Als organisatie moet je ergens een lijn trekken toch? Volgens mij zijn in Breda de afstanden ook na elkaar dus de halve stad is al de hele dag afgesloten en om voor een handjevol lopers (van de duizenden) die boven de 7 min per km lopen is niet leuk voor de organisatie (denk ik / vind ik), en toeschouwers haken dan ook af.
Ik wil niet iedereen die op dat tempo loopt afkraken, maar ik ben er wel van overtuigd dat de meeste lopers die langer dan 2,5 uur over een halve marathon doen in een wedstrijd niet gewoon er zo lang over doen omdat ze op dat tempo aan een stuk door hardlopen (anders zouden ze aan een wedstrijd meedoen met langere limiet), maar dat het lopers zijn die eigenlijk nog niet goed genoeg zijn voor de afstand. Van die mensen die denken dat ze het wel kunnen en bij lange na nog niet in staat zijn om de afstand normaal te kunnen overbruggen. Mensen die na 3 km al wandelen en buiten adem zijn.
De meeste lopers die een tijdslimiet niet halen (welke afstand en wedstrijd dan ook) kunnen āhetā gewoon nog niet denk ik. En nogmaals, er zijn ook genoeg lopers die het wel kunnen maar gewoon traag/langzaam/niet snel/maakt niet uit/ zijn, en ik denk dat die lopers wel bewust hun wedstrijden daarop uitkiezen. Als je denkt dat je de tijdslimiet niet kan halen, begin er niet aan. (Ik bedoel niemand hier persoonlijk)
De afstand wordt zo erg onderschat en (andere discussie) ik denk dat veel mensen er gewoon nog niet aan moeten beginnen. Dus die mensen die de tijdslimiet niet halen omdat ze nog niet genoeg ervaring hebben. (Niet iedereen nogmaals) Dan denk ik, blijf lekker trainen, doe lange duurlopen maar hou je wedstrijdjes kort om sneller te worden.