Haar/ kapsel topic #1

Help, ik heb steil en fijn haar maar ik wil graag curtain bangs…hoe weet ik of dit me staat?

1 like

Heeft iemand ervaring met een van deze twee fohnborstels van Babyliss?

Ik zou graag een keer een fohnborstel proberen. Ik heb heel dik haar, met slag, wat snel pluist, tot mijn bh-bandje (een beetje als dit). En hoewel ik wel hou van nonchalant ongeborsteld haar is het de laatste tijd wel erg pluizig/klittend/onregelmatige slag, dus ik wil eens proberen of mijn haar met zo’n borstel beter zit.

Ik twijfel alleen tussen de haren van de ronde borstels. Ik ben bang dat zulke ‘dichte’ haren als de eerste mijn haar heel gaat doen pluizen en veel haren uittrekt i.t.t. de tweede met metalen pinnetjes. Een boar bristle brush is bijvoorbeeld nooit echt een succes bij mijn haar, maar voor stijlen/polijsten is het misschien wel beter… Iemand ervaring?

1 like

Ik heb de tweede en die is best fijn! Ik heb zelf redelijk dun en fijn haar wat soms heel erg kan pluizen en klitten, maar als ik deze gebruik is het wel een stuk gladder.

Ik vind alleen niet alle opzetstukken fijn. De fohnborstel en de steilborstel (geen idee hoe het heet haha) wel, maar de föhn en krultang beide echt niet.

Mijn kapper raadde het me af omdat mijn haar sluik en dun is, misschien kun je eerst even binnen lopen voor advies?

1 like

Ik heb de gok gewaagd en een light versie. Zou een foto willen maken maar ik zit heerlijk charmant met een vogelnestknot op de bank hahaah. Ben er wel tevreden over

1 like

Ik heb dik en lang haar ben ook heel tevreden over de rechter borstel. Alleen het ronde opzetstuk werkt inderdaad goed. Ik had gehoopt dat het opzetstuk van de krultang ook zou werken, maar dat vind ik niet zo’n succes. Met de ronde föhnborstel krijg je het zelfde effect als bij de kapper, met de punten mooi naar binnen/buiten geföhnd. Ik droog het wel eerst even met een losse föhn en borstel het alvast door en gebruik een heat protector. Op die manier heb je er geen last van dat de borstel je haar beschadigt of uittrekt.

Ja pure sheaboter stinkt, ik gebruik dat alleen als ik weet dat ik niet buiten moet. Je kan er lavendelolie (als je dat graag ruikt) onder mengen?

1 like

Even een ongevraagde tip/hack : Appelazijn maakt mijn haar zo zacht! 250 ml water en twee eetlepels appelazijn doen wonderen. Na shampoo dat aanbrengen/ over je hoofd gieten en even laten intrekken en uitspoelen. Conditioner is ook niet nodig.

5 likes

Ja! Ook heel fijn tegen roos!

1 like

Afgelopen zaterdag heb ik mijn haar voor het eerst geverfd met Arctic Fox. Vind het heel fijn spul, stinkt niet zoals de meeste verf. prettig in gebruik. Alleen wel enorm jammer dat het letterlijk na twee keer wassen zo goed als er uit is. Het is uiteraard semi permanent, maar Directions houd het langer vol.
Denk dat ik de tubes leeg maak en daarna weer op Directions overstap.

Zou het ook iets doen tegen wat drogere punten?

Op wat voor manier zou jij castor-olie gebruiken als je het niet voor het wassen doet?

Ik zou het voor haar haar niet gebruiken omdat het zo zwaar is. Ik gebruik het wel als pre poo met 4C-haar. Ik moet dan wel zien dat ik alles goed uitspoel. Ik vind ook dat maskers het werk beter/even goed doen: glory van lush, bananenmasker van Garnier en een shea butter masker die ik op insta koop.

Ah dank! Ja dat bananenmasker van Garnier is heel fijn, ik gebruik alleen CG-proofproducten.

Wat ik heb gemerkt is dat het soms per kleur + merk verschilt hoe goed het pakt en hoe lang ik er plezier van kan hebben. Maar twee keer wassen en weg is wel heel extreem.

Ik zoek een olie of crème (zoiets) om in mijn haar te doen zodat het er mooi glanzend uitziet en iets minder gaat pluizen (hoewel dat best meevalt). Ik heb volgens mij 2B haar met een vette hoofdhuid en ik vind het altijd lastig omdat m’n haar toch vrij snel vettig wordt ook al smeer ik alleen iets in de punten.
Iemand tips daarvoor?

Ik heb geen ervaring met verschillende haartypes maar ben heel erg tevreden met biosilk. Klein druppeltje in de punten en het glanst mooi en pluist minder

2 likes

Ik heb 1a haar. Altijd super steil geweest, sluik en dun.
Ongeveer 9 maanden na mijn laatste bevalling is de haaruitval begonnen. En sinds die tijd lijkt de structuur van nieuwe haren anders! :confounded: Ik heb een krans van pluishaar nu. Dit herken ik absoluut niet van na mijn 1e bevalling. Inmiddels is mijn jongste bijna 2 jaar. Ik heb het idee als er nu een haar uitvalt of afbreekt er dus een nieuwe haar groeit met een andere structuur. Iemand die dit herkent?

Directions is prima maar de paarse heeft een blauwe ondertoon er in zitten (had plum) en dat blauwe bleef echt super lang in m’n haar zitten.

Weet niet of deze het heeft natuurlijk!
Ik heb gewoon zo flats er op gesmeerd.

Als je roze directions kiest ben ik benieuwd of die langer blijft zitten dan de roze Arcticfox