Hardlooptopic

Nou ik lig eruit :weary:
Mag nu sowieso de hele week niet hardlopen en volgende week kijken hoe of wat, denk ook schema maken oid. Het is allemaal niet super ernstig, maar ben er wel 1-2 maand zoet mee waarschijnlijk en ook doorverwezen naar een podotherapeut. We gaan het zien


En als dat allemaal een beetje goed gaat kan ik wellicht in het najaar een nieuwe poging wagen of anders gewoon volgend jaar Rotterdam.

Jij al geweest @Carbon.monoxide?

Oh wat balen! Niet de leukste keuze, maar waarschijnlijk wel de slimste. Je mag er even flink van balen! Hoop dat je ‘snel’ een nieuwe poging kan gaan doen.

Lekkere dooddoener: je hebt maar 1 lichaam, doe er zuinig mee!

Ahh nee, balen! Ik ga vanavond, duim voor me please

Ja op dit moment voel ik er weinig van dus kan nu wel denken van “ik probeer het gewoon”, maar straks moet ik dan al halverwege stoppen ofzo en zorg ik er misschien wel voor dat ik veel langer uit de running (hehe) ben. Baal er wel echt van, zeker als ik allerlei dingen over de marathon voorbij zie komen op facebook en instagram enzo, maar lijkt me wel de verstandige keuze :weary:

Heb goede hoop dat dit meevalt omdat ik er nu vroeg bij ben, maar voorlopig moet ik geduld hebben maar!

Ik duim voor je @Carbon.monoxide!

1 like

Ik meld me ook hier! Ga mijn 1e marathon dit jaar lopen in NYC, en ik heb er zo veel zin in! Ben wel toe aan een nieuw paar hardloopschoenen, dus daar binnenkort maar eens naar kijken. Er is altijd alleen zoveel keuze, dat ik 't dan nooit meer goed weet. Loopschoenen zijn natuurlijk heel persoonlijk, maar iemand hier toevallig super enthousiast over een bepaald model oid?

3 likes

Oeh leuk!! 1e keer ook voor jou om daar te lopen?

Neejoh, wat naar zeg! Hopelijk heb je spoedig herstel en kan je ondertussen ergens ook wat ontspanning in iets anders vinden.

Wat mega gaaf dat jullie NYC lopen @Cicero @Charliee, ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen!

2 likes

@Charliee Ik heb er in 2016 gelopen en kan jullie vertellen dat het geweldig is!
Als jullie nog tips of weet ik het willen hebben moeten jullie maar even gillen.

1 like

Wat goed iedereen die weer gestart is met hardlopen en met al die mooie doelen zoals New York!

Hier weinig speciaals te melden, al een week niet gelopen. Zit in het buitenland, hoop vandaag een rustig rondje te doen. Het is hier zo benauwd.
Volgende week doe ik vrijdag Leiden Singelloop en zondag Rotterdam 1/4. (woehoee 2 medailles in een weekend) en weekend daarop 13.7 km in Den Helder. Hoe weet ik nog niet want ik heb al lange tijd niet zover gelopen omdat ik nog alles doe met 1/2 minuten wandelen tussendoor. Maar had het startnummer gewonnen. :joy:

@littlenumbers nee wat rot zeg! Hoop dat je er snel vanaf bent. En je weer kan trainen voor de marathon.

1 like

Ah leuk, ik ga je denk ik zeker het een en ander vragen zodra het dichter bij komt. Heb zelf een tijd in NYC gewoond, dus de stad ken ik iig goed. Nu nog hard trainen, maar gelukkig nog wel even de tijd!

Zitten hier trouwens meer meiden op strava? Misschien kunnen we een (besloten) ff strava groepje oid beginnen? Vind 't altijd wel leuk om te zien, waar en wat anderen lopen.

2 likes

De diagnose is een overbelaste spieren in m’n bil (de grote die over de zijkant van je heup loopt, ben naam even kwijt). Moet nu alternatief gaan trainen, oefeningen doen en verder rust houden en dan kan ik nog wel de marathon lopen! Dus ben blij dat het meevalt :innocent:

Ik heb wel Strava @Cicero , als je een berichtje stuurt kan ik hem wel geven (zet het liever niet hier zo neer)

Jaa leuk ik pb je mijne wel even :biggrin:

Fijn dat het er naar uitziet dat je toch gewoon de marathon kunt lopen @Carbon.monoxide!!

1 like

Wat een leuke doelen allemaal! Ik heb gisteren eindelijk weer eens een rondje gelopen na een maand. Morgen en zondag weer en dan 1 van die 6 km aan 1 stuk.

Ik sta ingeschreven voor een wedstrijd half mei, dus moet echt even aan de bak. Die 10 km zit ik nog niet bij in de buurt helaas

1 like

Hardloopschoenen zijn heel persoonlijk dus ga ze echt uitzoeken in een speciaalzaak! Dan kun je een analyse doen en verschillende schoenen uitproberen

1 like

ik was duidelijk te positief, ik moet naar verwachting nog wel 2-4 weken wachten tot ik weer mag gaan beginnen met opbouwen :weary: grrrrrrrr

Iets minder groot doel dan alle marathons hier, maar heb van de week besloten 12 mei mee te doen aan de Utrecht Marathon en dan de 10km! Ben een erg luie loper, ren vaak en ren zo 5-6km maar heb dan meestal geen zin meer. Dus ga me nu aanmelden en denk dat het in zes weken nog wel makkelijk te halen is dan 12 mei die 10km (of eigenlijk 10.55) te rennen. Doel is om het binnen het uur te doen! Gisteren 5km in 25min gedaan en begin nu pas echt weer met rennen.

4 likes

Neeee stom :frowning:
Ik hoop dat deze weken snel voorbij gaan. Mag je wel andere sporten doen of echt helemaal niks?

Heeft ie niks over gezegd, maar verder doe ik vooral yoga en dat lijkt me geen probleem haha. Misschien eens kijken of ik weer eens het zwembad op ga zoeken!

Hoe gaat het bij jou?

Yoga is altijd goed volgens mij!
Hier gaat het de laatste weken goed. Heel af en toe nog wat last van de hamstring en stijve kuiten. Maar ik mag niet klagen. Ik ben soms nog steeds wel wat angstig dat er weer iets gebeurd maar gaat steeds beter! Dus hoop dat ik straks kan/mag gaan opbouwen naar een halve marathon in het najaar.

Ah fijn dat het goed gaat! Mag ook wel na zo’n tijd he haha. Snap je angstige gevoel wel, maar hopelijk blijft het gewoon goed gaan! Gaan we van uit toch :biggrin:

1 like