Is het een goed idee om een scalp scrub te diy’en of kan je dat beter kopen? Aanraders (voor beide opties) zijn welkom!
Gewone suiker (zie mijn titel)! Ik weet dat veel scrubs ook zout hebben, dat zou je ook kunnen proberen, alleen is echt niet goed voor je haar. Droogt uit namelijk.
Suiker is niet per se slecht voor je haar. En lekker cheap. Dus aanrader. Meestal doe ik eerst nachtje slapen met olie op mijn hoofdhuid en dan de volgende dag met shampoo uitwassen én scrubben met suiker en dan weer uitspoelen. Wordt dan extra zacht. Als je minder tijd hebt zou je misschien ook olie met suiker kunnen mengen. Al vind ik de ‘droge’ korrel wel lekker scrubbend werken.
Over echte scalp scrubs weet ik niet zo goed. Ik doe zelf cg methode (geen siliconen, parabenen) dus ik vind pure suiker wel lekker overzichtelijk.
Ik weet dat het bij mij heel erg afhankelijk is van de shampoo die ik gebruik, sommige shampoos krijg ik ook slierten van (voornamelijk shampoo bars) en met andere valt het wel mooi samen. Ik was sulfaatvrij en voor mij werkt de Kruidvat natures lijn goed maar dat zal per persoon heel anders zijn natuurlijk. En als je haar het kan hebben kan je ook nog proberen om je conditioner te skippen, werkt voor mij ook goed (beter dan siliconevrije shampoo)
Ik gebruik al een tijd een shampoo en conditioner van Shea Moisture. Alleen heb ik na het wassen heel erg stug haar en voelt het niet helemaal schoon. Na een dag is het alweer vet en moet ik het alweer wassen. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik wil namelijk wel graag zonder siliconen en sulfaten wassen, maar op deze manier neig ik ernaar om weer terug te gaan naar de standaard shampoos.
Sheamoisture is in principe ontworpen voor black hair/kroeshaar/donker haar, vaak dik, droger en stroef. In de meeste SM producten zitten zware olies en andere voedende stoffen.
Dus als jij fijn(ner), licht(er) haar heb heb je daar je probleem.
To do:
haar eigenschappen bepalen
heb je proteine of moisture nodig, heb je nu van een van die twee een teveel/tekort
nieuwe producten bekijken met lichtvoedende ingredienten
bij de kruidvat heb je bijv, noughty, petal fresh, of dr. organics bij de tuinen. shampoobars bij de dille&kamille, het huismerk van de Erica. Er is genoeg sulfaat/siliconenvrij te krijgen tegenwoordig.
Dank je wel! Ik heb inderdaad fijn haar dus dan zullen deze producten te zwaar zijn. Ik ga me erin verdiepen en kijken naar de merken die wel passen bij mijn haar.
Ik ben weer op het moment beland dat je vlak voordat je naar de kapper gaat (ik ga over een uurtje) denkt: goh het is nu ook best wel leuk!!!1!! terwijl ik al maanden zit te zeuren dat ik klaar ben met mijn huidige staat van haar
Eindelijk naar de kapper geweest, het was nodig!
Na:
Het lijkt een andere kleur, maar is niet, eerste foto is s avonds genomen.
Is dat je eigen haarkleur? Prachtig!
Ja klopt, dankjewel!
Je doet me op de laatste foto denken aan Donna van Suits, heel mooi!
Wat een compliment, dankje!
Wow echt prachtig
Echt een mimosa haarkleur😍
Afgelopen zaterdag heb ik weer een balayage in mijn haar laten zetten die daarna ingekleurd is met een spoeling achtige kleur. Ik merk nu al dat de kleur na 2x wassen heel erg terug gelopen is… stopt dit teruglopen op een gegeven moment dat daarna de kleur blijft hangen? Anders denk ik dat ik weer de kapper gaat bellen want ik was zo blij met de kleur
Edit: ik snap natuurlijk dat de kleur altijd terug loopt, maar ik vind na 2x wassen wel erg snel. Het douchewater is ook echt “gekleurd”
Is het een felle kleur? Of een toner? Want ik heb met een fellere kleur precies hetzelfde gehad. Maar met een toner loopt het ook wel terug, maar niet zo extreem snel gelukkig.
Ik denk geen toner, het is een donkere karamelachtige kleur
Ah oké, dan weet ik het ook niet eigenlijk. Ik heb zelf wel hetzelfde gehad een paar jaar geleden met blauw haar, maar niet met natuurlijke haarkleuren nog. Lijkt me inderdaad wel een beetje gek dat het zo snel terugloopt!
Met caramelkleur lijkt het me niet de bedoeling dat je douchewater gekleurd is? Geeft het ook af op je kussen? Het lijkt alsof het dan niet gehecht is of iig niet goed uitgespoeld. Ik zou zeker contact opnemen.
Ja ik, heb dat een aantal keer gebruikt en geen last van droog haar. Je kunt het ook erin doen en dan dag erna een masker als je erg bang bent voor droog haar