Hardlooptopic

Vandaag gewoon hardgelopen in een shirtje. Echt warm zo voor februari!

@Calathea Ik doe soms een intervaltraining en gebruik daar mijn tomtomrunners horloge voor. Werkt prima. Via dat horloge kan ik ook draadloos muziek luisteren en gebruik daar deze oortjes voor. https://www.coolblue.nl/product/818301/jaybird-x4-zwart.html Zitten prima, goed geluid en vallen niet uit je oren :hugs:

3 likes

Ik heb me inschrijven voor een 10 km wedstrijd in mei, dus heb echt een doel nu! Deze week 3 keer gelopen. Ik heb een schema gemaakt voor een beetje houvast, ben benieuwd hoe het gaat!

2 likes

Dank voor je reactie! Ga eens naar dat horloge kijken, klinkt heel chill!

1 like

Ik ben weer lekker impulsief bezig, volgende week de marathon.
Maar stiekem alweer voor Rotterdam (een maand later) ingeschreven, of ik hem echt gaan lopen moet ik maar even bekijken (via bedrijf dus inschrijving gratis).
Ik moet nu in elk geval nog echt even niet aan de afstand denken!

6 likes

Sjongejonge ik deed vandaag mee aan een 10km wedstrijd, is de finish ineens veel te vroeg al. Niet eens een eindsprintje kunnen trekken, was ook maar 8.7km volgens mn horloge. Hebben ze ons onderweg ergens verkeerd gestuurd. Echt lelijk want ik was op weg naar een dik pr op de 10km :mad:

Nee joh! Wat een domme actie van de organisatie. Mega balen van je tijd, ondanks dat wel lekker gelopen?

Ja we waren ergens verkeerd gestuurd en een extra lus gemist oid. Echt heel stom.

Het was heerlijk weer maar ook erg warm,dus wel afzien haha. Maar ik had laatst mn beste 10km tijdens de 25km wedstrijd gelopen en had diezelfde tijd nu ook weer kunnen halen, dan was het tenminste een officieel 10km pr. Wel een beetje de pest in zo! Over een maand maar een nieuwe poging wagen…

Ik las daar inderdaad over in de ILH Facebook groep, wat slecht!

Ik heb heerlijk 13.5 op maratontempo (althans de bedoeling) gelopen, het weer was zooooo lekker! Voor het eerst in korte broek en mouwen voor deze koukleum! Donderdag ga ik al naar Japan, dit zijn echt de laatste loodjes. Ik weet niet precies waarom, maar ik heb Heb het idee dat ik niet goed voorbereid ben (vanaf december 3x een training gemist). Het voelt gewoon alsof ik maar wat heb gedaan en niet echt hard getraind heb (wat natuurlijk niet helemaal waar is)

4 likes

Ik kom ook maar eens voorzichtig terug; vorig jaar lekker bezig, toen gevallen en enkel blessure waar ik maar niet bovenop kwam en toen dat eenmaal bezig was geen enkele motivatie meer om te hardlopen. Afgelopen week 4 keer geweest!! Maar moet ook wel want7 april ren ik de 1/4 van Rotterdam!

@Lovepink zo leuk om je vooruitgang te volgen! En jij bent zeker goed voorbereid!!

4 likes

Ik heb ook dik een maand niet meer gelopen door verhuizing en gewoon weinig zin om in de kou en het donker te lopen. Maar oh wat is het heerlijk de afgelopen 2 weken, heb zo veel zin om lekker te lopen. Ook wel nodig want de eerste wedstrijdjes waar ik me voor opgegeven komen in zicht, en ook mijn schema voor de halve marathon begint over twee weken.
Ik heb trouwens afgelopen week heerlijk gelopen op de spotifyplaylist ‘throwback workout’ : een tip voor als je van lopen op foute hits houdt :slight_smile:

5 likes

Volgens mij heb je juist heel goed getraind! Wat ik gevolgd heb tenminste. Het komt echt wel goed, en het is sowieso gaaf dat je daar mag en kan lopen. Plak je er ook nog wat dagen aan vast voor vakantie?

1 like

Haha Thanks!! Al weet ik niet of instagram een goed beeld geeft hoor, probeer wel ook mindere loopjes te delen, maar je zet nu eenmaal niet alles er op (tenminste ik niet).

Ja ik ga donderdag heen (komen vrijdag Japanse tijd aan) en dan gaan we die vrijdag daarop weer naar huis, dus in de tussentijd kan ik nog flink de toerist uithangen!

Bij jou gaat het ook weer lekker toch?

1 like

Jaa het gaat weer goed. Durf het niet te hard te roepen maar de laatste loopjes gingen meer dan prima en bijna geen last meer gehad. Ik heb nu via de sportschool een soort van coach + fysio waardoor ik echt wel weer vertrouwen in mijn lichaam heb. Want ik wist het soms echt even niet meer qua oefeningen wat wel en niet hielp en of ik het wel goed deed etc. Ik was bij elk spiertje wat ik voelde weer bang voor een blessure.

2 likes

Klinkt goed! Vooral rustig aan doen als het nodig is. Ook fijn dat je goede coaching krijgt, is niet onbelangrijk!

Ik herken je angst voor blessures, op een of andere manier zat ik alrijd de week voor de marathon bij de fysio omdat ik dan weer pijntjes en klachten had, deze keer voor het eerst niet (even afkloppen). En heel eerlijk, soms is je lichaam ook niet te vertrouwen of voel je dingen verkeerd aan.

Heb jij nog loopjes gepland /doelen?

1 like

Jaa je lichaam is echt een mindfuck af en toe. Gelukkig dat je nu niet bij de fysio zit.

Ik doe Cpc 5km om weer mee te beginnen. En ik heb mij ingeschreven( nouja goedkoop startbewijs van iemand overgenomen) voor de 1/4 van Rotterdam. Verder als doel maar weer een halve marathon (poging 3 :joy: ). Voorderest genoeg leuke loopjes en ik ga per week gewoon kijken of ik er zin in heb, of er nog startbewijzen zijn, en hoe het weer is. Ik wil de lat niet zo hoog leggen qua loopjes ook omdat ik mij er onbewust al weken ervoor druk maak. En teleurgesteld ben als het dan niet lukt omdat ik weer ergens last van heb. Maar er zullen vast weer wat medailles bijkomen dit jaar.
En jij? Al plannen na Tokyo en Rotterdam?

Gisteren ben ik terug met de club gaan trainen. Het was al meer dan 1 jaar geleden dat ik op maandagavond ging hardlopen met hun. Altijd alleen hardlopen is soms echt demotiverend…
Het was echt zo’n gezellig rondje, op een rustiger tempo dan dat ik normaal hardloop. Op het einde heb ik nog mee de eindversnelling gedaan van 1km :running_woman: Volgende week ga ik denk ik weer met hun hardlopen :smiley:

4 likes

Ooh spannend, succes en veel plezier!! Ben benieuwd hoe het gaat! :biggrin:

1 like

Leuk! Hoeveel km gaan jullie dan met elkaar?

1 like

We gaan 8,5km. Maar het zijn 3 kleine rondjes. Het eerste rondje is 4,5km, tweede is 2,5km en het laatste is 1,5km. We passeren altijd langs de sporthal waar we gestart zijn. Zo kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze de volle 8,5km meelopen, of dat ze eerder stoppen :slight_smile:

1 like

Wat is het heeeerlijk weer zeg, eind van de ochtend een rondje van 9km gedaan. Ik kan hier echt van genieten!

1 like