Haar/ kapsel topic #1

Thanks voor de reacties @June @djodie @Radio.
Voorzichtig ermee omgaan doe ik al zoals ik beschreef, maar had zelf ook al wel het idee dat het niet beter zou worden zonder het af te knippen. Moet er toch aan (of af eigenlijk :stuck_out_tongue: ) ben ik bang. Naja als ik het dan daarna niet meer blondeer en goed blijf verzorgen heb ik over een jaar wel weer dezelfde lengte maar dan mooi en gezond denk ik. En de (dure) producten om het goed te verzorgen heb ik toch al in huis dus dat is mooi meegenomen.

Hoe tem ik mijn babyhaar? Als ik er product in doe wordt het weer te snel vet😭

Tandenborstel met een beetje haarlak doet bij mij wonderen!

2 likes

Ik heb dit gemaakt:

Er staat as we speak een potje in de koelkast :stuck_out_tongue: heeft iemand het al eens geprobeerd? Ik vraag me echt af wat rijst nou kan doen, maar ik ben te nieuwsgierig :ghost:

Oh die rrrr i can’t

1 like

Aah thanks! Morgen ff proberen

Wauw je haar is zĂł mooi nu!

Wow wat een verschil! Is dit puur door het knippen en niet meer verven of besteed je ook veel aandacht aan de verzorging?

Nog nooit geprobeerd maar ik kwam het ook tegen. Ben wel heel benieuwd, wil je het laten weten?

Yes zal ik doen!

1 like

Thanks @slurfhondje en @anon53054661! :heart:

Om nog even de situatie van tussen die drie jaar te schetsen, mijn haar is nog twee keer verkloot bij kappers :joy: de eerste keer wilde ik een donkerdere aanzet wat ‘natuurlijk’ in het grijze over liep:
afbeelding

Toen is het na een paar maanden vervolgens in een natuurlijkere tint geverfd door een andere kapper.

En minder dan een jaar geleden zag mijn haar er zo uit na een kappersbezoek toen ik een koelere bruin wilde in balayagevorm. Op deze foto misschien niet goed te zien, maar bovenop was het blauwzwart en onderop werd het groen:

En toen kwam ik bij mijn geweldige kapster terecht, waar ik nu héél trouw aan ben, haha. Ik zorg ervoor dat ik zo min mogelijk hitte gebruik, en als ik dat doe uiteraard een heat protector. Uiteraard goede shampoo/conditioner en wanneer nodig een goed masker. Verder zo min mogelijk elastiekjes (en als ik mijn haar vastheb eigenlijk altijd een Invisibobble), ik gebruik een Tangle Teezer en er gaat dus altijd een stukje af zodat punten niet verder kunnen splijten. Mijn haar wordt trouwens nog wel geverfd! Maar niks extreems, op die nieuwste foto van mijn haar heeft ze er zelfs nog wat babylights ingezet.

Zo, einde ‘haardagboek’ :joy:

9 likes

Heb mijn haar vanmiddag af laten knippen tot een bob. Ben er superblij mee en weet zeker dat het er nu weer gezonder uit zal blijven zien, dus nogmaals thanks voor de tips en reacties hier :blush:

7 likes

Living Proof Restore Shampoo + Conditioner en Briogeo Don’t Despair, Repair! deep conditioning mask.

En op het moment test ik de Olaplex shampoo (no. 4) en conditioner (no. 5). Alles is sulfaatvrij, parabeenvrij, siliconenvrij, vegan en dierproefvrij.

Gebruik voor de verzorging/styling van mijn haar Bumble and Bumble Hairdresser’s Invisible Oil Heat/UV Protective Primer en Living Proof Smooth Blowout Concentrate.

1 like

Ik twijfel of ik mijn haar beter voor of na een strand vakantie kan laten knippen

Heeft iemand ervaring met een spoeling die echt na een tijdje verdwenen is? Ik verfde vroeger m’n haren met casting crùme gloss maar dat bleef gewoon zitten. Wel een veel donkerdere kleur dan m’n eigen haarkleur dus misschien als ik nu lichtbruin i.p.v. donkerbruin koop was ik het wel uit. Heeft iemand goede ervaringen met een merk/soort?

Na!! Twee weken zon en zee zijn gewoon echt niet goed voor je haar, dus dat zou zonde zijn anders :slight_smile: lekker erna gaan!

Ik ben zoooo aan het twijfelen hoe kort ik mijn haar ga knippen volgende keer bij de kapper
 Heb het nu meestal tot op mijn kin ongeveer (aan de voorkant, achtekrant ietsje korter) en zou eigenlijk graag nog wel korter willen maar ben heel erg bang dat ik dat niet goed kan hebben omdat ik een vrij vierkant hoofd/brede kaak heb en ook nog bolle wangen. Iemand kapseltipssss?

Ik wist niet dat er geen siliconen zitten in Olaplex? Werkt de shampoo en conditioner ook goed als je de treatment niet bij de kapper hebt laten doen?

Niet @Radio, maar ik heb de shampoo en conditioner getest zonder treatment. Ik vond ze super goed werken, fijne geur en super zacht en glanzend haar. Ik heb ze wel gebruikt met de Olaplex Leave In (no6 Bond Smoother). Echt top!

1 like

Excuus, dat heb ik niet handig geformuleerd, in Olaplex shampoo/conditioner zitten wel siliconen (mijn ‘normale’ haarverzorgingsproducten niet), maar geen sulfaten en parabenen.

In principe zou het zonder de treatment ook goed moeten werken, omdat ze ‘hĂ©t’ Olaplex-ingrediĂ«nt bevatten (Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate). Dus het ingrediĂ«nt wat de verbroken zwavelbruggen opnieuw opbouwt.

1 like