Hardlooptopic

Volgend weekend nog eens proberen 15km langzaam te lopen om te zien hoe dat gaat? Als het goed gaat en je hebt zin om de halve marathon te lopen, dan die gewoon rustig uitlopen. Spreek dan met jezelf af dat je pas mag pushen als je na het strand en duinen/bos weer op verharde grond loopt. Eerder niet! Heb je geen zin in de halve, ga dan lekker voor de 10km.

Ik hoop morgen weer een rondje te kunnen doen. Ik heb al een aantal dagen last van mijn onderrug en sinds vanmorgen ook weer mijn hamstring heel stijf en gevoelig (dacht dat het eindelijk de goede kant op ging maar helaas te vroeg gejuigd denk ikšŸ˜‘)

Thanks allebei! Jaa sowieso even kijken hoe ik me die dag zelf voel, wel fijn dat die keuze er iig is, want zou het ook stom vinden om helemaal niet te gaan. En idd ergens de komende dagen kijken of ik nog eens een 15km ertussen kan proppen oid.
Als hde wedstrijd 15/16km was geweest dan had ik niet getwijfeld, maar het is net die laatste 5km,haha

@anon79778179 wat vervelend zeg dat het zo langzaam gaat en je er weer last van hebt nu. Hopelijk valt het mee en kun je morgen gewoon een rondje doen!

1 like

Hi allemaal, ik loop al een paar jaar ā€˜hardā€™, maar meestal waren dit rondjes van max 7 km. Laatste tijd ren ik echter wat fanatieker en loop ik meestal rond de 10-15km met de ambitie om te trainen voor een halve marathon.

Zijn er hier dames die in 2019 een (halve) marathon (willen) gaan lopen en zo ja; hoe bouwen jullie de trainingen hier voor op? En doen jullie naast het hardlopen ook nog andere trainingen zoals bijv. kracht of stretch (pilates)? :slight_smile:

Nadat vorig jaar bij de Utrecht marathon mijn lippen en tenen helemaal bevroren waren door de temperatuur (gevoelstemperatuur van min 8 geloof ik) vind ik het wel een slimme zet! Hopelijk zijn er dan wat toeschouwers aanwezig. Was een dode bedoening vorige keer. Ook is de hele nu geen 2 rondjes maar 1 grote, dat vind ik ook top!

Oohh nee ik heb toen de 10km gelopen en ik vond het perfect weer :biggrin:

Wel leuk dat de hele nu 1 rondje is idd, maar ik vind mei qua temperatuur echt te ā€œgevaarlijkā€ voor een hele marathon, veel te grote kans op warm weer haha

Dat is waar, op koude temperaturen kun je je tenminste tot op zekere hoogte wel kleden! April Rotterdam is de beste timing denk ik.

Net weer een lekker rustig duurloopje gedaan van 13.5 km.
Volgende week Egmond HM, lopen nog meer hem? Heb mijn startbewijs nog niet binnen, in tegenstelling tot heel hardlopend instagram. Hopelijk komt deze van de week nog, anders moet ik het daarop de dag zelf nog gaan regelen (al contact gehad met le Champion, mocht het niet zo zijn dan sturen ze mij dinsdag nog een buskaartje).

En nog minder dan 2 maanden tot de marathon van Tokyo, de tijd vliegt.
Daarna maar eens denken over een najaarsmarathon. Ga wel meedoen met de loting van New York, maar verwacht daar niet al te veel van (denk dat mijn geluk ook op is; in 2016 was ik ingeloot voor NY en nu dan ook de loting van Tokyo gehaald).

4 likes

Wat een mega toffe wedstrijden!!!

Net 7 heerlijke kms gelopen. Niet te koud, niet te warm. Zonnetje, zijwindje :+1:t3: En vanavond lekker uiteten en (veel) Indiaans eten. Dat vind ik echt de fijnste zondagen, hardlopen en uiteten :heart_eyes:

2 likes

Helemaal met je eens! Ik vond het ook prima loopweer. Al had ik op de dijk beter de andere kant het rondje op kunnen lopen, dan had ik wat minder tegenwind. Heerlijk om zometeen lekker uit eten te gaan, voelt toch altijd beter om dat na een training te doen. Geniet ervan!

Ik loop volgende week de kwart in Egmond!
Helaas heb ik ook nog geen startnummer + buskaartje ontvangen :frowning: (en ik maar hopen dat het nog een beetje op tijd zou komen).

1 like

Ik heb vandaag hardloopschoenen gekocht. Morgen meteen mijn eerste rondje maken! Heb ook meteen een schema van ze gekregen, heel fijn :blush:

6 likes

Ik heb ook weer helemaal de lol terug in het hardlopen. Gisteren 11,5 km gelopen, inderdaad heerlijk loopweer! Ik ben zelf nu meer aan het focussen op trail omdat de Heuvellandmarathon (ik doe de estafette) op de agenda staat in maart. Daarna heb ik ook weer zin om een echt trainingsschema op te pakken voor de HM in junI!

2 likes

Eerste rondje is in the pocket! In totaal 4,5 km gelopen, met wandelen tussendoor. Het was zo fijn, ik realiseerde me vanochtend hoe erg ik hardlopen gemist heb. En mijn schoenen liepen echt als wolkjes. Vroeger liep ik op Asics, maar nu heb ik schoenen van een redelijk nieuw merk. On heet het. Nog nooit eerder van gehoord, maar ze lopen zo onwijs fijn. Ik werd als het ware gewoon vooruit geduwd. Eind van de week nog maar eens een rondje!

4 likes

Zat bij mij toch in de brievenbus! Je kan ze op fb anders een berichtje sturen.

Wat fijn! Hier nog steeds niets. Had al contact gehad met Le Champion alleen toen kreeg ik een mail terug dat ik mijn startnummer maar moest ophalen bij het startterrein (maar dat had ik zelf al wel bedacht). Dus nu maar hopen dat mijn vraag over het buskaartje dit keer wel goed aankomt.

1 like

Leuk die estafette. Ik zag er op IG ook al diverse posts over. Zo wil ik ook wel een marathon lopen. :grin:

Ja, volgens mij wordt het ook heel leuk! Ook fijn dat het 4 verschillende afstanden zijn, zo kun je met een groepje van verschillende niveaus toch meedoen :slightly_smiling_face:

1 like

Dit weer :weary: :weary:

Ben je nog gegaan?:slight_smile: Door het weer heb ik ook wat minder zin in Egmond, en toch al een tijdje geleden dat ik meer dan 15 km liep, in december 1x 18 en laatste HM tijdens Amsterdam