Game of Thrones / House of the Dragon

Wat me de laatste tijd wel opvalt met GoT is dat ik het de laatste seizoenen allemaal beter te behappen vind en ik denk dat dat een teken is dat de serie best veel van zijn oorspronkelijke visie/kracht is verloren. De eerdere seizoenen was iedereen nog zo meedogenloos en hoewel ik het daarom persoonlijk niks vond was dat wel echt de kracht van de show. Nu heb je alleen nog maar de helden/antihelden/gereformeerde klojo’s over en dat maakt het een heel stuk minder genuanceerd. Ik denk ook dat de enige manier waarop ze dat kunnen rechttrekken is door aflevering 3 en een stuk van 4 aan de Night King te besteden en daarna iedereen weer te laten flippen over die troon.

Mijn voorspelling is dat ze de komende aflevering een zware nederlaag lijden of maar gedeeltelijk slagen in hun opzet en de Red God vanaf aflevering 4 weer volop in beeld gaat komen. Waarschijnlijk ook als veroverende partij.

8 likes

Oh en Sam! Sam is fantastisch geacteerd en geschreven. De eerste die een White Walker heeft gedood. Lang leve Sam!

15 likes

Ik ben juist blij dat ze er niet zo doorheen vliegen als vorig seizoen waarin iedereen in twee seconden van de ene kant van het continent op het andere was, en er nu tenminste even een beetje op de personages wordt gefocust in plaats van alleen maar actie.

Ik vond de seksscène met Arya en Gendry ook niet echt per se nodig, maar beter dan dat drakenritje van vorige aflevering. En good for Arya for getting it in before he’s gone.

En dikke tranen bij Jaime die Brienne ridderde hoor.

Ben heel benieuwd hoe Dany het allemaal gaat oppakken dat Jon/Aegon Jr. meer recht op de Iron Throne heeft. Maar eerst die battle om Winterfell maar eens doorkomen…

Wie denken jullie dat er in de battle het loodje gaan leggen? Ik denk sowieso Theon (:+1:t3:, bye felicia!) , Brienne (:cry: ) en Jorah (:woman_shrugging:t3:). En dan nog wat minder prominente figuren als Beric, Gendry en Edd.

1 like

Hmm ik verwacht dat Sansa op de 1 of andere manier doodgaat en dat Theon het idd ook niet gaat overleven want erg dapper is hij ook niet. Verder vind ik het lastig om te zeggen. Ik ben wel bang dat mijn goede vriend Tormund het niet overleefd. Tyrion gaat er ook aan denk ik want die kan ook niet veel.

Ben echt zo benieuwd of ze de draak van de night king weten te doden of dat de night king nog 1 of 2 draken erbij weet te pakken.

1 like

Alles denk ik niet, maar deze battle wel. Ik ben Grey Worm en Misandei trouwens vergeten, een van beiden zal volgende aflevering sowieso ook niet overleven gok ik zo na dat gesprek over hun toekomst samen en die kus.

Ik ben mezelf mentaal aan het voorbereiden op de mogelijke dood van Jon of Ayra.

Kan dat niet aan hoor!

Voordat Arya en Gendry de liefde bedreven, werd kort een stukje muziek gespeeld dat eerder werd gebruikt toen Arya in aanraking kwam met Jaqen H’ghar. Wat denken jullie dat dit te betekenen heeft qua foreshadowing?

  • Gewoon een verwijzing: ‘Valar morghulis’, All men must die => Gendry gaat binnenkort dood in de serie.
  • Arya is nog steeds een faceless man en zal na de seksuele daad vroeger of laat het hoofd van Gendry gebruiken om iemand te doden.
  • Het liedje markeert voor Arya bijzondere vriendschappen eerst die met kort Jaqje en nu Gendry
  • Iets anders namelijk…
  • Geen idee.

0 stemmers

11 likes

Gendry_Arya_Storm_8x02

22 likes

Ik vond het echt een geweldige aflevering! Ik ga m sowieso nog een keer kijken voor afl 3. Omdat ik bang ben dat in de volgende aflevering heel veel mensen dood zullen gaan

Ging zoeken naar een fanfic over Gendry en Arya. Nu vijf uur verder, fanfic gelezen en alle feels gevoeld en nu weet ik niet meer wat ik moet met m’n leven.

1 like

Je eigen fanfic schrijven natuurlijk! En hier posten.

2 likes

Ahh ik vond het echt weer een fantastische aflevering! Hoogtepunten waren inderdaad toch echt die scene tussen Jaime en Brienne, en Sansa die theon weer ziet. Volgende aflevering zal inderdaad wel een volledige battle worden.

En leuk, al die verschillende groepjes bij elkaar. Vond ze bij het vuur het leukst, vind alleen wel jammer dat thormund inderdaad nu zon karikatuur is geworden, met maar 1 doel: Brienne

3 likes

Had wat instagram stories gezien van mensen die alleen maar geschokt keken na de aflevering dus had me op verschillende doden voorbereid. Het viel daardoor een beetje tegen qua actie.

Wel leuke momenten en Ghost was zelfs even in beeld :blush:. Ben benieuwd naar volgende week en wie er na die aflevering nog over gaan blijven.

Volgens de prophesies is Azor Ahai degene die the night king uiteindelijk verslaat. Wie is Azor Ahai?

  • Dany
  • Jon
  • Arya
  • Jaime
  • Bran
  • The night king zelf
  • Sansa
  • Thormund
  • Syrio forell
  • The hound
  • Sam
  • Jorah
  • Lyanna mormont
  • Gendry
  • Tyrion

0 stemmers

Zijn er eigenlijk ooit voorspellingen uitgekomen in die wereld?

Hmm wel fan theorieën! Maar dit is zo’n grote, waar al zo vaak naar gerefereerd is dat ik denk dat hier nog wel wat mee gaat gebeuren!

@anon76889665 Cersei’s prophecy lijkt redelijk waarheid te worden, met drie blonde kinderen, die alle drie een gouden rouwkleed om hadden. Nu alleen nog worden gekilld door haar kleine broertje

2 likes

“Will the king and I have children?” she asked.
“Oh, aye. Six-and-ten for him, and three for you. (…) Gold shall be their crowns and gold their shrouds,” she said. “And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you.”

Maggy the Frog was tot nu toe redelijk spot on met Cersei die drie kinderen krijgt die ook alledrie sterven, wat hoop geeft voor de valonqar prophecy, ervan uitgaand dat Cersei de huidige zwangerschap (als die inderdaad bestaat) niet voldraagt.

1 like

Aiii, iemand op reddit:

Number of times people mentioned how safe the crypts are: 6. Guys I don’t think the crypts are that safe

The bad guys can raise the dead…the crypts are full of dead people…

14 likes