Haar/ kapsel topic #1

Hoi! Hebben er hier ook mensen ervaring met kamilliethee als een natuurlijk middeltje om je haar wat lichter te maken?

1 like

Goeie! Thnx, uit de zoekopdracht kwam alleen de post van Enthusiasm.
Maak jij die olie na of dat water zoals al die lui op TikTok? Is natuurlijk wel geconcentreerder als je dat zelf maakt en je weet zeker dat het er in zit.

Ik maak zelf de olie met de volgende ingrediënten/verhoudingen:

50 ml jojobaolie als basisolie. Je kunt hiervoor ook druivenpitolie gebruiken, 100 druppels rozemarijnolie en 50 druppels lavendelolie 50 munt. En dan de rest aanvullen met castorolie tot het flesje vol zit.

En dit doe ik 2 keer in de week, ik masseer het 6 minuten in op mijn hoofdhuid met een hoofdmassageborstel

En dan minimaal 30 minuten laten intrekken maar ik doe het altijd een paar uur.

3 likes

Ja ook ter stimulering van haargroei! Ik gebruik al sinds mijn 15e olie in mijn haar omdat mijn moeder dat vroeger ook altijd deed. Ik heb altijd heel veel en dik jaar en achteraf denk ik dat olie daar ook altijd aan heeft bijgedragen.

Het heeft echt nut, ik zou het zeker aanraden. Een beetje geduld hebben maar na enkele maanden merk je echt babyhaartjes. Ik heb eigenlijk altijd dus babyharen in m’n haar :joy:
Rozemarijn olie idd, let op met geconcentreerde die moet je mengen.

Oh en kun je ook zoeken op posts van mij in dit topic? Heb er meerdere berichten over! Hoelang ik het laat intrekken en hoe vaak etc. Anders kom ik er later vandaag nog uitgebreider op terug.

3 likes

Oh wacht kleuren kan wel maar alleen met speciale sulfaatvrije verf enzo. Je mag daarna ook alleen sulfaatvrije shampoo en conditioner gebruiken. Opzich vind ik je haar wel stijl op die 2e foto! Ja mn haar is altijd wel een klein beetje beschadigd maar goede shampoo conditioner en haarolie doet ook al veel! Vind deze haarolie heel fijn:

Maar ik raad het niet af ofzo, het is alleen best een gedoe en ook prijzig. Maar het wordt wel een stuk zachter en gladder.

@Chaussures ja vroeger wel eens geprobeerd. Zag geen verschil, maar mn haar is donkerbruin. Misschien dat het op van nature lichter haar wat beter pakt.

1 like

Hm ik denk er nog even goed over na. Dank voor je reactie en die olie ziet er goed uit!

1 like

Ja die olie is echt geweldig. Beste van alle olies die ik heb geprobeerd. Voelt licht aan en maakt het niet vettig.

Klinkt goed!

1 like

En hoe groot is het flesje dat je hiermee vult? Zijn die lavendelolie en munt ook voor de groei of meer qua geur?

Ben nu tijdje gestopt sinds mijn Mielle flesje leeg is en wil toch wel weer begonnen. Zag voor mijn gevoel wel verschil.

1 like

Ik ontdekte via m’n kapper het merk Eleven, wat ook sulfaat en parabeenvrij is. Ik vind het erg fijne producten!

1 like

Ik vind alles van Davines voor sulfaatvrije producten echt fijn. Beviel me beter dan Olaplex.

Heeft iemand wel eens de shampoo en conditioner geprobeerd van het merk Colorwow?

Zoals ik het begreep zijn de munt,
lavendel en castor allemaal oliën die de haargoei bevordert. Ik gebruik een leeg flesje van de Mielle-olie.

3 likes

Heb ooit de weightless volumizing conditioner daarvan gehad, deed echt niks met m’n haar :smiling_face_with_tear:

1 like

SLS is sodium lauryl sulphate. Wat in deze shampoo zit is SLES, dat is een stuk milder. Voor best wat mensen kunnen sulfaten te agressief zijn (mensen met een droge hoofdhuid, mensen die hun haar vaak wassen, mensen met chemisch behandeld haar), maar in een goed gebalanceerde formule doen ze de meeste mensen echt geen kwaad. Het blijven de beste ingrediënten om moeiteloos build-up uit je haar te wassen, bijvoorbeeld.

I :heart: sulfaten.

1 like

En dit is het zonder stijlbehandeling maar alsnog wel wat slag. Is je eigen haar dan meer zoals op foto nummer 1 of die 2e?

En ja ik moet echt naar de kapper, ik vertrouw alleen niemand hahaha

5 likes

Wat een mooie lange haren heb je! Mijn genen :laughing: bevatten krullend haar zoals op de 1e foto, dat is mijn echte krulpatroon al mijn hele leven. Maar mijn haar is nu zoals op de 2e foto omdat ik het zo vaak heb gesteild. Ik denk dat ik mijn krullen wel terug kan krijgen met geduld en de juiste producten, maar dat wil ik dus niet.

Jouw krullen zijn ook weg door het steilen?

Voor wie het boeit, zag dat ze bij de Kruidvat weer de colorremover verpakkingen verkopen na een langeee tijd.

2 likes

Mijn haar is erg dun/ ik heb weinig haar én tot mijn verdriet heb ik een enorme weerborstel op mijn achterhoofd.
Mijn haar groeit sterk in onlogische richtingen en je kijkt tegen mijn hoofdhuid aan. Het lijkt daar ook altijd erg vet (is het misschien ook wel) en de rest van mijn haar is vrij droog.

Zijn hier trucjes voor/tegen?

2 likes

Ik heb dit ook, het lijkt dan ook alsof ik een kale plek op mn kop heb. Ik heb nu highlights waardoor het minder op valt en ik doe talkpoeder in mijn haar waardoor het minder snel vet wordt.

Ik heb heel lang andere haarkleuren gehad maar mijn hoofdhuid werd altijd zo snel zichtbaar, maar het is nu zo goed als “weg” door die highlights en dus dat talkpoeder

1 like

Voor de mensen met een pony: Waarmee stijlen jullie je pony het liefst?

• Föhnborstel
  • Stijltang
  • Krultang
  • Iets anders

0 stemmers

Heb nu een föhnborstel, maar vind dat niet zo handig.