Haar/ kapsel topic #1

Heeft iemand tips voor een leuk geprijsde goede shampoo? Ik gebruik nu Petal Fresh maar mijn haar is echt een zielig bosje touw…

Ik vind Loving Blends juist vreselijk, sorry! Ik krijg jeuk van de shampoo en de conditioner en masker doen niks voor mn haar. Ik vind de oil&care (zoiets, kan het nu even niet nazien) van Andrélon erg fijn!

1 like

Ik heb nu ook een variant van loving blends, met argan olie (komt bij de normal vandaan dus ergens een restpartij uit een ander land), maar mijn haar blijft er super vet en plat door? Het is ook een grote fles dus voelt zonde om weg te doen, maar heb het idee dat ik chronisch met vet haar loop nu :roll_eyes:

Ooh zo herkenbaar. Dit heb ik dus ook, het groeit nauwelijks, wordt snel vet en is dun en droog aan de onderkant. Wil er ook niks vanaf knippen want dan ben ik alles weer kwijt wat er aan is gegroeid. Ik lees mee als tips worden gegeven!

1 like

Je kan je haar een beetje meer textuur geven met texturizingspray of iets dergelijks, dan glijdt het niet zo snel weg. Of je haar een beetje nat maken, helpt ook wel.

Verder kan je het proberen een beetje te twisten voordat je de pluk meeneemt in de vlecht. En kleine plukjes pakken. En als het vlechten niet lukt, kun je evt ook nog beginnen met een halve staart en dan gaandeweg naar onder vastmaken met elastiekjes. Ziet er misschien minder leuk uit maar hielp bij mij wel toen ik nog kort haar had

1 like

Wat precies vind je lastig? Soms is het fijner om het zonder spiegel te doen, raak je minder snel in de war. Gewoon rustig voor gaan zitten, bovenaan je hoofd beginnen en steeds een plukje van de zijkant erbij pakken. En verder zorgen voor textuur idd wat hier boven werd gezegd, op pas gewassen haar lukt het ook niet goed. Ik doe altijd mousse in mijn hele haar en als ik klaar ben nog een beetje haarspray (blijft dan alsnog niet de hele dag zitten maar ik heb ook laagjes en mijn haar is nou eenmaal niet gemaakt om keurig te blijven zitten haha).

Wat ik doe is in 1 hand de drie plukken houden (beetje zo tussen je vingers) en met mijn andere hand het nieuwe plukje pakken, die eerst doorkammen met mijn vingers en dan bij de rest doen. Het enige lastige is dat je wel moet onthouden met welke pluk je bezig was. Nu ik het zo typ klinkt het vet ingewikkeld maar je moet er ook niet teveel over nadenken haha. Succes, ben benieuwd of het lukt!

1 like

Oefening baart kunst :grimacing: Ben benieuwd!

1 like

En @Jauregui als je soms de draad kwijt raakt hielp het voor mij heel erg om hardop te zeggen wat je doet. Dus bijvoorbeeld ‘rechts over midden, links over midden, rechts over midden…’ en terwijl je dat zegt ook echt doen. En zo min mogelijk in de spiegel kijken inderdaad.

2 likes

Nee dat denk ik ook niet, zeker niet in “SLECHTS ÉÉN WEEK” haha. Maar er zit toch niet overdreven veel proteïne in rijst? Ik heb het nu een keer gedaan en had nog een helft over, dat trekt nu in. Denk alleen dat dit iets is wat misschien werkt in the long run en dan vind ik mijn routine met olie makkelijker en daar is m’n haar wel, samen met minder wassen, echt van vooruit gegaan na een half jaar.

shit dat is alleen voor drukke vrouwen, niet voor luie. Helaas not for me

2 likes

@Radio hoe omschrijf jij jouw kapsel bij de kapper? Ik wil ook graag zoiets, maar ben als de dood dat ik met zebrahighlights of een harde ombre naar huis ga. Mijn haar is middenbruin.

1 like

Het ligt ook echt aan hoe goed je kapper is wil je met het juiste kapsel thuiskomen (zie mijn mislukte kapsels :joy:), maar in principe is het een balayage.

1 like

Is het niet gewoon uitverkocht? Volgens mij staat alles nog gewoon op de website van Kruidvat, alleen de root booster is uitverkocht.

Oh jammer! Ik gebruik altijd de root booster, hopelijk blijft die wel!

1 like

Ja die is inderdaad uit het assortiment :sob: Mijn moeder heeft het vorige week nog voor me kunnen kopen bij de Boots in Engeland :grin: Ik zie hem ook niet op de site van de dm staan helaas.

Oh ik zie hem wel hier. Was ie altijd al €14?

Het is een betrouwbare site hoor! Ik heb er vaker besteld.

1 like

Ik heb dankzij @Rozecoupeschaar de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt, ik ga volgende week van dit: (dezelfde kleur en lengte ongeveer)

Naar dit: (dezelfde kleur en lengte ongeveer)

En ik vind t rete spannend :scream:

Edit: niet mijn foto’s

20 likes

Yasss! Lekker bezig. Ziet er goed uit!

1 like

@Ophelie @Colaatje
Ik heb de John Frieda vandaag nog bij het Kruidvat gekocht! Mijn Kruidvat heeft een pad met allemaal afgeprijsde spullen, daar stond ie bij. Heb hem met 50% korting gekocht. Misschien hebben ze hem bij jullie ook.

2 likes