Game of Thrones / House of the Dragon

Wow ik vond dit zo’n saaie aflevering.

Mn vriend en ik keken de tijd echt weg 15 minuten voor het einde en we zitten nog steeds naar een gemoedelijk theekransje te kijken.

Er zijn ook teveel relevante mensen bij elkaar nu, onmogelijk om iedereen aandacht te geven dus nu voelen deze mensen voor mij als ‘over’:

  • greyworm
  • missandei
  • varys
  • jorah
  • theon

de rek is er qua character ontwikkeling voor hun gewoon een beetje uit…

Zal Brienne de Night King doden???

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Mijn Ja is alleen omdat ik dat zo graag wil!

7 likes

Ik vond het ook wel knap gedaan. Sowieso wil ik liever niet nadenken of de aflevering goed of slecht is, ik wil het gewoon kijken. Maar ik vond de grimmige maar ook “we gaan het zien/alles of niets” sfeer wel heel sterk overkomen.

3 likes

Hier moest ik wel om lachen.
Ik vond het lied over Jenny Oldstones (/) wel erg mooi!

17 likes

Ik vond het echt een goeie opbouwende aflevering. Vond het juist wat hebben dat ze allemaal rond de haard zaten, een beetje ongemakkelijk en nerveus. Bij mij geven zulke momenten juist wat meer binding met de personages, ik kan me dan zo voorstellen dat je nerveuzig zit te wachten en niet weet wat je precies te wachten staat de volgende ochtend. Een serie hoeft van mij niet heel snel te gaan, dat zou de kracht verminderen.
Ik ben nu wel mega benieuwd naar de grote battle volgende week! Ik lees veel theorieen dat de Night King niet bij het gevecht zal zijn, maar juist iets onverwachts gaat doen.

Is de Night King nou eigenlijk ook een green seer?

Ik vond het wel even gek dat Arya ineens seks ging hebben. In mijn hoofd is ze nog zo jong en niet “seksueel” ofzo. Stom, maar was wel even schakelen haha

3 likes

Waarom niet met een leuke chick. Brienne is way too much voor die slappe ventjes.

5 likes

Was in eerste instantie echt voor haar met Tormund, maar ik erger me nu echt dood aan hoe dik het er bovenop ligt. Itt Gendrya is dat geen fanservice waar ik op zit te wachten. Ik zie het ook niet tussen haar en Jaime, vind dat juist zo’n pure vriendschap, ik hoop niet dat daar wat gaat gebeuren. Zou ook wel mooi zijn als er eens gewoon een vriendschap tussen man en vrouw kan bestaan, zonder dat er meteen romantische of seksuele spanning moet zijn. Ik hoop dat dat bij Sansa en Theon ook zo blijft, ik las daar ook niks meer in, maar het internet is het daarin niet met me eens…

9 likes

Tormund on the streets, Jaime in the sheets.

10 likes
  • Sansa en Theon
  • Sansa en Podrick
  • Sansa en Tyrion
  • Sansa en Lemon Cakes

0 stemmers

Theon. Ik gun het die jongens zo ontzettend dat ie een beetje liefde krijgt. Van alle personages vind ik echt dat hij het meeste shit heeft gehad. (Voor een deel zijn eigen schuld, maar toch.)

1 like

Ik hoop vooral niet dat ze nu dwangmatig allemaal koppeltjes gaan maken. Dus daf ineens Jon en daenerys bij elkaar zijn en dan arya en gendry, sansa en theon (of tyrion) en jaime en brienne. Zou dat echt vinden afdoen aan de karakters en serie. Vind het überhaupt belachelijk waarom romantische liefde altijd als ideaal en het sublieme happy end wordt gezien (ook in het echt btw). Ik vind zon sterke verbondenheid/vriendschap die je hebt als je samen iets heftigs meemaakt veel mooier. En duurzamer.

16 likes

Helemaal mee eens! Liefde wordt maar continu als het hoogst haalbare gezien. Zou ook wel eens mooi zijn als het wat minder prominent aanwezig is.
Veel mensen kunnen zich natuurlijk inleven in een liefdesverhaal of vinden die romantiek fijn, kan ik me helemaal indenken.Maar het moet niet over de top gaan vind ik. Daarom hoop ik ook dat Brienne niet per se met Jamie iets hoeft of met Tormund.

2 likes

Eens, dat romantische wordt inderdaad vaak als het hoogst haalbare gezien. Ik vind het mooi dat sommige personages naar elkaar toegroeien (of zoals Tormund gewoon over de top, ik vind dat echt geweldig). Maar de makers moeten ook niet overdrijven. Ik verwacht (en hoop) eigenlijk dat we de komende afleveringen van veel mensen afscheid gaan nemen. Om het weer iets spannender te maken.

Ik vond Game of Thrones altijd heel sterk in onverwachte dingen. Dus hoop dat de serie dit seizoen niet gaat teleurstellen. Op dit moment zijn er nog weinig onverwachte dingen gebeurd. Ze zijn wel duidelijk aan het toewerken naar ‘het gevecht’. Hopelijk stelt deze niet teleur.

4 likes

Nee denk zeker dat het niet teleur gaat stellen! Maar ik ben niet de meest objectieve fan denk ik. Wat jij ook zegt, dat karakters naar elkaar toegroeien en een eigen chemie hebben vind ik echt geweldig. Hoe karakters volwassen zijn geworden en andere banden hebben of beschadigd zijn.

Game of Thrones is tot nu toe wel de meest onvoorspelbare serie geweest die ik heb gezien. Ik denk ook echt niet dat het (helemaal) goed gaat eindigen.

Grey Worm heeft ook een relatie toch?

5 likes

Theon heeft toch geen piemel, en grey worm geen ballen toch? Ik dacht dat er een verschil was.

George R. R. Martin kennende niet nee. :joy:

image

4 likes

Bij de unsullied wordt alles verwijderd, dus Grey Worm heeft geen ballen en geen piemel.

Oef.

1 like