Gierige acties

Volgende keer nog wel even 3 euro pp extra rekenen onder het mom van “servicekosten”.

11 likes

Tijdens een etentje met 2 vriendinnen kwam het totaal bedrag op €85,50. Ze wilden persé dat het afgerond werd naar €89. Waarom moeilijk doen over die ene euro?

9 likes

Wellicht niet het juiste topic, maar omdat hier zo geldbelust wordt nagedacht :wink:
Iemand ervaring met vergelijken energie leveranciers en overstappen?
Op de gaslicht website kom ik overal duurder uit dan waar ik nu zit. Alleen is mijn contract dus afgelopen. Ik weet niet of dat uitmaakt, of dat ik nu wellicht dan te weinig betaal per maand?

Misschien komt het verschil omdat de prijzen van energie (of belasting daarover, weet het niet precies) omhoog zijn gegaan? Gemiddeld huishouden betaalt €250 meer per jaar dacht ik hierdoor.

Hmm dat zou wel ongeveer het verschil verklaren. Goede tip!

1 like

Ik krijg bij essent geen optie om te verlengen voor 1 jaar. Wil eigenlijk niet weer voor 3 jaar toezeggen aangezien ze zeggen dat het voordelig is jaarlijks over te stappen.

Als je niet opzegt, loopt het automatisch door zonder opzegtermijn toch?

Dat denk ik ook, maar ik het er weinig verstand van

Vergelijk je wel met de hoeveelheden gas/stroom die je echt gebruikt? Vaak lijken de aanbiedingen die je krijgt van je huidige leverancier heel goedkoop tov een vergelijkingswebsite, omdat ze er in de berekening ineens vanuit gaan dat je 300kwh minder elektriciteit gebruikt, en vergelijkingswebsites gebruiken vaak een hoog aangehouden gemiddelde, dan is het makkelijk de goedkoopste zijn natuurlijk.

Ik heb de aantallen van de afrekening van afgelopen jaar ingevuld. Die zijn al twee jaar gelijk dus redelijk representatief.

1 like

Wat is jullie mening over ‘grappige cadeaus’ :thinking: We hadden laatst een housewarming en iemand was gewoon naar de supermarkt gegaan en had de meest random producten gekocht als geestig cadeau.

3 likes

Ja ik wist eigenlijk niet in welk topic het moest :thinking: echt gierig is het inderdaad niet, denk meer dat ik het een beetje raar vond dat ze daar geld aan hadden uitgegeven. Die schoonmaakspullen lijken me superhandig als je net alleen gaat wonen :joy: ook die happy meal, top verhaal haha.

Eigenlijk zie ik ook de humor ervan in, maar het is meer ‘zonde’ denk ik want ik gooi niet graag eten weg, maar no way dat ik ooit corned beef ga eten :upside_down_face: om het dan maar over datum te laten gaan …

2 likes

Ik vind grappige cadeaus (zoals het shirt van hierboven) wel leuk en daar kan ik de humor wel van inzien. Maar zoals jij het beschreven hebt, zou ik ook net zo lief geen cadeau willen krijgen. Het is toch zonde als je iets weg moet gooien omdat je toch al weet het niet te gaan gebruiken.

5 likes

Haha maar dan zou ik ook moeten mee-eten :grimacing:

1 like

Grappige cadeau’s zijn prima maar dan moeten ze wel daadwerkelijk grappig zijn.

9 likes

Maar achter de grappige cadeaus die jij nu benoemt zit nog wel een leuke en oprechte gedachte.
Een cadeau hoeft imo niet per se duur te zijn, maar meer de gedachte erachter.

Een pot koolrabi lijkt mij zelf niet leuk om te krijgen of om te geven, maar goed dat is ook persoonlijk denk ik. Zonde als het weggegooid wordt vind ik.

Ik ben zelf ook wel van de humor cadeaus, maar geef het vaak als extraatje of cadeau zonder aanleiding, maar meer als ik gewoon eens met een vriendin afspreek.

2 likes

Ik zou het wel grappig vinden, beter dan iets lelijks wat totaal niet in je huis past. Maar dan inderdaad zou het leuker zijn als het dingen zijn die jij zelf ook lekker vindt. Misschien vindt hij corned beef en koolrabi uit pot wel heel lekker :nauseated_face:

1 like

Haha wie weet. Ok volgende doel: een lekker recept met koolrabi vinden :grin: als iemand er toevallig één weet, hit me up :joy:

2 likes

Grappige cadeaus zijn gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend. Bij de supermarkt kan je vaak ook een Bol.com kadokaart of VVV kadokaart kopen. Geef dan dat. Vooral als je van plan bent om een pot koolrabi (whut?) te kopen.

5 likes

Als het niet zo duur is en het ook echt grappig is (inside joke ofzo) is het best leuk vind ik, maar ik kreeg ooit van een aantal vrienden een grote doos met allerlei ubergezonde (hennep poeder, vieze biologische thee, chiazaad, dat soort dingen) met een waarde van echt wel 50 euro als ‘grapje’ omdat ze me regelmatig als ‘grapje’ (wat ik nooit grappig heb gevonden, had altijd een nare bijklank vond ik) een hipster noemden. Dat vond ik echt niet grappig en enorme geld- en etensverspilling.

1 like