Game of Thrones / House of the Dragon

Edd is dood door Sam. Omdat homeboy daar als een halve gare bleef liggen. Dat vergeef ik hem nooit.

15 likes

Waauw echt goed gedaan deze aflevering. Ik vraag me af, ook al is ie 'dood of Arya nu gemarkt is net als Bran of dat dat nu helemaal weg is. Kan niet wachten tot de volgende aflevering. Als je het nu zo bekijkt heeft Cersei dit goed uitgedacht.

9 likes

Ik vond het zo raar dat Dany en Jon gewoon even gingen vliegen terwijl je zag dat ze beneden echt wat hulp konden gebruiken.

3 likes

Hun plan was wachten op de Night King + Draak zodst ze em 2 tegen 1 konden uitschakelen. Toen de Dothraki uitgeroeid werden besloot zij om het plan te schrappen
en te vliegen.

Lap tekst

Dit was de beste aflevering tot nu toe. Geweldige muziek, maar de beelden hadden wel iets lichter gemogen. Dan heb je wel Melisandre die als een ware Gandalf voor het licht en een zekere verlichting op het slagveld zorgt, maar alsnog kan je niet alles goed zien.

En hoe useless blijft Dany eigenlijk buiten het Dracarys schreeuwen? Als ze gewoon had leren waterdansen net zoals Arry dan was Jorah misschien niet het haasje geweest. (Dit geldt ook voor een groot deel van die vrouwen die maar moesten afwachten in de cryptes). Neem is een proactieve houding en ga desnoods in de leer bij de faceless men of de Night’s Watch. Alleen Sansa en Tyrion hadden zich iets beter voorbereid.

En je kan wel merken dat Jon nu ook echt een Targaryen is, want hij leeft ook voor een zesjescultuur. Zelfs Bran heeft meer gedaan, maar wat precies moeten de volgende afleveringen verder uitwijzen.

Neem allemaal eens een voorbeeld aan Lyanna die ooit zei: “Every man from Bear Island fights with the strength of ten mainlanders,” en het nu moest opnemen tegen een wight walker reus. Dat is geen wassen neus, dus probeerde ze hem te doden in zijn oog. Helaas wel met dodelijke afloop. En Theon, the Last Man Standing st¼anding. Die wel de letterlijke ballen heeft maar niet de ballen verstand hoe hij de Night King moet omleggen. Gelukkig redde Arya de dag.

Verder dacht ik heel even dat Davos in deze aflevering de functie van luchtverkeersleider voor draken op zich nam toen hij zwaaide met vuur. Gelukkig was GOT’s vaderfiguur wel zo verstandig om Mel gewoon haar ding te laten doen. En het was geen gevalletje Rick R’hllor want haar ‘ex jo zoon jo il amisas’ werkte.

Weinig Gendry en Tormund dit keer. En naast het messcherpe duo Brienne en Jaime is het gouden duo toch echt echt Arya en The Hound. (Geen trio want Beric Dondarrion is niet meer.)

Dolorous Edd is dead. SADDDDDD en alleen omdat Samwell niet met zijn zwaard wilde slingeren. Zelfs Sandor, die tijdelijk verstijfde door het vuur, ging later toch weer op afslachttocht. Want we hebben nu nog 3 afleveringen te gaan dus nog ruimte zat voor #cleganebowl nu de Night King verslagen is.

In Game of Thrones vond ik de dood van Jorah toch wel het lastigst om te zien. Ser Jorah Mormont of House Friendzone, het is jammer dat Dany toch meer een ding heeft voor incest. :roll_eyes:

18 likes

Arya :heart: tranen in mijn ogen haha. Ze is mijn favoriet namelijk.

4 likes

Volgens mij heb ik nog nooit zo vaak ja, nee en fuck geroepen in 1,5 uur haha.

9 likes
17 likes

Ik vond het eerste kwartier wel mooi. Om te zien dat iedereen heel zenuwachtig en bang was. Dat gevoel kwam wel goed over.

8 likes

Oh ik vond dat juist vet spannend haha.

1 like

Vond het aan de ene kant ook wel een beetje een gek einde. Arya die eventjes de "onverslaanbare night King neersteekt. Was ontzettend stoer en onverwacht, de hint die Mellisandra gaf kwam namelijk niet bij mij aan, maar het voelde een beetje gek dat het zo" makkelijk" was.

1 like

Ik heb wel genoten hoor! Arya is echt mijn lievelings en ik denk dat mijn buren mij hebben horen schreeuwen, ik was even bang dat ze dood zou gaan

3 likes

Ik keek alleen meer naar dit gevecht uit dan het gevecht met Cersei :speak_no_evil: Helemaal geen interesse in die Cleganebowl en we weten toch al dat ze doodgaat. Daarbij vind ik zowel Dany als Jon niet heel sympathiek dus zal het me ook een worst wezen wie op die troon zit.

8 likes

Ik vond het echt een spannende aflevering! Een stuk beter dan de afleveringen hiervoor ten minste. Maar ik vraag me echt af hoe ze de komende afleveringen nog spannend gaan houden nu heel het night King gebeuren voorbij is

1 like

De serie heet Game of Thrones dus het main event van het seizoen zou altijd om de game of thrones moeten gaan. Al die alliances en nu weer knokken om dat lelijke ding.

4 likes

De game of thrones gaat het spannend houden. Eerst het veroveren zelf en ondertussen bedenken wie er op gaat zitten en of er uberhaupt iemand op gaat zitten. Dus weer de combinatie van actie en persoongedreven verhaallijnen.

@anon76889665 @SayMyName
Ja daar hebben jullie gelijk in! Ik was gewoon zo meegezogen in de verhaallijn met de Night King dat ik verbaasd ben dat het nu voorbij is (ten minste, dat denk ik)

Welke hint??? voor mijn gevoel rende ze ineens weg, dacht alleen maar ???

‘Brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes sealed shut forever’ O.a. de Night King heeft blue eyes

2 likes