Haar/ kapsel topic #1

Tip van mijn kapper was texturizing spray in plaats van haarlak. Werkt voor mijn (fijne) haar heel goed en voelt niet viezig.

Ik heb die van O&M, via de kapper, die werkt echt top maar vind hem heel duur (was €25 geloof ik, het is wel een grote bus)

1 like

Ik heb deze ook! Maar vind deze echt verschrikkelijk haha. Ik krijg een super grijze waas op mijn haar.

Geen spray maar ik ben heel erg fan van de dark oil van Sebastian. Beschermt tegen hitte, haar wordt heel erg zacht & glanzend maar niet megasluik

Heb je al een keer mousse geprobeerd voordat je het gaat krullen?

1 like

Thanks! En gebruik je deze dan voor of na het krullen?

Nee nog nooit! Gebruik je dat dan over de lengtes van je haar of helemaal? En begin je met krullen als het nog nattig is of eerst fohnen oid?

Ik heb krullen van mezelf dus krul bijna nooit met een tang. Ik doe mousse in mijn haar over de lengtes als het handdoekdroog is en dan laat ik mij haar aan de lucht drogen. De mousse wordt dan krokant maar dat knijp ik eruit en dan heb ik mooie krullen.
Ik merk dat als ik geen mousse gebruik mijn haar ook wat plat is en de krul niet mooi gedefinieerd is

@Modena na het krullen :ok_hand:

@tuthola Oh echt? Ik ben heel blond dus bij mij zie je dat denk ik niet zo snel

Ja super irritant! Scheelt denk ik wel dat je blond bent. Ik koop hem voor dat geld niet nog een keer haha!

Nee, snap ik! Gebruik je nu een alternatief?

Ik ga denk ik weer terug naar de dry texture spray van Moroccanoil of de Schwarzkopf Osis Texture Volumespray. Die laatste is ook fijn uit te kammen en niet zo extreem duur! Maar maak eerste die van O&M op. Anders vind ik het helemaal weggegooid geld haha

1 like

Ik heb die spray van elnett ook, vind dat mn haar daar heel zacht en vettig van word. Ik spray dan een klein beetje en gebruik Mousse. En voor het uit kammen de krullen goed af laten koelen. Oh en ik gebruik nadat ik gekruld heb haarspray. Dan blijft het bij mij langer zitten, heb zelf ook dik en veel haar. Eventueel kan je dan nog wat olie, serum in de puntjes gebruiken

Sorry als deze vraag al heel vaak gesteld is, maar ik ben echt onwetend op haargebied! Heeft iemand een tip voor hele fijne haarverf die witte haren bedekt en voor een glanzend resultaat zorgt? Ik heb zelf praktisch zwart haar (grijs, haha) en omdat mijn haar de afgelopen maanden steeds heel kut zit (sinds ik met de pil ben gestopt is er veel uitgevallen, krult het minder, heb ik constant rechtovereindstaande babyhaartjes en héél veel pluis) vind ik die witte haren die ik normaliter prima vind niet meer zo leuk.

Ik heb heel lang terug eens Casting Crème Gloss gebruikt en vond dat volgens mij wel fijn, is dat wat? Ik sta ook open voor kappersverf, dat gebruik ik vaak op mijn moeder, dus ik kan er wel een beetje mee overweg!

Ik gebruik altijd deze voor mijn grijze haren, en ben daar erg tevreden over:

Als je bij Duitsland in de buurt woont of er wel eens komt kan ik je overigens aanraden het bij de DM of Rossmann te halen, zie dat het bij Kruidvat 12,79 kost (wel 1+1 gratis momenteel), ik betaal hier in Berlijn meestal iets van 3,50 en soms als het in de aanbieding is minder.

2 likes

Ik heb echt nul geduld en ben uiteindelijk naar de drogist gegaan, waar ik deze gekocht heb (voor €5,80, niet slecht)! Wel hetzelfde merk, dus niet slecht, hoop ik

1 like

Oh ja, jij woont helemaal niet in NL hè? Hoop dat deze ook goed bevalt!

Mijn haar lijkt al jaren niet meer te groeien. Het breekt snel af, dus ik moet het echt wel vaak bijpunten. Het helpt ook niet dat ik mijn haren (moet) verven (moet, omdat ik grijs word).

Nu werd me geadviseerd om red pimento olie in mijn haar te smeren. Iemand hier ervaring mee? Of überhaupt ervaring met het smeren van olie in je haar om het te laten groeien?

Ik heb zo’n grote föhn borstel nodig in m’n leven. Welke moet ik kopen? Wil ook geen fortuin uitgeven.

Hmm ik wilde eigenlijk pureology shampoo gaan kopen, omdat ik die eens van een vriendin heb gebruikt en die heel fijn vond. Ik zie nu alleen dat het speciaal voor gekleurd haar is en dat heb ik niet. Zou het veel uitmaken als ik gewoon de volume shampoo koop?

Ik heb dit recent laten knippen (icm met lang haar). Normaal gesproken was ik mijn haar om de twee dagen, omdat het dan wel vettig begint te worden. Sinds deze plukken is daar geen verandering in gekomen. Ik heb zelf ook golvend haar en meestal föhn ik de voorste plukken wel glad en in een lichte Krul. Dat blijft wel 3 dagen netjes.

1 like