Haar/ kapsel topic #1

Ik ben geen expert, maar ik vind het wel mooi eigenlijk. Wat stoort je?

Ik wil vanavond weer in een opwelling mijn haar roze verven, maar heb alleen nog een potje staan van 3 jaar geleden. Gaat dit werken?

1 like

Een manier om er achter te komen :smile:

3 likes

Haha dan gaan we t zo maar eens testen

Ik wil graag mijn haar laten verven (stukje blonder) bij Hizi hair in Almere. Heeft iemand ervaring bij Hizi kapsalons, en wat is een gemiddelde prijs wat ze daar vragen? Zit daar uitgerekend 5 uur lang, en ze gaan ook knippen. Aangezien ik altijd naar goedkope kappers ga van 13,50 per knipbeurt. weet ik echt niet wat me te wachten staat qua prijsklasse. Zal de prijs zo rond de 150 komen te liggen? Of is dat ver onder/boven de gemiddelde prijs?

Hebben ze geen website met prijzen? Anders als je het echt zeker wil weten gewoon even bellen voor een prijs indicatie.

Het is heel gevarieerd. Van 34 euro tot balayage van 94,- Maargoed neem aan dat als je er zo lang zit dat je er wel boven komt, haha. Zal anders inderdaad bellen!

Ik ben verder niet bekend met de kapsalon, maar om je een beetje een idee te geven. Bij mijn kapsalon betaal ik ongeveer 30 euro voor wassen en knippen. Als ik mijn haar laat blonderen met bijvoorbeeld ombre of balayage inclusief wassen en knippen betaal ik zo’n €120. Dit is dan met haar tot onder mijn beha band (qua lengte haha)

1 like

Ah top! Toch wat ik in gedachten had, haha. Mijn haar is ook rond die lengte, dus dat zal het dan wel ongeveer zijn.

Ben altijd redelijk eigenwijs geweest met zelf kleuren en doen, dus vind dat ik nu wel eens een professionele verfbehandeling verdien :stuck_out_tongue:

1 like

Na 2,5 jaar ga ik morgen eindelijk naar de kapper :see_no_evil: ben er serieus een beetje zenuwachtig voor maar het kan alleen maar beter worden

8 likes

Wooooowww jouw lengte :heart_eyes:

2 likes

Dank je wel! Is zo’n beetje 40 cm vanaf gegaan :see_no_evil:

39 likes

Wooow kei mooi :heart::+1:

2 likes

Voor Ă©n na beide prachtig!!!

2 likes

Dankje :two_hearts: ben er echt zo blij mee!

1 like

Omdat ik nog steeds veel last heb van mm hoofdhuid ben ik vandaag toch maar eens naar de apotheek geweest om te informeren naar een betere shampoo. Zij heeft mn hoofdhuid bekeken en adviseerde me om naar de huisarts te gaan, omdat het waarschijnlijk atopisch eczeem is.
Nou zit ik helemaal niet te wachten op stinkende speciale shampoo’s, en ik wil toch eerst zelf nog even wat dingen proberen. Dus:

Is hier iemand die hier ervaring mee heeft?

Zou co-only wassen helpen? Ik heb al wel eens een sls-vrije shampoo geprobeerd (van Hask), maar daar zat dan weer iets anders in wat de shampoo hielp te schuimen dus dat hielp niet.
Ik heb heel kort haar maar wil het laten groeien, dus co-only heeft wel mn voorkeur. Maar ik heb dus geen idee of dat zou helpen.

Verder iemand nog tips?

Ik heb ook eczeem op m’n hoofdhuid en krijg daar geen stinkende shampoo’s voor. Heb een lotion (zo vloeibaar als water) en die ruikt helemaal nergens naar.

Het is overigens geen wondermiddel, want de eczeem komt eens in de zoveel tijd weer terug en dan begint het feest weer opnieuw. Maar volgens mij is dat ‘normaal’ bij eczeem en kom ik er nooit helemaal van af, helaas


1 like

Ik denk erover om m’n haar af te scheren (niet volledig kaal, maar een aantal mm). Heb nu 1 kant volledig opgeschoren en de andere kant opgeknipt tot mijn kin ongeveer, maar dat ben ik wat zat.

Heeft iemand ervaring met geschoren haar? Het is wel veel werk om bij te houden denk ik, maar dat heb ik er wel voor over. Fris zomerkoppie ofzo.

1 like

Oh dank je! Ik ben beïnvloed door veel online berichten over stinkshampoo’s denk ik. Het is bij mij ook komen en gaan hoor, ik vermoedde dit zelf ook al heel lang. Meestal kan ik het wel redelijk onder controle houden maar gister was het weer op een hoogtepunt. Ik had een shampoobar gekocht (new van Lush) en al een paar dagen gebruikt, ik denk dat deze te agressief is.

Jij gebruikt dus geen speciale shampoo? Welke shampoo gebruik jij als ik vragen mag? Ik wissel Oil en Care (of zoiets) van Andrélon en anti-jeukende hoofdhuid van Head en Shoulders afwisselend en dat houdt het redelijk onder controle, maar soms gaat het ineens helemaal mis.

Ahh ja zo irritant he, die jeuk is zo vervelend!
Ik heb er zelf geen speciale shampoo voor oid, ik koop meestal wat naar aanleiding van wat er in de aanbieding is haha. Heb nu wel al een tijdje happy and hydrated van love beauty and planet, maar had hiervoor ook vaak verschillende varianten van elvive of loving blends. Heb destijds ook wel wat dingen van head and shoulders geprobeerd of neutral shampoo (daarbij bleef m’n haar vettig, heel irritant), of sebamed, maar dat maakte bij mij allemaal niet het verschil in ieder geval. Maar het kan natuurlijk wel zijn dat je hoofdhuid slecht reageert op bepaalde dingen, heb het alleen bij mezelf niet echt ontdekt haha.

1 like