Haar/ kapsel topic #1

Nouja ik gebruik 2x de grootte van een euromunt aan shampoo. Dus ik doe alsnog een behoorlijke tijd met een fles! Ik merk zelf dat mijn haar wel echt beter zit als ik het twee keer was, dus ik heb het er voor over!

Ik heb ook glad/plat/snel vet haar haha. Voorheen gebruikte ik altijd shampoo van Andrélon en sinds ik Dr. Organic gebruik merk ik sowieso dat het een stuk minder snel vet wordt! En dan heb ik de kokos variant, want die is bedoeld voor volume.

1 like

Is iemand bekend met producten van Kinki kappers eigen merk?
En misschien specifieker met The fixer conditioner?

Ik heb wit/grijs geblondeerd haar en gebruik altijd zilvershampoo om m’n kleur mooi te houden. Daarnaast gebruik ik een ‘repair’ shampoo, voor de dagen dat ik m’n haar wil wassen maar dat tintje niet nodig heb. Is het nodig dat ik die repair shampoo voor een kleur shampoo verwissel? Ik stond er nooit zo bij stil, maar vroeg me vandaag ineens af wat beter is.

@Rozecoupeschaar wat is jouw advies? (sorry als je die tag vervelend vindt)

1 like

@anon18050057 ben je nog terug gegaan?

Als je zilvershampoo en repair shampoo afwisselt is dat niet nodig naar mijn mening. Repair verzorgd wat meer, maar de zilvershampoo houd je kleur al mooi. Dus ik zou het gewoon blijven doen zoals je nu doet!

En nee is niet vervelend hoor.

1 like

Ik heb zoiets ook wel es gehoord! Vind het zelf soms ook wel fijn, als ik wat meer tijd heb. Eerste keer met een lekker goedkope shampoo om het schoon te maken en dan daarna met de dure waarvan het lekker gaat ruiken en je graag wat minder gebruikt :stuck_out_tongue:

Nee :sweat_smile: maar ik heb wel een afspraak met mezelf gemaakt. Vorige keer toen ik alleen voor knippen was, had ik haar al een plaatje laten zien van de kleur die het moest worden. Ik dacht dat ze dat nog wel wist, maar eigenlijk had ik dat haar nu eigenlijk wéér moeten laten zien.

Dus afspraak met mezelf: volgende keer weer plaatjes laten zien, duidelijk de kleur uitleggen (had ik nu ook, dacht ik, maar blijkbaar niet zo) en daarna kritisch zijn en meteen feedback geven.

Klinkt als een goeie oplossing! Maar hou je dat nog vol tot aan de volgende afspraak? Ik ben echt heel precies met m’n haar en zou me denk ik ontzettend gaan ergeren :sweat_smile: Of is het wel te doen met flink wat zilvershampoo?

Ik begin er al een beetje aan te wennen en ik ga vanavond met m’n zilver shampoo in bad Temptation Island kijken, dus ik geef je morgen een update :smiley:

Heeft iemand al eens Maui shampoo of conditioner met steil sluik haar geprobeerd? Er zit geen troep in en die lijnen ruiken zo lekker, maar ik vind enkel reviews van meiden met krullen

Naar de kapper geweest, maar weet niet niet zo goed wat ik er van vind. De kapper heeft mijn voorste lok best wel kort geknipt, en die krult nu alle kanten op, terwijl er verder vrij weinig lagen in zitten. Nu kan ze natuurlijk niet haar eraan plakken, dus ga niet terug, maar ga de volgende keer misschien iets duidelijker vertellen wat ik wel en niet wil.

En over dat haar 2x wassen: no way. Ligt aan je haar ook, ik heb vrij droog haar en was het al zo min mogelijk. Ik heb juist meer volume in mijn haar als t iets vettiger is (niet te vet natuurlijk, dan gaat het hangen).

Wooow de zilvershampoo heeft echt effect gehad! Heeft echt het oranjige eruit gehaald :slight_smile:

6 likes

Ah wat fijn!

1 like

Ik heb het geprobeerd, weet zo even niet hoe ze heetten maar waren de groene verpakkingen. Ik vond het niks, mijn haar werd er heel zacht en slap van.

1 like

ik vind de groene juist wel fijn! k hb nu de roze, omdat d groen was uitverkocht en die doet niks voor mij.

ik was overigens altijd twee keer: en keer met vloeibare shampoo en daarna met blok-shampoo, die maakt mn haar lekker stug en geeft volume.

1 like

Welke blokshampoo gebruik jij?

Jr ligget (bestel ik online) en soms ok de werfzeep shampoo

1 like

Welke shampoo of conditioner raad je wel aan?

Bij mij werkt de gember shampoo en conditioner van the body shop erg goed!

2 likes