Game of Thrones / House of the Dragon

Downloads zijn sowieso wel te vinden met Engelse subs, Nederlands weet ik niet. En die streamsite heeft bij sommige series wel en sommige geen subs

1 like

Downloaden hehe :sweat_smile:

1 like

MIJN HART

1 like

Na de serie 4x opnieuw te hebben bekeken, wil ik denk ik wel de boeken gaan lezen. Maar zie er ergens een beetje tegenop omdat ik door de serie al een groot deel van de verhaallijnen al weet (ondanks dat de serie afwijkt van de boeken, denk dat de rode draad wel het zelfde zal zijn?). Ben dus bang dat ik ergens ga afhaken. Aan de andere kant ben ik weer bang dat door de serie mijn verwachtingen zo hoog zijn dat de boeken daar niet aan voldoen :disappointed_relieved:. Hebben jullie de boeken gelezen, en zo ja, is het het waard naast de serie?

de boeken zijn veel gedetailleerder en logischer, de eerste twee seizoenen zijn nog redelijk synchroon maar daar na veranderen sommige dingen. Voor mij was het keerpunt na de red wedding waar de serie zijn eigen gang begon te gaan.
Dorne is zo een groot ding dat helemaal anders loopt in de boeken bijvoorbeeld. En er is ook Stoneheart waar veel mensen het graag over hebben.

3 likes

Ik dacht hierbij echt twee seconden dat er echt wat spectaculairs gebeurde, tot ik bedacht dat ze hem natuurlijk gewoon weer tot leven gingen wekken.

(had overigens de boeken al gelezen, denk dat de Red Wedding anders ook wel vrij onverwacht was geweest, maar verhaaltechnisch ook niet extreem spectaculair verder, er gaat niemand dood waardoor het verhaal ineens een extreem andere draai krijgt, wat bij Jon wel het geval zou zijn geweest).

@elegance ben het eens met @Ainu, boeken zijn toch best anders, soms wel wat langdradig overigens, maar veel gedetailleerder inderdaad.
Ben nog steeds pissig over wat ze in de serie met de Sandsnakes hebben gedaan.

Ik heb bij deze scene, The Red Wedding en dat Ayra Little Finger vermoorde hard op gegild. Zo erg dat m’n moeder kwam kijken of alles ok was.

Weet niet of het in spoiler moet maar doe het maar voor de zekerheid.

Niet bij de Viper?

Help me even? Ik weet alleen Red Wedding bij naam haha!

Die extreem grafische scène met die ogen

niet op klikken als je niet tegen smerigheid kunt

OH DIE! Nee want had al waarschuwing gehad dus keek maar half. Werd er meer naar van dat dat ik van schrik of verbazing moest gillen haha!

Die andere momenten was ook gewoon met favo personages en wat meer plots of onverwachts ofzo?

1 like

Oh man ik heb bij deze dus wel echt zitten walgen! Personages waarvan je niet verwacht dat ze dood gaan doen me meestal niet zoveel, maar hoe deze dood ging. Man oh man.

4 likes

Ik vind de boeken (op a dance with dragons na) nog steeds plezieriger en van hogere kwaliteit dan de televisieserie.

2 likes

Ik ben ook de serie aan het herkijken voor het nieuwe seizoen, net de Red Wedding gehad. Nu even bijkomen, blijft heftig :sweat_smile:

1 like

Oooh nee dat moment dat Cat doorheeft dat Lord Bolton een maliënkolder aanheeft en dat er dus wat gaat gebeuren, haar schreeuw als haar firstborn gedood wordt, de wolf die het aanvoelt en neergeschoten wordt en vooral Arya die zo dichtbij is om eindelijk met haar familie herenigd te worden en dan doorkrijgt wat er gebeurt… Veeg mij maar op hoor haha! Vind het alleen altijd een beetje overkill dat Talisa in haar buik gestoken wordt, maargoed dat geeft een extra tragisch einde aan de lovestory dat Robb nog net naar haar toe weet te kruipen, denkhaha

11 likes

@Ainu @kika Dank voor jullie reacties! Dan ga ik lekker de boeken lezen, meer details = beter. Dit boek lijkt me ook wel wat, maar wtf die prijs?! https://www.bol.com/nl/p/de-wereld-van-ijs-en-vuur/9200000036199860/?suggestionType=searchhistory&bltgh=voL4whO77vpqB-k--ZhDww.1.4.ProductImage

Holy crap…
https://www.2dehands.be/boeken-strips/boeken/fictie-fantasy/game-of-thrones-boek-504083198.html misschien tweedehands (geen idee of die ook naar NL verzenden, heb alleen even snel gegoogled)? Ik lees alles in het Engels, die versie is een stuk betaalbaarder, heb hem meteen op mijn verlanglijst gezet.

1 like

Dit vond ik ook zo luguber hahaha

image

Maar ook weer briljant, haha

3 likes

Je hebt btw ook nog gebundelde novelles van George die zich ook in de GOT wereld afspelen:

Die zijn wel ook leuk om te lezen :slight_smile:

2 likes