Haar/ kapsel topic #1

Ik denk dat de krullen alleen maar ‘erger’ en dus kleiner worden als je cgm zou gaan doen. Deze pluk ziet er voor mij uit als krulpatroon 2c/3a en met goede verzorging ga je meestal omhoog qua patroon.

En wellicht krullen andere delen van je haar anders dan deze pluk, hangt ook deels af van de mate van beschadiging. Mijn haar in mijn nek zijn echt pijpenkrullen, daar zitten bijna geen highlights, terwijl mijn bovenste laag (om de 3 maanden highlights) meer een grove slag is (2a/2b).

@Zitzak @Hectometer bedankt voor jullie reactie! Denk dat ik het na mijn vakantie maar gewoon eens moet gaan proberen! Ben echt heel benieuwd haha

3 likes

Hangt totaal van je haar af. Ik gebruik de heat protector van Balmain en style dan m’n haren. Ik sluit het af met het serum van Balmain. Heel soms gebruik ik spullen van Redken, want heb die nog staan. Ik heb verder geen spullen nodig om m’n structuur aan te passen.

En wat lukt er nog niet precies? De curling wands? Want de rest is recht toe recht aan … als ik m’n haren daarmee wil krullen doe ik het als volgt (ik heb lang, dik wat droog en pluizig haar) —->> 80% droog föhnen met de föhn, met name goed de aanzet droog maken, dan pak ik het gladmakende tool en föhn ik vooral het aanzet goed glad (en de punten iets minder) en dan pas de krulstukken en afsluiten met coolshot. Het is een kwestie van veel YouTube kijken en voor de spiegel staan wanneer je de krulstukken wil gebruiken.

2 likes

Ik twijfel om de brush 30/40 aan te schaffen. Maar ik twijfel tussen de 30 of de 40mm. Ik heb best wel lang en veel haar dus ik neig meer naar de 40mm. Ook omdat ik er vooral slag mee wil maken. En ik heb al een krultang voor echt krul.

Ik vind het wel spannend dat je, je haar zo moet indraaien. Ik heb als kind ooit eens zo’n ronde borstel ingedraaid en die zat toen vast :upside_down_face:

@Blush jij hebt er eentje toch? Bevalt het goed?

Eerlijk, ik kan er niks mee… 🫢 wil binnenkort als ik bij de kapper ben nog tips vragen.

Heb er nog nooit in vast gezeten, maar krijg gewoon niet het volume en slag die ik zou willen…

Heeft iemand een fijne krultang (het liefste met clip, dit líjkt mij handiger krullen) van 25 mm? Ik heb nu de Remington ci95, maar ik vind dat ik daar te kleine krullen mee krijg aangezien het een kegelvormig is en het smalste stuk 13 mm is.

Ik heb een krultang van 32 mm & die krullen vind ik echt prachtig, maar die krullen zijn te groot en zakken gewoonweg te snel uit

Ik heb olaplex shampoo en conditioner besteld en ik vind het gewoon een beetje spannend omdat het zoveel geld kost :joy:

5 likes

Oh wat jammer! Terwijl het er zo makkelijk uit ziet haha. Hm ik moet zeggen dat ik ook niet zo handig ben met haartools etc. Maar misschien is het inderdaad een kwestie van oefenen. Heb jij hem ook bij je kapper gekocht?

@Leukocyten oh fijn! Ik ga haar filmpjes ook eens kijken. Het is wel goed om te weten dat het wel wat oefening nodig heeft.

1 like

Ik moet van m’n kapper zilvershampoo gebruiken (ok was een advies) maar ik ben als de dood dat het m’n badkamertegels ruïneert haha. Kan iemand me geruststellen? Het is zooo paaaaars (heb een testertje mee)

1 like

Hier ook geen probleem. Spoel wel altijd de resten goed weg nadien. Ff met een harde straal de muren bij langs. Misschien niet nodig, maar voor mn eigen gevoel

2 likes

Welke haarolie is fijn voor in de lengte en punten? Argan olie van de Holland en Barret? Of die van The Ordinary?

1 like

Ik sta op het punt om de Dyson Airwrap aan te schaffen maar twijfel nog een beetje tussen de oudere en de nieuwe variant. Beide zijn te koop en het scheelt €50,-
Iemand die toevallig met beide ervaring heeft?

Die van de ordinary is volgens mij voor je hoofdhuid

2 likes

Zou voor die van Balmain gaan.

@Whistle op YouTube staan veel vergelijkende complete ervan. Zou kiezen voor de nieuwere versie.

4 likes

Ik heb toch die van Holland en Barret gehaald. Ook even de ingrediënten gecheckt en zijn allemaal goed. Dus ben benieuwd!

4 likes

Ik kan je geen dm sturen geloof ik omdat je profiel op verborgen staat. Zou je mij een dm willen sturen? :blush:

@oversized heb jij al een review gegeven over je digital perm?

Ik heb de 40 en mij lukt het niet. Terwijl ik normaal best handig is in haartools. Voor mij zeker geen toevoeging.

1 like

Oh nee wat zonde. Nu ben ik twijfel. Hebben jullie dan andere aanraders qua tools? Ik wil graag iets wat meer volume geeft. Dus wel een soort fohnborstel/warmteborstel

2 likes

Ik blondeer eigenlijk al jaren mijn haar (meestal highlights) en gebruik veel hitte, altijd zonder problemen. Maar nu ineens wordt mijn haar veel dunner en breekt het af… :sob:

Sowieso stoppen met blonderen voorlopig, twijfel nog tussen lowlights of gewoon donkerder laten verven ivm uitgroei… maar heeft iemand misschien een tip qua verzorging om het misschien nog een beetje te redden? :sweat_smile: heeft een of andere olaplex behandeling/product nog zin of is dat al te laat?

1 like