Hardlooptopic

Dat denk ik ook altijd in de aanloop naar de marathon. En het wil ook niet zeggen dat het makkelijk gaat zijn, maar op dat moment kan je het gewoon en gaat het je lukken!

Haha, ik liep gisteren een rondje en ik had zulke wind mee op een fietspad op een gegeven moment ik probeerde zelfs af te remmen maar dat ging niet eens. Voelt echt alsof je dan vliegt haha.

2 likes

Ja valt echt niet voor te stellen! Was ook niet moe ofzo qua conditie maar mn benen konden gewoon niet meer?? Nou weet ik dat ik sowieso altijd veel meer kan dan ik denk op een wedstrijddag maar dit is misschien nog een brug te ver haha.

1 like

Wat gaaf dat je New York gaat lopen! En je hebt nog 7 maanden, benut die goed met een goed schema en dan komt het goed.

1 like

Ik heb goede ervaringen met de hardloopwinkel. Wel een andere vestiging maar hij zit ook in Den Haag dacht ik. Nemen echt de tijd en maken een analyse en je mag rondjes buiten rennen met de schoenen om te proberen.

1 like

Ik ben ooit bij Xcelsior in de Weimarstraat geweest. Ook een filmanalyse en advies. Is al wel even geleden!

1 like

de hardloopwinkel is heel goed inderdaad, zit in het centrum bij de grote markt

1 like

Lekker oftopic, maar die straat brengt herinneringen terug, hier woonde mijn vriend toen hij nog studeerde en voor hij bij mij introk!

1 like

Volgens mij heb ik nu echt een knieblessure :confounded: kreeg tijdens 10km wedstrijd al vrij snel last en had denk ik beter kunnen stoppen achteraf gezien
 Kan nu amper lopen ermee :sob:

Oh bah dat klinkt niet goed, doe je rustig aan!!

Vandaag de Hm bij de lente marathon in Amstelveen gelopen, had vanochtend pas een startbewijs overgenomen. Veel wind in de polder en daarna veel zon op de stukken waar geen wind was. Al met al prima gelopen in 1.57. Moet zeggen dat ik nog niet zoveel zin heb in een marathon over 2 weken.

Zaterloop ik 5km bij asics in bataviastad (geen idee wat het precies is, vriendin had opgegeven en zondag 12km in Zandvoort (tip met boekenweekgeschenk reis je dan gratis; auto is een hel, vorig jaar 2 uur gedaan om Zandvoort uit te komen)

Wat zijn jullie plannen?

2 likes

Oh Zandvoort lijkt me ook wel leuk om eens te lopen. Was wel warm he vandaag!

Ja bahh denk dat ik mn marathonplannen maar uit moet stellen en een nieuwe poging in het najaar dan maar. Misschien kan ik m nog omzetten naar de kwart, maar die is al vol geloof ik dus of t dan nog kan


1 like

Anders staan er op fb nog startbewijzen. Misschien kun je de jouwe verkopen en dan voor de kwart kopen als je niet kan omzetten!

1 like

Mehh ik heb een soort heup blessure ontwikkeld sinds de langste duurloop die ik vorige week deed. Telkens als ik loop komt het na 8-10km terug, zeurende beetje stekende pijn. Hoop dat ik deze week nog een afspraak bij de fysio kan regelen en dat die er iets aan kan doen


Ohh balen het lijkt wel of we allemaal in de lappenmand zitten en net nu het weer mooi weer gaat worden :pensive: een vriendin die arts is dacht dat ik miss slijmbeursontsteking zou kunnen hebben. En natuurlijk komen alle symptomen die je op internet leest overeen, :disappointed_relieved:

Hopelijk is het ‘maar’ je spier, goed rekken van tevoren en cooling down na afloop kan ook veel helpen dan. En idd rustig aan doen!
@littlenumbers heb je dat eerder gehad, last van je knie?

1 like

Ohh nee niet jij ook al! Hopelijk kan je nog snel een fysio-afspraak maken en valt het mee! Ga voor je duimen. :crossed_fingers: :crossed_fingers:

Deze pijn is eigenlijk vrij nieuw, heb wel gedoe met pijn aan de zijkant van m’n knie gehad maar dat was de andere kant. Dit zit meer in het midden van m’n knie en m’n knie lijkt ook iets dikker. De middag na de 32 km had ik vergelijkbare pijn, maar de dag erna was het weg (en kreeg ik overal spierpijn). Van de week met training nergens last van en nu ineens begon het al vrij snel op te spelen.
Twijfel een beetje of ik ermee naar de fysio ga, waarschijnlijk is het gewoon weer een gevalletje overbelasting/te slappe been/bilspieren (heb ik oefeningen voor) en dat hij eigenlijk weer hetzelfde gaat zeggen als hiervoor. Twijfel alleen een beetje omdat m’n knie nu ook een beetje dik lijkt en ik dat niet eerder heb gehad.

1 like

Hmmm ja lastig of je moet gaan of niet. In ieder geval goed om rust te nemen, misschien koelen als het dik is om die zwelling tegen te gaan? Als je nog serieus de marathon overweegt zou ik wel een afspraak maken voor de zekerheid. Anders gewoon braaf je oefeningen blijven doen en wachten tot het over gaat (en als het niet overgaat alsnog een afspraak maken).

Ik ga sowieso die marathon lopen hoor! Haha super eigenwijs. Oké tenzij de fysio zegt dat het echt niet kan. Ben ook maar met ontstekingsremmers begonnen (disclaimer nooit zomaar medicatie nemen, ik weet wat ik doe) en neem vanaf nu even rust tot die afspraak.

Haha ja dat eigenwijze ken ik! Maar ik voel me ook wat minder zeker over m’n voorbereiding (wat ook normaal is in principe haha). Ondertussen loop ik ook alweer prima door het huis
 Ga er sowieso maar even een nachtje over slapen, en dan morgen even kijken of ik toch ga bellen voor een afspraak!

Ik vraag me wel echt af wie de kleurstelling van die medaille van vandaag bedacht had, vind het echt een foeilelijk ding. Hoewel een vriend van me zei dat ie 'm juist mooi vond, dus smaken verschillen zullen we zeggen


Summary

1 like

Oeff de hanger zelf is ook lelijk, en die kleur combi :stuck_out_tongue_closed_eyes: ik ben het met jou eens haha. Maar hij valt wel op tussen de rest waarschijnlijk!

1 like

Ik ben eindelijk weer begonnen met hardlopen, omdat ik twee weken geleden vond dat het hoog tijd was om weer wat extra conditie op te bouwen (voor m’n teamsport). Ik wilde eigenlijk drie kilometer, omdat ik dacht dat ik niet meer kon Ă©n ik heb vroeger shin splints gehad, wat vrij vaak in mindere mate weer terug komt. Toen lukte 5 kilometer, wat best wel wat motivatie gaf. Vorige week weer 2 * 5 kilometer en vandaag bijna 6,5, maar kan iemand me alsjeblieft even zeggen dat het echt leuk wordt :joy: ik vond het vandaag echt een opgave om nog te gaan na m’n werk. Uiteindelijk voelt het super goed en ben ik blij dat ik ben gegaan, maar toen ik bezig was kon ik aan niets anders denken dan m’n bed, zeker in combinatie met die stomme wind.

5 likes

Ik ben ook weer begonnen met hardlopen. Heb de conditie van een slak, maar ik wil rustig op gaan bouwen naar ongeveer 6km.
Heb zondag 3 km gehaald, waarvan ook een deel gelopen.
Haha het klinkt heel triest maar ben toch trots op mezelf dat ik iets gedaan heb.

12 likes