes

Tormund blijft een baas.

3 likes

Ja, was wel leuk geweest. Dat Jon en Dany allebei nog leven aan het einde en hij opeens zegt:

image

Ga van me troon!

12 likes

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw

Ik ga nu kijken, doei

ok ik ben hier dan denk ik te slecht voor maar wie gaat er dood?
Ik denk nog steeds every-fucking-one

1 like

Tot nu toe gebeurd er in beide afleveringen vrij weinig? Er zit veel ā€˜opvullingā€™ in, veel gesprekjes en weinig scenes die iets bijdragen aan het verhaal.

2 likes

Ze bleven maar herhalen hoe veilig de crypts wel niet zijnā€¦

Ik was blij dat Tyrion eindelijk Bran eens heeft uitgehoord. Ik hoop stiekem dat Tyrion tijdens the battle een geniale ingeving krijgt, ter compensatie van zijn laatste misrekeningenā€¦

6 likes

Ik vond t opzicht wel goede opbouw naar het gevecht.
En jaime knighting Brienne was zo mooi. Snik snik

Wie denken jullie dat de eerste big casualty gaat worden?

3 likes

Ben nog aan het kijken maar hoe fucking ongemakkelijk die kring verjaardag bij het haardvuur :sweat_smile:

2 likes

En dat terwijl de overleden Starks zich straks tegen de jonge generatie kunnen keren door het toedoen van de Night King. :upside_down_face:

Ik zie het nog wel gebeuren dat zowel Genry en Jorah de volgende aflevering dood gaan.

En eigenlijk werkt GOT een lijstje van de voorgaande seizoenen nogmaals af.

In ep 1 weer een bordeelscene en een kind dat op een lullige manier kom te overlijden
in ep 2 weer een overbodige sexscene etc.

ep 3ā€¦

ja dat vond ik ook, het voelt alsof ze veel te bewust aan het proberen zijn memes te schrijven

2 likes

Ik denk dat de er een aantal losse eindjes afgewerkt moesten worden,l en dat de Night kingā€™s aanval minimaal 1 toegewijde aflevering moet krijgen dus dat het nu 2 afleveringen heeft geduurd voor het losbarst maar ik denk dat ze de komende afleveringen daarmee teveel in 1 keer gaan proppen. Volgens mij hadden ze beter 7 of 8 afleveringen kunnen maken maar dan waren ze weer 30 miljoen armer geweest ( hoewel deze episode vrij goedkoop moet zijn geweest)
Er zit nu zoveel fanservice tussendoor gepropt dat ik benieuwd ben hoe ze dit gaan aanpakken.

Mijn favo momenten waren Jaime & Bran, Sansa en Theon en Brienneā€™s ridderceremonie. Dikke feels. Heel goed geacteerd ook, vooral Jaimeā€™s acteur.

7 likes

Volgens mij waren dit veel ā€˜last momentsā€™ en gaan er flink wat mensen dood in aflevering 3. :sob: Ik vrees voor Brienne, Gendry, Theon en Missandei of Grey Worm. Misschien zelfs een Stark en dan zal Sansa waarschijnlijk degene zijn die er als eerst aan gaat. Davos zie ik ook nog wel sterven. Jorah zie ik nog wel langer blijven (al denk ik dat hij uiteindelijk doodgaat).

Jammer dat je deze serie niet gewoon kan bingen. En ik ben trouwens wel blij dat er wat langzamere afleveringen zijn in plaats van het constante gepush van vorig seizoen. Dan heb je totaal geen opbouw en gevoel van climax meer, terwijl ik nu echt bijna met mijn gezicht in mijn beeldscherm zat want ā€˜omfg de undead are comingā€™. Beetje het gevoel als in LotR Two Towers. Volgens mij wordt dit episch.

4 likes