Haar/ kapsel topic #1

Oh! Dit heb ik ook! Een soort baby-haar ofzo, en op een bad hairday piekt het alle kanten op en moet ik het echt met een beetje geweld gladfohnen. Zou het komen van elastiekjes ja?? Heb hetzelfde als jij: buitenshuis bijna altijd los, thuis vast om er minder aan te zitten friemelen. #mindblown Ben benieuwd of er iemand met een oplossing is. Zelfs m’n kapster wist het niet toen ik er een keer naar vroeg

1 like

Ik ga morgen kapper bellen voor n afspraak, ik erger me steeds meer aan mn haar en dunne punten. Hoewel ik vrees dat dat t nog niet fantastisch wordt, doordat de lengte en laagjes kort blijven. Maar goed das een mentaal issue.

1 like

Wat is een goede natuurlijke shampoo (en eventueel conditioner) voor droog haar?

Ik gebruikte nu steeds een shampoobar van lush, maar merk op de lange termijn dat m’n haar er erg droog van is geworden. Het is net stro!

Ik weet niet wat je precies bedoelt met natuurlijk maar ik vind de bananenlijn van de body shop heel erg fijn! Ik gebruik hiervan zowel de shampoo, conditioner als het masker en mijn haar ziet er wel beter uit dan eerst!

1 like

Kan mijn informatiepost over Lush shampoo ondertussen niet vastgeprikt worden :wink:
Weggooien en nooit meer gebruiken. oa door de concentratie sulfaat schuimt het supergoed en is het zo sterk (-> gaat dus lang mee) maar voor droogte is het ruk. Daarnaast zitten in sommige bars citroen en zure shit is ook niet voor elke haarsoort het prettigste ( zuur stript je haar). Ik snap best dat iedereen denkt ‘ah natuurlijke cosmetica is goed’ en dat lush daar nogal bekend om staat, maar niet alle natuurlijke cosmetica is even natuurlijk. In lushproducten zitten veel “veilige” chemische toevoegingen of ingrediënten die ontstaan uit een fusie van natuurlijke componenten.

Ik denk dat als je overstapt naar een minder aggresieve shampoo en een fijne conditioner (ook niet van de lush ondanks de lekkere geur aub) je al een eind bent. En wat voor haar heb je en wat wil je ermee bereiken? Wil je zacht stijl haar of wil je een beachlook of heb je krullen en wil je dat het beter krult etc. Daar pas je dan je soort shampoo en conditioner op aan.

3 likes

Hahaha ja ik kon me al een post herinneren over de lush shampoobar, maar toen was ik er zelf nog blij mee🙈
Ik heb wel slag, maar draag het altijd in een knotje. Ik wil vooral dat m’n haar weer wat gevoed is, want na het wassen is het zo onwijs droog en lijk ik net aan vogelverschrikker.

Ik denk dat je vooral naar een goede conditioner moet kijken dan! Ga even naar de tuinen voor een minder aggresieve shampoo (bijv dr organic of de lowpoo van yves Rocher) en dan je conditioner kiezen op wat je wilt. Mijn budget tip voor conditioner is Schwarzkopf anti klit, kost vaak maar één euro.

Oeh, dat is een zacht prijsje. Ik ken mezelf en ben nogal lui met conditioner, maar voor een euro kan ik het altijd aanschaffen.

Nieuw motto: conditioner is je essential!

1 like

Even een amen voor @apeiros, en nogmaals bedankt voor jouw reactie laatst. Ik ben mn haar weer gaan wassen met de shampoo die ik eigenlijk al jaren probleemloos gebruik (oil & care van Andrélon, ook met SLES maar blijkbaar verder zo mild dat zelfs mijn hoofdhuid er tegen kan), en mn hoofdhuid voelt al zo veel rustiger aan. Nooit meer Lush voor mij.

2 likes

Grappig he, ik dacht ook altijd: natuurlijk = goed. Maar heb nu een gezichtsmasker van Aesop gekregen (whaaaa, zo duur) en zodra ik het op mijn gezicht smeer brandt het als de neten. Dat het natuurlijk is, betekent ook niet meteen dat je huid het goed kan hebben… Jammer wel :pensive:

Heeft iemand een gouden tip voor een heat protection spray die tegelijkertijd tegen pluis werkt?
Mocht het van belang zijn voor dit product, ik heb zelf erg dik en daardoor zwaar haar en wordt snel vet ondanks weinig wassen.

Die van chi in een rode fles is goed.

Deze https://www.johnbeerens.com/chi-44-iron-guard-13504 ?

1 like

Ja die!

Ik merk dat mijn haar ook veel droger is geworden door shampoo en conditioner zonder sulfaten, siliconen, SLS etc. Ik kocht een natuurlijke shampoo met het idee dat beter zou zijn voor mijn haar, maar daar had ik beter niet aan kunnen beginnen. Nu ik weer een ‘‘slechte’’ shampoo met siliconen heb is mijn haar weer veel zachter en valt het een stuk mooier.

Thanks, ik ga het proberen.

Ik was nu een paar dagen met guhl die ik nog had staan en vind het ook een stuk fijner en mooier zitten gelijk. We hebben het geprobeerd:p

1 like

Haha precies! :smile:

Ik krul sinds kort best regelmatig mijn haar alleen ben vaak niet tevreden met het eindresultaat. Mijn haar lijkt heel erg op dat van Marije van ditgebeurterals qua structuur, dikte en volume.

Wat ik doe voordat ik het ga krullen is de lengtes inspuiten met dit spul:

En als de krul is afgekoeld spuit ik er haarlak van l’oreal overheen. Het probleem is dat als ik het daarna uitborstel de krullen heel snel uitzakken. En als ik het niet uitborstel blijven de krullen superhard en vind ik het een beetje viezig aanvoelen, probeer het dan wel met m’n vingers los te ‘woelen’ maar het blijven dan allemaal losse plukken haar. En ik doe na het krullen vaak nog droogshampoo op mijn haaraanzet omdat het nog meer opvalt dat ik heel weinig volume heb. Nouja goed heel verhaal geworden maar is er iemand die me tips kan geven over hoe ik mooie, zachte, losse krullen kan krijgen die lang blijven zitten zoals dit:

image