Haar/ kapsel topic

Ik wil echt zo graag iets anders met mijn haar want het is al 100 jaar hetzelfde. Ik heb niet heel veel haar (ik zou zo graag extensions willen voor volume maar zo duur). Ik zou het wat donkerder willen maar misschien niet 1 kleur maar meerdere tonen zodat mijn haar er wat levendiger uitziet (ik klets echt maar wat nu). Maar jullie snappen misschien wel een beetje wat ik bedoel

en dit is mijn eigen haarkleur

1 like

Hé, maar je smeert dus ook in de punten van je haar shampoo? Volgens mij zou dat namelijk bij 99% van de mensen voor superdroog en dof haar zorgen! Ik heb geen shampootips, maar ik zou wel proberen om de shampoo die je fijn vindt voor je hoofdhuid alleen op je hoofdhuid te masseren. De rest van je haar wordt echt wel schoon wanneer de shampoo eruit gespoeld wordt. Als je wat extra voeding wilt, maar je haar niet te sluik wilt maken, kun je een conditioner ook voor je shampoo gebruikt in je haar(punten) smeren. Dus conditioner in je punten, dan shampoo op je hoofdhuid en samen uitspoelen!

Ik doe meestal shampoo voor vet haar op mn hoofdhuid, dan een beetje shampoo (voor normaal of droog haar) op het gedeelte ‘tussenin’ (niet echt tot in de punten maar heb vrij lang haar dus eigenlijk op het gedeelte tussen mn hoofd en de onderste 10 cm) dit uitspoelen en vervolgens conditioner, ben ermee begonnen omdat ik soms niet het gevoel had dat dit tussengedeelte schoon genoeg werd maar mn gewone shampoo te uitdrogend was hiervoor. Is wel nogal omslachtig dus ik zoek een shampoo die beide delen ietwat in balans kan brengen :stuck_out_tongue: ben nu nog op vakantie dus als ik terug ben ga ik de tip hierboven alvast proberen enkel op mn hoofd dan :smile2:

Ik heb blonde/witte highlights in mn haar en wil er een keer een kleurspoeling in doen. Maar ik wil niet dat er dan een kleur in achter blijft. Welk merk raden jullie aan? Of blijf je altijd wel een kleur waar zien ? Denk zelf aan roze of peach kleur.

Ik heb dit ook gedaan een keer voor een feestje (alleen de onderste helft van mijn haar, in een staart zag je het dan). Het heeft er anderhalf jaar in gezeten. Wil nu nog steeds graag lila maar wil niet dat ik het dan weer moet ontkleuren :persevere:

Oh dat is niet de wat ik wil. Ik wil het gewoon even een maandje of 2. Wel merk had jij gebruikt. Had jij lila gedaan?

Manic Panic was het geloof ik. Ik had toen roze en paars gedaan. Na een paar keer wassen was de heftige kleur wel weg, maar ik heb altijd die rozige gloed gehouden. Met ontkleuren of opnieuw verven los je dat wel op denk ik, maar het was bij mij alleen de onderkant en dat viel niet echt op omdat ik het meestal toch los had.

1 like

Ik heb wel eens indola of overtone voorbij zien komen op insta/YouTube, zelf nog nooit geprobeerd maar die lijken me goed uit te wassen!

Dan ga ik manic panic niet gebruiken, wil het echt maar voor even. Wil daarna niet dat ik mn haar weer moet verven.

@tukker ik ga een naar indola kijken. Thanks

Ik kwam vanmiddag deze foto tegen, en nu wil ik dat mijn haar heel erg snel weer gaat groeien. Mis mijn lange haar. Maar goed, nog even geduld hebben. Het komt nu net over mijn schouders haha.

41

2 likes

Extensions kopen joh! Ik kan op een week 8 verschillende kapsels hebben, zo leuk!

2 likes

Ik wil een krultang kopen, maar kom er niet uit. Ik doe zelden iets met mijn haar, dus ze moet vooral makkelijk (en snel) werken. Ik heb lang, fijn, maar vrij veel haar en zou graag grovere krullen willen kunnen maken, mag losjes zijn, zeker niet te stijve pijpenkrullen. Momenteel heb ik deze twee op het oog, aangezien ik het niet vaak ga gebruiken wil ik er ook niet te veel geld aan uitgeven:

https://www.bol.com/nl/p/remington-ci83v6-keratin-protect-krultang/9200000082451165/
https://www.bol.com/nl/p/remington-pearl-pro-curl-ci9532-krultang/9200000012835255/

Iemand ervaring met deze, of een andere in dezelfde prijscategorie die je voor me zou kunnen aanraden?

Ik Heb een combinatie van alle 2. https://www.bol.com/nl/p/remington-ci95-krultang/9000000011035805/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=n5-ucGxg271EzQRbwsBE0Q.1.4.ProductImage

Ik heb zelf ook veel haar. En toen het nog lang was, was dit de enigste waarmee de leuk bleef zitten. En je kan ook losse krullen maken.

Die had ik inderdaad gezien, maar verwachtte dat door de kleinere diameter van de tang, dit ook wat aanwezigere krullen zouden zijn? Ik bedoel echt zoiets:

Kan je dat met deze ook bereiken?

Heeft iemand een tip voor een hoofdhuid die ineens niet meer schoon lijkt te worden?

Na het wassen voelt m’n hoofdhuid niet meer schoon aan zoals het altijd deed. Ik heb niks veranderd qua shampoo of conditioner.
De afgelopen 3 wasbeurten heb ik telkens al 2 keer shampoo gebruikt maar het ‘vieze’ gevoel blijft. Net alsof de vettige laag niet van mijn hoofdhuid wil gaan.

Ik gebruik nu andrelon care and repair (al jaren) en de conditioner/masker van lee Stanford.

Iemand tips? Andere shampoo?

En heeft er iemand tips voor een andere conditioner die echt super goed werkt? Ik heb highlights sinds het mooie weer er weer is en merk nu toch wel dat m’n punten iets pluiziger zijn.

Bij mij wel. Ik deed na het krullen wel een borstel of met mn vingers erdoor, als het was afgekoeld.

1 like

Original en Mineral heeft een detox shampoo. Misschien dat die iets voor je doet? Ik vond deze altijd erg prettig en zowel mijn haar als hoofdhuid voelde weer fris!

Ik heb stug en droog haar en vind deze heel fijn

Het kan juist zo zijn omdat je al jaren dezelfde shampoo gebruikt, hij nu niet meer goed werkt. Dit kán al opgelost zijn door iedere andere shampoo te gebruiken in plaats van deze. Ik zou wel voor een shampoo gaan die doorzichtig is van kleur en niet wit (dus echt de kleur van de shampoo zelf. Hoe witter, hoe meer verzorgend, hoe vetter. Hoe meer doorzichtig, hoe minder verzorgend, hoe meer ontvettend).

3 likes

Ik vind het zo leuk (en erg handig) om jouw tips/adviezen te lezen. Dit wist ik dus ook niet van de kleur van de shampoo, thanks!

1 like