Haar/ kapsel topic #1

Ik heb trouwens ook een vraag @Rozecoupeschaar :see_no_evil: ik heb midden december een keratine behandeling gehad van Jean Paul myne, daardoor wordt je haar ook iets lichter en ik wil het graag weer verven maar ik weet dus niet goed meer wat wel en niet mag qua kleuring. Ivm de keratine die er dan misschien uit kan gaan bij bepaalde producten. Weet jij misschien wat daar de regels van zijn?

Nee dit weet ik ook niet helaas! Wij werken niet met keratine behandelingen en heb daar ook niks over geleerd des tijds op mijn opleiding. Je kan altijd even die kapsalon bellen voor advies.

1 like

Thanks!!

@Rozecoupeschaar
Even een vraag van een leek:
Ik begin bovenop mn hoofd (echt net waar mn scheiding zit dus erg zichtbaar) en ook meer ‘onderin’ grijze haren te krijgen. Ben 23 dus voel me er niet zo fijn over, en wil beginnen met verven door de kapper. Ik wil gewoon mijn eigen kleur behouden en zou het dus enkel doen om het grijze te bedekken. Nu vraag ik me af om de hoeveel weken ik dit zou moeten laten bijwerken zonder een te opvallende uitgroei te krijgen? Heb donkerbruin haar dus het valt best wel op als ik bovenaan lichtere stukken zou hebben en van die vrouwen met zo’n duidelijke streep uitgroei is echt de reden waarom ik er niet aan durf te beginnen :redface:

Je moet er rekening mee houden dat je haar gemiddeld één centimeter per maand groeit. Dus na 8 weken heb je waarschijnlijk ruim 2cm uitgroei. Het gemiddelde wat mensen komen met een grijze uitgroei is 6-8 weken. Maar het ligt er ook aan wat voor kleur je verft en hoeveel grijze haren je hebt. Als je dicht bij je eigen kleur blijft en je hebt maar een paar grijze haren kun je er misschien wel 3 maanden mee doen. Als je ze zwart zou verven met mega veel grijs haar, zie je na 2 weken al duidelijk een uitgroei.

Tl;dr: gemiddelde is 6-8 weken. Maar afhankelijk van meerdere factoren kan het langer of korter zijn.

1 like

Ja ik zou het gewoon in mn eigen kleur willen verven, enkel het grijze camoufleren. Kan je dan enkel je uitgroei laten verven of is het beter/mooier om elke keer alles te doen? (Lijkt me, zeker in het begin, nogal zinloos aangezien ik nu vooral korte grijze sprietjes heb)
Heeft verven effect op hoe vet of droog je haar is? Ik heb nu normaal haar met iets drogere lengtes en vettere aanzet

1 like

Gewoon met verf heeft niet echt invloed op droogte of vet haar. Ik zou de eerste keer alles laten verven omdat er vaak toch een iniminie kleur verschil zit in je kleur tussen je eigen haarkleur en de geverfde kleur. Daarna zou ik steeds de uitgroei bij laten werken!

1 like

Ik heb donkerblond haar (level 6) en verf het koper (level 7). Voor m’n uitgroei gebruik ik 6% ontwikkelaar. Ik verf m’n lengtes ook mee omdat die met verloop van tijd toch wel lichter worden telkens en vind het niet mooi als m’n uitgroei ‘feller’ is. Ik heb alleen het idee dat m’n lengtes daar toch behoorlijk droog van worden. Ik zat te denken dat ik m’n lengtes misschien wel met 3% kan doen omdat die toch niet gelift hoeven worden. Ik weet alleen niet zeker of ik dan geen kleurverschil krijg? In m’n hoofd zou dit moeten werken maar als iemand het zeker weet hoor ik het graag :grin:

Volgens mij bedoel je sidecut, dus als je op fake sidecut zoekt zou je ‘t moeten vinden.

1 like

Ik ben ondertussen bij de kapper geweest en heb nu een bob met laagjes (de laagjes zijn kort en onregelmatig, omdat die vanaf nul moesten groeien). Nu zit ik dus in een tussenfase, maar vind ik t moeilijk om het te stylen. Ik wil het niet iedere dag met de stijltang doen.
Heb t vanmorgen gefohnd, wat wel oke is.

De onderste laag staat alleen altijd naar buiten gekruld en ik wil dat die recht worden.

Vraag: iemand tips voor mn haar :innocent::sweat_smile:

Nee wij hebben geen speciale knip technieken voor krullen zoals de crulsys techniek of zo iets.

Ik heb helaas geen tips, ik heb 3 keer een bob gehad maar elke keer kwam ik tot de conclusie dat mijn haar helemaal kapot ging van het stijlen, maar als ik dat niet deed krulde het naar buiten, wat ik heel irritant vond. Ook in de zomer vond ik het irritant, want warm in mijn nek, het kon niet vast, en door de warmte stond het een half uur na het stijlen alweer naar buiten gekruld.
Nu laat ik het dus groeien en doe ik het nooit meer.
Sorry, niet echt opbeurend. :roll_eyes:

Misschien helpt het wel om veel haarlak er in te doen na het recht föhnen, dat deed ik nooit.

@Kusjessoldaat weet een krullenkapper, maar weet niet waar die precies zit :grimacing:

Haha nou dit ja! :sweat_smile:

T is dat ik geen keus had, anders had ik het nog lang gehad, haha.

Ik ga de haarlaktip proberen.
Misschien lukt het me om het te vlechten, zodat er golfjes komen. Als het niet te kort is :sweat_smile:

1 like

Uhm, ik heb toevallig net een afspraak gemaakt om voor het eerst een soort lob te laten knippen, is dat ook een lastig kapsel? Ik heb nu lang, slap en dun haar.

Ik denk dat als het op je schouders valt al een stuk makkelijker is.
En of je laagjes neemt (doe het niet) en hoe kort die zijn.

1 like

Laagjes hebben ook echt mijn haar verpest, haha. Hangt denk ik ook af van het soort haar dat je hebt?

Ja idd. Ze zijn ook allemaal ongelijk :sweat_smile: maar goed, eerst waren dat kale plekken dus ja sowieso al 10000 x beter :innocent: en het ziet er ook weer normaal uit, dus wat zeur ik ook :joy:

2 likes

Kapsalon-Belle-et-Beau.nl (Limburg)

Die kom ik tegen op Facebook in de CG groep met goede recensies.

1 like

Ze hebben in foto’s een album kappers waar je ervaringen bij kunt zetten. Per provincie! Haha

1 like