Hardlooptopic

Ohh dat is ook een goed (en leuk) idee! Je komt dan nog eens ergens :sunglasses: en hebt dan toch je ov-kaart bij je dus als het niet gaat stap je op de bus haha.

Volgende week zal vast goedkomen! Het is maar 3,8km verder dan een halve marathon. K ga alvast duimen voor ons dat het wel droog gaat zijn.

Ja hoop wel dat het droog is idd!

Zit op strava bij zo’n utrecht running groep en daar kan ik nu ook wel mooi inspiratie opdoen voor de lange routes. Iedereen is duurlopen aan het doen vandaag haha

1 like

Ja wij zeiden onderweg ook al: iedereen die we nu (9 u 's ochtends in de stromende regen) hardlopend tegenkomen is aan het trainen voor de marathon, anders blijf je wel thuis/ ga je later😝

1 like

De weerberichten zijn wisselend zie ik. De max 4 graden vind ik prima, maar laat het aaaaalsjeblieeeeft droog zijn

Weerplaza is gunstig

2 likes

Wegens prive-omstandigheden heb ik anderhalve week niet gelopen, dat is natuurlijk niet zo mooi in marathon voorbereiding. Gister weer 13.5 gelopen. Vanavond een spontaan 5km wedstrijdje hier in mijn start. Twijfelde want vond het inschrijfbedrag best hoog voor z’n loopje, maar iemand had een gratis startbewijs voor mij. Morgen dan richting Apeldoorn voor de 25, ik hoop inderdaad dat het weer een beetje meevalt!

5 likes

Gelukkig is het weer goed :biggrin:
goed getimed

Ik voel me wel vrij beroerd haha, volgens mij werd ik vannacht ook badend in het zweet wakker oid (kan ik ook gedroomd hebben). Ben wat misselijk en ben vanochtend echt keihard met mn knie tegen de punt van een ladekastje aangelopen. Rond 8 uur stond op de ns reisplanner ook dat er storing was… Hoeveel meer hints had ik nodig om het op te geven :sweat_smile:

Die plek op mn knie doet wel pijn, zal een mooie blauwe plek opleveren. Dat is ook al mn zwakkere knie dus ben benieuwd hoe ie zich straks houdt… Heb in ieder geval nul verwachtingen dus als ik binnen 3 uur heelhuids over de finish kom ben ik tevreden :tongue:

2 likes

Succes vandaag! @Lovepink & @littlenumbers

2 likes

@littlenumbers wat een ongeluk! :frowning: Hopelijk de rest wel goed gegaan, ben benieuwd hoe het lopen was! En bij @Lovepink hoe ging het?

Nul verwachtingen werken altijd goed, ging lekker! :biggrin: laatste 10km t snelst gelopen, soms kun je meer dan je denkt, haha.

Was ook wel echt perfect hardloopweer. Veel beter dan dit wordt het niet denk ik.
Ben benieuwd hoe het bij de rest ging!

5 likes

@GroenTakje
Ik heb lekker gelopen, heb op mijn marathon tempo gelopen en dat was prima te doen. Wel stukken waar het erg glad was, dus voorzichtig doen en na 15 nog een stuk omhoog: dat was ook pittig. Over 1,5 week heb ik mijn langste duurloop van 35 km gepland (ben volgend weekend op wintersport)

3 likes

Update; ik heb vrijdag groen licht gekregen (van de fysio) om terug te beginnen hardlopen. Vandaag een klein rondje van 5km gelopen en het was volledig pijnvrij! Ik ben zo gelukkig :star_struck: Nu terug opbouwen voor de halve marathon in mei :running_woman:

8 likes

@Lovepink Ah lekker bezig! Over hoeveel weken is Tokyo? En lekker dat je tussendoor nog op wintersport gaat, even andere spieren gebruiken :slight_smile:

@Tobvit Yesss way to go! Ik heb ook vandaag weer pijnvrij gelopen :confetti_ball:. Was ook echt topweer. Welke halve ga je lopen in mei?

4 likes

3 maart, dus precies een maand! Ja wel voorzichtig aan doen met wintersport hoor, ga geen gekke capriolen uithangen !

Dijn dat jij ook weer lekker hebt kunnen lopen vandaag!

Het was inderdaad zalig hardloopweer! Fijn dat je ook weer pijnvrij loopt :blush: Ik ga meedoen met de halve marathon in Leiden, 19 mei :slight_smile:

1 like

Vamdaag eindelijk weer eens lekker hardgelopen. Kon de fun er even niet meer voor vinden heel raar. Heb geprobeerd in hartslagzonde cardio te rennen (voor mij hartslag onder de 150) en dat was fijn! Helemaal niet snel dus maar gewoon lekker gelopen, echt fijn! Ga ik vaker doen!

Trainen jullie wel eens op hartslag?

1 like

Na een hardloopdip van 3 maand ga ik er morgen weer voor! Al een tijdje zin om weer te starten,maar er kwam telkens wat tussen. Maar vanaf morgen geen smoesjes meer en gewoon weer gaan! Ben benieuwd of ik ook echt weer moet gaan opbouwen (ben wel gewoon bootcamp blijven doen)

3 likes

Ik loop eigenlijk nooit op hartslag. Weet wel wat die dat mij soms wel hoog is. Volgens mijn horloge dan weet niet in hoeverre dit echt betrouwbaar is.

1 like

Ja ik ook met horloge hoor, geen idee hoe precies die is maar je merkt het wel als je een hoge of lage hartslag hebt (normaal zit ik wel rond de 175 en bij 145 voelde ik me echt super relaxt, bijna té).

1 like

Nou het is mij enorm meegevallen, 5km gedaan. 2x een kort stukje gelopen. Nu wel spierpijn in mijn bovenbenen!

3 likes

Ik kom hier ook eens meeposten! Ik loop nu zo’n drie maanden met regelmaat hard en zit nu op 15 km. Ik heb alleen totaal geen verstand van de manier waarop je moet trainen als je het een beetje serieus wil aanpakken. Doen jullie ook intervaltrainingen? En zo ja, gebruiken jullie daar een app voor? En zijn er tips voor goede hardloopoordoppen?