Haar/ kapsel topic #1

Shampoo voor gekleurd haar kun je ook gewoon op niet geverfd haar gebruiken. Vaak zit er alleen iets van uv filter in waardoor geverfd haar minder snel vervaagt, maar qua werking verder maakt het geen verschil. Alleen bij die speciaal voor rood haar, bruin haar, etc shampoos zitten kleurpigmengen om je haarkleur levendig te houden en die moet je dus wel bij de specifieke haarkleur gebruiken, maar bij volume shampoo is het geen enkel probleem.

1 like

Ik ben van lang naar een combi van 2&3 gegaan, lengte van 2 en had al een pony en ik ben er zo blij mee! Ben 2 jaar geleden ook zo kort gegaan, toen alles op 1 lengte en nu een heel klein laagje. Was alletwee heel leuk!

1 like

@Evenveel nog even een toevoeging! Ik vind deze lengte heel fijn omdat het nog gewoon vast kan!

1 like

Ik weet niet of iemand hier verstand van heeft op het herkent, maar
 ik heb bijna elke dag echt mega last van m’n hoofdhuid. Ik draag m’n haar elke dag vast ivm werk (niet strak, redelijk losse knot) en als ik het dan los doe, doet m’n hoofdhuid zo-veel zeer. Als ik dan met m’n vingers door m’n haar ga, doet het onder m’n vingers veel pijn. Zit ik er niet aan voel ik het een soort van branden. Ook als m’n haar dan beweegt doet t zeer. Ik was m’n haar maar 2x per week, föhn nooit, heb t nog maar 1x in m’n leven laten verven en dat is al een paar jaar geleden
 weet iemand wat hier tegen zou kunnen helpen?

Volgens mij komt dat doordat het gewicht van je knot aan je haar trekt en dan krijg je een soort “haarpijn”. Ik heb er eigenlijk geen last meer van sinds ik invisibobble of gelijkaardige elastiekjes gebruik om mijn haar vast te zetten. Op de een of andere manier wordt de druk wat beter verdeeld ofzo.

Vandaag maar ff zo’n invisibobble halen dan! Kijken of het bij mij ook werkt!

1 like

Ik heb dit vroeger ook veel gehad! Toen had ik nog veel langer en dus zwaarder haar en gebruikte ik gewone elastieken. Als ik t dan los of anders vast deed kon ik echt gek worden van de haarpijn! Nu korter haar en invisibobble en nooit meer last.

2 likes

Weet iemand of die olaplex shampoo ook zinvol is om te gebruiken zonder nummer 3 en 5 erbij?

Ik ging vandaag voor volumespray kijken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat is de beste volumespray voor fijn/plat haar zonder dat je het perse hoeft te föhnen?

Ja :slight_smile: ik heb die en merk echt verschil. Het is zo’n compleet andere structuur dan andere shampoos ook.

Ja dat van die structuur van de shampoo merk ik ook ja, heb het nu 3 keer gebruikt maar merk in mijn haar nog niet per se verschil. Na hoe lang merkte jij dat en wat merkte je?

Volgens mij moet je volumespray altijd activeren door middel van föhnen, ik denk dat je dan beter kunt kijken voor een droogshampoo of volumepoeder.

1 like

Door het verven van mijn haar is er heel veel haar uitgevallen. Nu ongeveer een jaar later zijn die haren ongeveer 5-8cm ofzo, waardoor het van die hele lange dunne babyharen zijn geworden. Het is echt heel lelijk en staat vaak rechtovereind op mn hoofd. Iemand tips hiervoor? Om het sneller te laten groeien of de “babyharen” minder op te laten vallen?

Als ik mijn haren vast doe spuit ik wat haarlak op de achterkant van mijn borstel en strijk ik daarmee de babyharen glad tegen mijn hoofd aan! Het wordt dan wat minder hard dan wanneer je de lak er direct op spuit en ik vind het er wat mooier uitzien. Verder zijn schuifspeldjes mijn beste vrienden :smile:

Ik heb een tijdje RedKen Rootlift 06 gebruikt. Hoef je niet perse te föhnen.

1 like

Oh dat niet hoor :grimacing: ik wissel ook vaak shampoos af, omdat ik snel vet haar krijg. Maar merk altijd dat áls ik deze gebruik het daarna heel ‘vol’ en gezond voelt. Maar ik merk dus niet echt langetermijneffecten ofzo!

1 like

Ik twijfel al een paar weken om mijn haar af te laten knippen. Ik ben het al een tijd lang aan het laten groeien (wel tussendoor puntjes laten bijknippen) en het is nu ongeveer tot mijn bh bandje op mijn rug, maar omdat ik het een paar keer heb laten blonderen (balayage) is het zo ontzettend droog en dun aan de onderkant dat ik het echt niet meer mooi vind. Ik probeer het supergoed te verzorgen (goeie shampoo van olaplex zoals ik hierboven al zei, gebruik een goeie conditioner, altijd een heat protector erin voor het föhnen, dagelijks een goeie haarolie in de punten, wekelijks een goed haarmasker) maar het mag allemaal niet baten, iig niet voldoende want ik stoor me nog steeds aan hoe de puntjes eruit zien. Mijn vriend vindt het ook nog eens zonde/jammer als ik het afknip dus dat maakt mijn twijfel nog erger.
Iemand goed advies of wat nuttige opmerkingen erover? Qua afknippen zou ik het dan op mijn schouders willen en daarna weer door laten groeien (en niet meer blonderen uiteraard)

Ik zou het gewoon doen! Dat maakt je haar weer mooi vol en gezond en dan kun je het dan inderdaad weer een stukje laten groeien als je dat wil. Ik vind schouderlengte echt een leuke lengte ook want je kunt er nog van alles mee. Ik zit er zelf ook aan te denken en zou dan zoiets willen (qua model niet de kleur)

1 like

Ik had precies hetzelfde als jij, ook geblondeerd. Ondanks serieuze verzorging bleef mijn haar toch een beetje slierterig onderaan. Meteen na het wassen zag het er prima uit, maar in de loop van de dag werd het toch weer een beetje mehh. Heb het afgeknipt tot schouderlengte en dat bevalt me goed. Kapster zei me ook dat er echt geen redden aan was: het haar had zoveel te verduren gehad qua kleuren en stylen, dat zelfs supergoede verzorging maar tot op zekere hoogte zou helpen.

Niet helemaal het antwoord waar je op hoopte :wink:

Als je haar zo stuk is van ontkleuren en stylen etc kun je het idd maar tot op zekere hoogte er goed uit laten zien. Gezond zal het niet meer worden in ieder geval en ook dingen zoals Olaplex werken maar tot op zekere hoogte. Enige wat je kunt doen is alles wat ernstig beschadigd is afknippen en er voorzichtiger mee omgaan.

Dat proces ga ik nu ook door. Heb niet in Ă©Ă©n keer al het beschadigde af laten knippen, maar wel een behoorlijk stuk. En daarna steeds bij elk bezoek aan de salon weer een stuk. Het is in tijden niet zo mooi en gezond geweest. Glanst echt enorm.

Om een beeld te schetsen van hoe erg het beschadigd was
 Ik ben van rood haar naar lichtgrijs haar gegaan :sweat_smile:

Dit was drie jaar geleden:

En nu:

23 likes