Hardlooptopic

Ja 3x starten idd! 5, 10 en 21,1. Kan niet altijd bij alle hardloopwedstrijden, maar bij de CPC zijn alle afstanden op een redelijke tijd na elkaar, zodat het dus mogelijk is met alledrie mee te doen. Beetje gekkenwerk wel haha

Boehoe

Jeeeee super jammer. Ben voor t eerst blij dat ik geen startbewijs heb. Net terug uit Japan, kijk gister nog op FB maar zag niets voor een leuk prijsje. Terwijl dit echt een van de leukste HM is, flashbacks naar de bruggenloop met de sneeuw

Ik wil zo graag hardlopen maar heb nu al 4 weken last van een spier bij mijn heup wat door trekt naar mijn been. Vooral als ik veel gelopen heb doet echt echt pijn en loop ik helemaal raar. Mss een spier verrekt ofzo bij de laatste keer dat ik hardgelopen heb maar ik kan er niks over vinden wat het zou kunnen zijn. Zo kut! Probeer het nog even aan te zien en anders mss toch maar eens naar laten kijken? Iemand hier die dat ook weleens heeft gehad?

Zo kut. Vooral omdat het vanochtend best ok is. De roeiwedstrijd van mijn vriend gaat wel gewoon door, terwijl die vanaf windkracht 7 normaal het water niet op mag, rare wereld.

Maar dag veel te veel geld aan 3 startbewijzen, zullen we nooit meer iets van terug zien ben ik bangā€¦ En gister was er nog niet eens sprake van, hadden ze het nog over hoogstens wat wijzigingen.

Ik heb daar bij duurlopen ook wel eens last van. Ik zou zeggen ga toch even langs fysio. Voor de marathon ben ik bij de sportmasseur geweest, die heeft t gemasseerd en tijdens de marathon nergens last van gehad!

Edit: ik heb het trouwens andersom, begint in been en dan door naar bil.

1 like

Zou er gewoon mee naar de fysio! Is niet gek hoor. Ik had zelf klachten (totaal wat anders), maar ben toen eens naar een gratis inloopspreekuur in mā€™n stad geweest, die hebben even gekeken en toen kon ik daar bij de fysio terecht.

Je zou nog kunnen of je op https://www.hierhebikpijn.nl/ nog iets kunt vinden over je klachten?

1 like

Dat vooral, zo zonde van het geld. Meteen ook voor veel een duurloop in aanloop voor Rotterdam die in het water vakt. Ga jij nog zelf lopen?

Nee denk ik ook niet toch, dit zal wel onder iets van overmacht vallen ofzo?

Nu even moed verzamelen om toch een rondje te gaan als het zometeen iets droger isā€¦

@Fitgurl staat vaak in kleine letters, was bij bruggenloop ook zo. Organisatie heeft alle uitgaven al gedaan.

Jaa echt balen zeg. Dag geld. Maar wel goed dat de veiligheid voorop staat. Misschien korting/voorang op inschrijven volgend jaar? Het weer valt qua wind nu gigantisch mee. Een stuk minder erg dan gisteren, en ik zit aan de kust. Ik duik zelf de sportschool maar even in. Ga morgen wel weer hardlopen.

Ik verwacht inderdaad echt niets. Denk dat een kortingscode voor 5 euro korting op volgend jaar al te veel gevraagd is. Blijft vooral zonde.

Of ik nog een rondje ga weet ik niet, raak hier een beetje depressief van. Heb wel een halve kledingkast aan hardloop outfits bij me, dus ik heb geen excuus om niet te gaan.

2 likes

Bedankt voor de tip! Ik heb de test even gedaan en het lijkt op rectus femoris tendinopathie. :confused:

Klinkt ingewikkeld, haha. Zou er iig maar gewoon mee langs de fysio! Misschien is het relatief makkelijk ā€œop te lossenā€ met oefeningen/massage oid.

1 like

https://www.destentor.nl/regiosport/halve-marathon-harderwijk-eindigt-in-drama-lopers-verkeerde-kant-op~a9e00b56/

dit is ook wel echt lelijk zeg, zeker bij zoā€™n evenement. Ik was al super chagrijnig toen dat bij mij laatst gebeurde, maar dat was niet zoā€™n evenement als dit

3 likes

Ondanks dat ik nog steeds baal hoor ik nu dat het code oranje is. Maakt het toch iets minder alsof het is afgelast voor niets. Want zo voelde het wel toen ik vanochtend zag dat het vanochtend prima weer was en vanmiddag pas code geel. NK Tegenwindlopen maar houden?

Maar ik heb besloten mijn lange duurloopje uit te stellen tot het wel prima weer is deze week. Of in ieder geval droog is, want de mindset om de wind en regen te overwinnen is ergens verdwenen na de 2 uur in bed liggen. Dus, wie heeft een leuk idee voor volgende week, wil dan eigenlijk wel een halve lopen.

1 like

Ik wilde volgende week 32km proberen (vanaf een station relatief in de buurt naar huis rennen), maar moet nog even kijken hoe ik dat ga doen haha. Vorige keer had ik 24km uitgestippeld en met de trein terug (sowieso was andersom handiger geweest), bleek dat een deel van de route een mini veerpont over het kanaal was ipv een brug, heb ik 4km om moeten lopen :sweat_smile:

Volgende week is ook de Stevensloop in Nijmegen, alleen de inschrijving is al gesloten, dus weet niet of t nog mogelijk zou zijn aan een startnummer te komen oid? en is misschien een beetje ver weg sowieso

Klinkt als mooie plannen voor jouw weekend :smiley: Dat van station naar huis rennen heb ik vorig jaar ook gedaan, vond het vrij fijn om thuis als doel te hebben.

Mijn plan was eerst die Road through Rotterdam, maar mijn vriend moet roeien in Amsterdam dus leek me niet handig. Wil nu eigenlijk zaterdag 20km lopen en zondag die Urban Trail in Amsterdam (en dan direct door naar zijn roeiwedstrijd). Maar een halve lopen is fijner dan zelf 20km moeten afleggen.

En dan begin deze week nog een keer 15km eigenlijk, ter compensatie van geen CPC en vandaag niets doen.

Startbewijshulp.nl ?

1 like

heee ik heb een vraagje. Ik heb namelijk qua sportbhs niet zoveel support nodig en geef er liever niet zoveel aan uit, heb dan ook sportbhs van Hema (semi naadloos), H&M etcetera maar merk de laatste tijd tijdens langere en vooral zweterige duurlopen dat ik hele erge schuurplekken krijg, zowel boven als onder. ook had ik zelfs een enorme wond op mn sleutelbeen na mn eerste halve marathon in december, van het randje van mn thermoshirt. Ik weet dus niet of ik gevoelig hiervoor ben ofzo, maar hierbij dus de vraag of jullie tips hebben (vaseline oid?) of tips voor fijne sportbhs die ik kan proberen.
Alvast bedankt!