Hardlooptopic

Ik ben vandaag voor de aller eerste keer in mijn leven gaan hardlopen (:scream:) ik had de Runkeeper app gedownload om naar 5km toe te werken en ene beetje bij te kunnen houden hoe mā€™n vooruitgang zal gaan. Het beviel me prima maar ik zag na mā€™n rondje opeens dat je alleen de eerste 3 trainingen gratis mag rennen :frowning: ik wil eigelijk nog geen geld uitgeven aan een ren app voordat ik van me zelf kan zeggen dat ik het ook echt ga gebruiken. Iemand een tip voor een goede app of iets vergelijkbaars?

2 likes

Straks de halve van Den Helder! Het is een beetje koud maar wel zonnig. Ben wel zenuwachtig

5 likes

Succes!!

1 like

Vrienden van mij lopen met de Strava app, werkt behoorlijk goed zeggen ze :slight_smile: Met Endomondo en Runtastic heb ik vroeger nog hardgelopen, die waren volgens mij ook helemaal gratis :slight_smile:

1 like

Dank je wel! Ik loop niet de halve marathon maar 13,7.

Dat is nog altijd een mooie afstand :sweat_smile: Komt vast helemaal goed! :slight_smile:

1 like

Goed bezig!

@tobvit heeft strava ook schemaā€™s? Ik ken het alleen als gps-app en social mediaplatform.

Ik moest meteen denken aan Nike, die app heeft ook schemaā€™s

Hoi,
Mag ik hier ook mee posten? Heb sinds een paar weken het hardlopen weer opgepakt. Vorige week 7 km gelopen en nu aan het trainen voor 10 km half mei.

5 likes

Strava heeft ook schemaā€™s, maar geen idee of die gratis zijn. Nike is inderdaad ook een goeie tip!

Nee je mag pas meeposten als je minimaal 3 marathons hebt gelopen, het liefst in het buitenland.

Haha, nee natuurlijk niet! Leuk dat je weer loopt, ging het goed? Waar ga je 10k lopen in mei?

6 likes

Heeft iemand een tip voor een lange hardlooplegging met een zakje met rits?

Iemand hier ooit mee gedaan met een Strong Viking race?

Ik 2x! Vond het leuk, maar vrij massaal. En een beetje het gevoel dat iedereen naar eraan meedoet, dus ook mensen die obstakel 1 al nieteens hardlopend bereiken. Is dus in het begin druk bij obstakels, maar wordt wel steeds leuker. Iedereen helpt elkaar wel, maar na 10km kom je super veel klagende mensen tegen, dus dan haal ik die zelf lekker snel in want sommigen zijn zo negatief over hun conditie. En kies een dag met mooi weer, zon maakt het wel leuker.

1 like

Oke tof. Heb gisteren de Mudmasters gedaan en was op zoek naar een andere obstaclerun. Dus zodoende :heart_eyes:

Ik ga de breakoutrun doen in juni, die schijnt ook leuk te zijn! Maar kans dat ik dit jaar ook nog een strongviking mee pak.

Had ook mud masters op mijn lijstje staan om te doen gister, maar vind het te koud en toen kwamen er familieomstandigheden tussendoor, dus uiteindelijk dus niet gedaan. Leek me met deze temperaturen toch minder leuk dan in de zomer als het water in gaan juist lekker is.

1 like

Ik ga in Leiden lopen en twijfel of ik de week ervoor de Urban Trail zal lopen in Rotterdam. Heeft een van jullie een urban trail gelopen? Aanrader? Gezien ik een beginner ben vind ik het vooral leuk om mee te doen met een wedstrijd ipv ā€˜ik moet onder X min lopenā€™.

Heb vorige week 8,5 km gelopen dus denk dat ik het wel moet halen qua kilometers.

1 like

Ah ik ga jouw run ff opzoeken. Ja het was echt megakoud: mijn vingers waren letterlijk blauw. Monkeybar niet kunnen doen, ik had gewoon echt geen grip en gevoel met mn vingers.

Ik heb inmiddels de tweede run gedaan en ben van plan morgen de laatste te doen. Daarna ga ik de andere apps proberen die hier genoemd zijn, ik neem aan dat je bij de meeste minstens 1x gratis mag rennen om het uit te proberen. Ik heb eerder geprobeerd te gaan hardlopen maar ik stopte dan meestal al snel. Ik merk dat zon interval schema en iemand die in je oor blert dat je nog maar een klein stukje hoeft me echt helpt :upside_down_face:

Leuk die heb ik ook gelopen vandaag! Ging het goed?

1 like

Ah wat leuk! Ja ging wel goed, ik loop niet snel dus zat bij de laatste mensen, lekker rustig, maar niet gewandeld! Het stuk bij de dijk was wel zwaar met die harde wind. Hoe ging het bij jou?