Haar/ kapsel topic #1

Ik ook! 1 vd weinige die bij mij echt effect had. Ik spray het na het wassen bij de haarwortels en daarna fohn ik Mn haar op de kop en masseer ik beetje bij de wortels. Ik heb ook t idee dat wanneer ik dit gebruik Mn haar minder snel vet wordt. Helaas geen foto’s, maar mijn haar is ander heel stijl en glad, dit zorgt voor volume en beetje stugheid ofzo waardoor het mooier in model zit.

1 like

Ik was mijn haar niet zo vaak, en vaak met zilvershampoo. Als ik geen zilvershampoo gebruik dan was ik het met Ecru New York Sea Clean shampoo. Ooit eens een proefje gekregen, beviel heel goed. Helaas heel duur maar echt een aanrader.

1 like

Ik weet niet meer wie die tip gaf van de remington pearl pro curl maar ik ben helemaal fan! Mijn haar zit zo mooi en ik kan heel snel een mooie slag maken. Heel blij mee.

4 likes

Hoe hebben jullie je vaste kapper gevonden? Ik ben al jaren op zoek. Elke afspraak is bij een andere kapper en ik ga nooit helemaal tevreden de deur uit. Ook niet ontevreden, maar ik hoop ooit tot een kapsel te komen wat echt ‘mijn kapsel’ wordt. Een kapsel wat ik altijd zo laat knippen/kleuren en wat het beste staat bij mijn gezicht en huidskleur. Elke keer vind ik het zo net niet. Ik zou het liefst willen dat een kapper tegen mij zegt: ‘zo, dit kapsel is het beste bij jouw gezicht en haar en deze haarkleur laat je stralen’, en dat dat dan mijn vaste look is. :see_no_evil:

Op een festival :joy:

Maar snap wat je bedoelt, ik ben ook pas sinds ik door haar geknipt/gekleurd word echt tevreden als ik naar de kapper geweest ben. Ze zitten in de Zaanstreek, mocht het enigszins in de buurt zijn kan ik het echt aanraden er wat verder voor te rijden.
En als het niet in de buurt is misschien hier vragen om aanraders in jouw area?

1 like

Via mijn moeder en die heeft iemand op straat aangesproken. Nu gaan mijn moeder, zus, tante en ik al 20 jaar bij dezelfde kapster. Is altijd goed als je kapster weet welke kleur of coupe wel of niet bij je passen.

2 likes

Haha. Ik woon in Midden- West-Brabant, heeft iemand een tip voor deze omgeving? :innocent:

@Rozecoupeschaar mag ik jou wat vragen over haarverf/blondering? Ik snap er echt niks meer van haha

Ja hoor!

1 like

Nou komt ie: ik heb een paar jaar geleden zilverblond haar gehad. Ook een keer lila zilver achtig. Omdat dat best veel bijhouden is heb ik het daarna gewoon blond gehad maar nu zou ik het eigenlijk weer zilver of in ieder geval koel blond willen. Alleen nu is het probeem dat de de aanzet en de onderste laag absoluut niet wil kleuren. De lengtes en punten van de bovenste lagen zijn perfect koel maar de aanzet en de rest blijft donkerder en ook veel warmer. Zelfs wanneer ik alleen die delen blondeer blijft het donkerder. Toner werkt dus op die plekken ook niet, asblonde verf ook niet.

Heb jij toevallig een tip hoe ik dit wel fatsoenlijk krijg? Heb dit nog nooit zo erg gehad. Wel dat de onderste laag iets donkerder is maar dat is op zich wel logisch door de zon enzo maar dit is echt een heel verschil.
Ik gebruik blondeermiddel van de kapperswinkel en daar overheen doe ik een pakje van de drogist. Nu weet ik dat dat laatste niet ideaal is maar op de lengtes werkt het ideaal maar die zijn dus ook een stuk lichter.
Ook heb ik wella toner gebruikt, zelf toner gemaakt met manic panic, brass off shampoo en masker gebruikt en zilver shampoo. Maar wederom werkt alles op de lengtes perfect maar op de aanzet en onderste laag heeft niks effect vanwege het kleurverschil.
Oh en mijn haar is van zichzelf lichtbruin met wel iets van warmte.

Wat voor blondering gebruik je? Met hoeveel procent waterstof? En hoe lang laat je het intrekken? En wat zijn je mengverhoudingen? Heel veel vragen haha!

Ik gebruik Kis snowwhite bleach met 9% oxycreme. Meng 1:1,5 en laat het ongeveer 30 minuten inwerken (gerekend vanaf dat ik klaar ben met verven). Heb ook weleens 40 minuten geprobeerd maar dat gaf ook geen effect.

Oh wat raar :scream: Ik heb dit eerlijk gezegd ook nog nooit gehad. Is 40 minuten de max inwerk tijd? Anders zou je kunnen proberen 40 minuten, dan zoveel mogelijk blondering eruit kammen en nog een keer opnieuw inzetten weer 40 minuten. Ik snap niet waarom het niet pakt eigenlijk. Want je doet niks fout…

Haha heb ik weer joh. Ik weet uit mijn hoofd even niet of 40 minuten max is. Ben altijd bang dat ik kaal eindig dus veel langer durf ik niet. Zal het straks even opzoeken en anders nog wat langer proberen als het wel mogelijk is.

Ik zag gisteren trouwens dat Kis ook ultra en super lighteners heeft. Zou dat niet nog een optie kunnen zijn na het blonderen? Die kunnen nog 4-5 tinten oplichten en hebben koele ondertonen dus dat zou misschien wel handig kunnen zijn als voorbereiding op toner?
Die lighteners moet je mengen met 6% dus is wel wat minder heftig dan 9% maar zou dat niet too much zijn?

Ik ken de producten van kis niet dus ik durf eigenlijk niet te zeggen of dat zou werken of niet. Als je het 2x 40 minuten gaat doen of langer gaat laten zitten dan zou ik voor 6% gaan in plaats van 9%. Weet je zeker dat die lightners ook werken op geblondeerd of gekleurd haar? Daar moet je wel even op letten. Want wij hebben ook blond verf die oplicht met bijvoorbeeld as tinten er in, maar die lichten alleen op op natuur haar en niet op gekleurd haar.

Hm geen idee eigenlijk of de lighteners werken op gekleurd/geblondeerd haar. Helemaal niet aan gedacht dat dit niet zou kunnen. Ik ga het straks even uitzoeken. 6% heb ik wel nog staan dus die zou ik kunnen gebruiken eventueel. Al is die wel van een ander merk maar dat lijkt me niet echt een probleem toch? De ingrediëntenlijst is volgens mij nagenoeg hetzelfde.

Thanks in ieder geval voor de hulp. Dacht dat ik misschien iets geks deed en het over het hoofd zag ofzo maar blijkbaar is mijn haar gewoon gek geworden. Vroeger verfde ik het zwart. Was een stuk makkelijker haha

Ik, en meerdere want via hen kom ik daar, zijn heel tevreden over een kapper in Breda. Weet niet of dat te doen zou zijn voor je?

Bedankt voor je antwoord! Breda is perfect! Welke kapper?

Zal je even een pb sturen!

Nee ander merk is geen probleem met waterstof! Nee je lijkt alles goed te doen! Héél raar dat het niet pakt. Succes nog!

1 like