Hardlooptopic

Goed dat je een echte expert laat kijken ernaar! Ja! Wel 8 x een minuutje haha. Morgen voor de 12.

1 like

Ja zou kunnen idd al klinken draadloze ook ideaal! Alleen die van apple zijn zo duur omg

1 like

Ik heb deze, superfijn

1 like

Ik ben de laatste dagen echt weer niet vooruit te branden haha. Die donkere regendagen hielpen natuurlijk ook nietā€¦

Zo herkenbaar. Iedere stap die ik gezet heb was met een wedstrijdje, want het is zo deprimerend om alleen het donker in te moeten.

Om het rampzalige aantal kilometers van afgelopen 1.5 maand te compenseren heb ik besloten dat ik op vakantie lekker veel ga. En ik ga een planning maken voor mijn voorjaarsmarathon. Het idee is om minimaal 1x per 2 weken de lange duurloop te combineren met een event, want ik ken mezelf ondertussen. Misschien dus ook weer de 3 afstanden tijdens de cpc.

1 like

Ah fijne vakantie in ieder geval, hopelijk kun je daar fijn/veel lopen!

Ben ook aan het overwegen om te proberen volgend jaar minstens elke maand een medaille binnen te gaan halen. Dit jaar miste ik jan, feb en mei denk ik

Gister 18 km gelopen, ging lekker.

Vandaag wilde ik weer 18km lopen, maar dat ging wat minder voorspoedig. Ik had een mooi rondje uitgestippeld en de eerste 10km gingen ook lekker, toen was er een stuk weg afgesloten en lag er zand, ik dacht geen probleem, daar ga ik even overheen en dan loop ik weer door. Nou dat ging dus minder goed. Ik belande in een soort drijfzand, mijn benen waren bijna tot mijn kruis weggezakt in de modder, mijn schoenen zogen vacuĆ¼m en ik was echt in paniek dat ik er niet uit zou komen. Ik bleef er ook inzakken als ik er uit was, want kwam gewoon niet verder. Uiteindelijk ben ik er uit gekomen maar helemaal onder de modder. Ik was ook in de middle of nowhere dus ik kon ook niet stoppen met lopen of mij op laten halen (voor er iemand zou zijn zou het een uur verder zijn). Dus besluit: gewoon doorlopen. Ik kan je vertellen dat is niet fijn, ik werd aangestaard en alles was zwaar vanwege de modder. Blijkbaar zat ik ook niet op de goede weg en was het niet slechts 8km naar huis, maar nog ruim 10ā€¦ Dat ging verre van makkelijk, maar ik heb het gehaald. Thuis alles uitgespoeld en onder de douche gegaan, ik was niet normaal vies. Het leek wel een mudmasters x 100 geval. Helaas had ik ook mijn nieuwste schoenen aan, hopelijk kan ik die nog weer opknappen.

TLDR: 20,4 km gelopen; soort improvisatie mudmasters gedaan, was niet leuk

Welke voorjaarsmarathon ga je doen? :slight_smile:

Jeetje wat eng zeg dat drijfzand. Gelukkig ben je eruit gekomen! Ik hoop dat je schoenen nog te redden zijn. En wat goed trouwens 2 dagen achter elkaar ruim 18km! Ik kan daar alleen maar van dromen.

1 like

Nee joh! Sowieso: wat bizar sportief twee keer 18 km. Maar wat een verhaal en wat rot. Schoenen nog te kunnen redden al? Helemaal wassen en oude kranten/ wc papier erin, avondje in de schuur?

1 like

@anon79778179 Ja ik laat ze even drogen dat ik hopelijk grootste deel modder er af kan kloppen en dan even met de hand wassen.

Het was in elk geval een avontuur, maar had het liever niet meegemaakt Haha. Was wel even schrikken.

Rotterdam of Antwerpen. Denk ik :slight_smile:

1 like

Jeetje wat een ellende! Lijkt me ook echt eng, dat drijfzand. Gelukkig uiteindelijk gelukt eruit te komen.

Ik had gister een cross, deed hem nu voor 3e jaar, 5km. Vorig jaar liep ik 36.nog iets, dus ging dit jaar voor den minuutje sneller. Uiteindelijk werd het 5 min sneller, liep nu 31.nog iets. Tijdens het lopen vraag ik me dan af waa rf ik mee bezig ben, maar achteraf toch altijd wel blij dat ik het weer gedaan heb

6 likes

Ik heb waarschijnlijk gewoon een beetje last van een instabiele enkel door hypermobiliteit, aldus de fysio. Hij heeft wat lopen duwen en trekken aan mā€™n voet/enkel en kijken of dat wat uitmaakt. En anders moet ik stabiliteitsoefeningen doen oid. Kan iig gewoon door met hardlopen :cool:

4 likes

Jeeejj gelukkig niets ernstigs!

1 like

Joehoe! Wie heeft er morgen nog plannen voor een oudejaarsrun? Ik ben weer bezig met opbouwen en wil morgen een 8-10km doen op rustig tempo.

Dan ben ik voor 2018 over de magische grens van 500km totaal :facepunch:t3:

3 likes

Ik ben verkouden :weary: :sneezing_face:
Dus heb net een rustige 5 km gedaan, denk dat ik morgen oversla. Net niet de 800km dit jaar helaaaas. Volgend jaar gaan we voor de 1000

1 like

Ach niks aan verkouden zijn! Knap dat je dan uberhaubt wel gaat!

Ik ben er dit jaar echt wel achter gekomen hoe erg hardlopen je kan helpen met je niet fit voelen (niet nu naar jou bedoeld met je verkoudheid uiteraard). Mn vriend gelooft dat gewoon niet maar als ik hoofdpijn/buikpijn/me gewoon kut voel, ga ik altijd hardlopen en 9/10 keer voel ik me daarna beter en is de pijn weg. Best wel trots op dat gevoel en op het gevoel van conditie hebben. Kheb zo vaak STR gedaan (evie haha) en het best vaak afgemaakt om er vervolgens helemaal klaar mee te zijn. Nu al bijna 2 jaar constanter aan het hardlopen. Zit nog te zoeken naar een doel 2018. Denk de 21km aan tikken en wat losse wedstrijdjes.

Hebben jullie ook doelen voor het nieuwe (hardloop)jaar?

Hmmm ik had me dus ingeschreven voor de halve van egmond maar verder dan 15km heb ik niet gelopen sinds mijn halve marathon in oktober. Nou wilde ik sowieso niet voor een persoonlijk record gaan, maar mn voorbereiding is wel redelijk in de soep gelopen. Ik las net dat je met je startnummer van de halve ook gewoon aan de kwart marathon mag mee doen (andersom niet), dus misschien kan ik dat beter doen? Of een heeele rustige halve, het meer zien als een rustige duurloop ofzo.
Nou ja ik kan op de dag zelf op zich nog beslissen dus kan er even over nadenken

Ik zou kijken waar je je paar dagen ervoor goed bij voelt ook qua je enkel etc. En anders inderdaad op de halve gewoon rustig aan dan moet het echt wel goed komen!