Haar/ kapsel topic #1

Ik heb net de Botanicals gember en koriander shampoo gekocht en hij ruikt zooooo lekker. Ga meteen in bad nu om hem uit te proberen :heart_eyes:

De in shower treatment!

1 like

Ik zou dat deel dat iets dunner is afknippen. Dan valt het volgens mij net over je schouders, is nog steeds best lang en groeit dan ook zo weer aan. En als je het dan toch nog wat korter wil kan dat altijd, maar dan is het niet meteen zo heftig kort.

2 likes

Ja! Staat vast leuk.

2 likes

Ja doen! Staat je zeker leuk en weer een stuk voller als je het tot die lengte afknipt.

1 like

Wauw, super mooi kapsel! Zit ook al een tijd te twijfelen om het korter te laten knippen en dan iets donkers met highlights of balayage en was al een tijdje op zoek naar een mooi kapsel. Denk dat ik ook zoiets wil

1 like

Ja doen! Zijn we twinnies👯‍♀️.
Haha nee zonder dollen, ik was ook al een tijdje opzoek. Ik heb best lastig haar om te stylen dus had ik @Rozecoupeschaar benaderd, ze had goede tips en voorbeeldplaatjes voor me. Omdat ik er ook balayage in wil, heb ik gewoon heel Pinterest doorzocht haha.

2 likes

Ik heb donkerblond haar met hier en daar wat highlights/balayage en het was een beetje gelig. Dus ik had er dit weekend zilvershampoo in gegooid op droog haar en een tijdje laten zitten. Nu loop ik dus rond met donkerblond haar met hier en daar een grijze pluk :sweat_smile: de zilvershampoo heeft z’n werk wel goed gedaan zullen we zeggen. Zijn er nog manieren om dat er sneller uit te krijgen of moet ik gewoon even geduld hebben en is het dan snel genoeg weer eruit?

Na (een paar keer) wassen met je normale shampoo gaat het er gewoon weer uit. Als je er echt snel vanaf wil even een paar keer achter elkaar met head and shoulders wassen.

1 like

Nee volgens mij niet helemaal! Het plukje wat aan de rechterkant van haar gezicht zo opzij valt is een stukje korter dan de rest. Dus je hebt wel kans dat zij laagjes heeft, of misschien onderin alleen wat laagjes en dan bij haar gezicht (een aantal) kortere plukjes.

1 like

Ik heb deze foto ook wel eens gebruikt, gewoon laten zien en ik kreeg hetzelfde kapsel. Stond mij niet zo goed als op de foto maar werkte wel prima

1 like

Oeh succes, ik ben benieuwd hoe het geworden is! Hoop dat je er blij mee bent. :relaxed:

1 like

Vanochtend 2x met head and shoulders gewassen, het zit er nog steeds zo in haha (ga het komende dagen nog een paar keer doen)

Als iemand dus op zoek is naar een goede zilvershampoo, die van fudge doet zn werk écht goed (zeker als je m langer laat intrekken) :stuck_out_tongue:

2 likes

Ohh fudge is ook wel één van de beste die er is :see_no_evil:. Andere tips heb ik helaas niet! Succes.

1 like

Wat vinden jullie een normale prijs voor balayage? Ik zie prijzen van 39,50 euro (bij de kapper in het dorp zeg maar) tot richting de 200 euro.

Ik denk dat wij een redelijke goedkope/gemiddelde salon zijn. Bij ons komt balayage met knippen op 90 euro.

1 like

Indola ‘instacool’
Fanola ‘no yellow’

En anders eventueel een zilver conditoner in plaats van shampoo. Zoals bijvoorbeeld indola ‘lark’.

1 like

Ik gebruik ook de no yellow van Fanola! Echt top spul. Wel erom denken dat je het op tijd uitspoelt. Niet tussendoor nog je oksels scheren ofzo (been there :stuck_out_tongue:).

Online zijn ze regelmatig in de aanbieding, maar nu toevallig uitverkocht bij John Beerens :unamused: Ik zag dat het via Amazon ook goedkoop is.

2 likes

Heb je misschien ook een tip om het ‘rood’ eruit te krijgen? Ik heb bij kapperswinkel ook no yellow gekocht maar lijkt alleen maar meer op te vallen. Ik heb van mezelf een doffe/donkerblonde saaie kleur. De kleurspoelingen die ik heb gehad (waarbij al gelet was op weinig warmte) kleuren altijd warmer op en zijn blijven zitten ipv langzaam vervaagd door wassen :grimacing:. Ik wil er liever niet meer aan beginnen omdat ik voor eeuwig hetzelfde probleem houd.

Moeilijk. Is het echt rood of is het meer koper? Je moet een complementaire kleur opzetten/gebruiken dus tegen rood moet je groen gebruiken en tegen oranje/koper dus blauw. Het beste is een kleuring/spoeling met echt een flinke as tint (groen). Want echt groene shampoo is er niet. Er is wel van fanola een ‘no orange’ die zal beter werken dan de no yellow maar zijn allebei meer voor blond haar. Dus de ideale oplossing heb ik helaas niet als je niet meer wil verven of spoelen.

1 like