Hardlooptopic

Misschien eerder fysio?

Sorry, er komt even een klaag post van me.

Ik zie mijn voorjaarsdoelen in het water vallen. Ik heb gordelroos en daardoor te weinig energie in mijn lichaam. Gelukkig niet zo ziek dat ik hele dagen in bed wil liggen, maar val nu gewoon al rond 9-10 uur in slaap en door het vrij moe zijn heb ik ook geen zin om te trainen. Maar hierdoor afgelopen week weer te weinig kunnen trainen en ik heb mijn plannen al enorm bijgesteld. Tijdens de CPC was het plan alle 3 de afstanden, ik denk dat ik nu gewoon de 5 en 10 loop en daarna beslis of ik de halve nog kan en wil lopen. 15km is in ieder geval ook al mooi :slight_smile: Maar hiermee valt mijn langste duurloop dus ook in het water zeer waarschijnlijk (zoals de helft van de andere lange duurlopen afgelopen maanden, zucht…), dus mijn Rotterdam plan is ook al in mijn hoofd bijgesteld naar rustig starten, veel wandelen en uitstappen kan altijd (en anders schijn ik 5.5 uur te hebben om te finishen toch?). Ik wil namelijk ook niet mijn doelen compleet opgeven door het startbewijs te verkopen, wat ik echt letterlijk 1.5 week geleden gekocht heb.

Ik wil weer fit zijn en ook lekker kunnen lopen. Wat wel supergaaf is is dat ik volgende week wel een sollicitatie heb bij mijn favo hardloopgadgetsmerk :smiley:

Heeft iemand de uitzending van Zembla van gisteren gekeken over de dood van een 25-jarige vrouw bij de finish van de dam tot damloop?
Heel heftig en ik sta echt te weinig stil bij de risico’s van hardlopen. Ik loop ook als ik ziek ben en mijn ouders (een werkzaam in het ziekenhuis en een op de ambulance geweest) zeggen altijd dat ik dat niet moet doen ivm de risico’s.

Balen zeg! Heel eerlijk, ik zou het niet doen… Waarom niet focussen op herstel en dan in de zomer goed kunnen trainen voor een najaarsmarathon? Waarom wil je per se een marathon lopen terwijl je eigenlijk helemaal niet goed bent voorbereid. Het is echt niet verstandig.

Wel heel leuk van je sollicitatie! Wil je zeggen welk merk dit is?

Ik ben onderweg naar de start!
Over 2 uurtjes start de Tokyo Marathon.
Weinig zenuwen maar kan niet zoveel eten weg krijgen. Dus misschien toch zenuwen haha

7 likes

Moest net nog aan je denken! Heel heel veel succes en geniet van de omgeving en ervaring.

1 like

@GroenTakje dankjrwel! Het heeft de hele tijd geregend, een verschikking. Vanaf 17 km had ik het al zwaar en was ik er wel klaar mee! Resultaat 04.10 heel blij mee gezien de omstandigheden. Mijn voeten zijn een slagveld van blaren door natte sokken, had nog wel vaseline opgesmeerd. Net een uur in bad gezeten en nu lekker relaxen!

7 likes

NY is geweldig!

1 like

@Lovepink Mooie tijd! Knap dat je toch hebt volgehouden in de regen :smile:

1 like

Wilde eigenlijk vanaf vandaag weer serieus gaan hardlopen, in plaats van af en toe lafjes 5k lopen, maar het regent. :sob:

Ik ben gisteren weer voor het eerst sinds maanden gaan lopen. Het ging me verbazingwekkend goed af. Ik heb niet het gevoel dat ik heel veel conditie ben verloren in de afgelopen maanden, dus dat motiveert wel. Ik volgde toen nl. een trainingsschema via een app en heb gisteren gewoon de volgende training gedaan. Ik heb uiteindelijk zo’n 7 km gedaan (heb in die 7 km wel ook af en toe gewandeld). En ik had gevreesd dat ik vandaag grote spierpijn ging hebben, maar ik voel er helemaal niets van!

4 likes

Heeft iemand een fijn schema om van 5km naar 10km te komen? Ik kan nu 5km in 33 minuten en wil graag verder. Ik zag er eentje op de site van Run2Day maar misschien heeft iemand een betere.

Nog 1 maand tot de marathon :astonished: ik heb zo veel getraind en toch voelt het alsof ik er nog lang niet klaar voor ben. A.s. zondag cpc (wie nog meer?), hoop een pr te lopen als er niet te veel tegenwind staat, dan volgende week nog één lange duurloop en daarna al afbouwen. Man man man nu al kriebels…

2 likes

Ik loop ook de CPC! Plan was dus 3 afstanden, maar zal waarschijnlijk enkel de 5 en 10 zijn. Maar zal gewoon een plekje claimen in de kleedruimte net zoals vorig jaar, dus iedereen kan altijd hoi komen zeggen :smiley:

Ik twijfel wel nog heel erg qua outfit. Ik ben dit weekend verder ook niet thuis, dus mijn plan is om voor iedere weersomstandigheden maar kleding in mijn tas te stoppen. Dus grote kans dat ik straks 3 lange broeken, 3 korte broeken en alle varianten shirtjes mee neem. Ik twijfel of ik 2 of 3 paar schoenen mee neem, want als het regent zijn natte schoenen wel naar als ik de halve nog ga lopen.

2 likes

Ah goed plan alles mee te nemen haha ideaal! Zou ook zeker extra schoenen doen voor als het regent, al is het maar voor na afloop. Anders word je niet meer warm ik spreek uit ervaring. Ik loop alleen de halve! Er wordt wel regen voorspeld :frowning: hoop dat het met de wind dan meevalt of dat we ons dan kunnen verschuilen achter andere lopers.

Jaaa eindelijk weer eens serieus 5k gelopen. Is alweer anderhalve maand geleden. Gelukkig geen verval, want ik was 5 seconden sneller dan de vorige keer haha.

3 likes

Ik twijfel ook nog over mijn outfit. T-shirt of toch lange mouwen. Afgelopen dagen met die wind begon ik toch wel met mijn jasje aan om te eindigen in tshirt. Ik heb sowieso een poncho gekocht voor in het startvak als het echt met bakken uit de hemel komt. Als ik je ergens zie kom ik even hoi zeggen! (als ik durf hahaha)

Dit herinnert me eraan dat ik geen vuilniszakken in heb gepakt om droog te blijven met wachten. En gewoon doen, ik bijt niet :slight_smile:

Ik ben er waarschijnlijk ook morgen! Weet niet helemaal zeker, want ik worstel de laatste dagen/weken wel wat met alles zowel fysiek als mentaal dus als ik morgen te verrot wakker word dan ga ik sowieso niet haha.

Had me ook opgegeven voor alledrie de afstanden (loop ook waarschijnlijk deels met collega’s), maar betwijfel of dat 'm gaat worden morgen of dat ik het lekker bij de 5 en 10 houd ofzo. Hangt er denk ik ook van af hoe erg ik nat geregend word :sweat_smile:

Ik ben nog nieuw in de wereld van hardloopwedstrijden geloof ik, maar bedoel je dan dat je eerst een 5km gaat lopen dan een 10km en dan nog de 15km? Dus dat je 3x start?