“Hé, jij studeert toch ...?”

Ja heel herkenbaar. Orthopedagoog is blijkbaar een heel lastig te begrijpen woord

1 like

Psychologie–> O dus dan je dus mijn gedachten lezen? of Wat denk ik nu?

Jammer jongens zo werkt het niet zou het wel een stuk makkelijker maken. Telepatische connecties tijdens tentamens en zo

3 likes

Ik doe twee wetenschappelijke alfastudies, en krijg uiteraard regelmatig de vraag of daar werk in te vinden is. :sweat_smile:
Ook vaak gehoord: ‘Dan ga jij zeker bij Tussen Kunst en Kitsch zitten he? Hahaaa.’ - eeh… nee, taxeren is een vak op zich.
‘Ik heb thuis een ouwe vaas waar ik geen afbeelding of überhaupt context bij bied, wat is die waard?’ - idk, maar maak jezelf geen illusies groetjes.

3 likes

“Oh dus je werkt met allemaal gekkies?”

Denk deze nog wel het meeste: “wat is het heftigste dat je ooit hebt meegemaakt?”

En dan soms nog de: “Dat zou ik echt niet kunnen, ik heb daar het geduld niet voor”

Lang leven de psychiatrie.

2 likes

Haha, doe je iets met coinnaisseurschap?

1 like

Kunstgeschiedenis :hugs:

Ah vandaar! Ik doe Kunst- en Cultuurwetenschappen en Connaisseurschap was een van de masterrichtingen die ik kon kiezen, dus was wel nieuwsgierig of jij dat deed

1 like

Oh wow wat is dat voor master? Het klinkt echt mega chic.

Ja, echt he. Het is deze: https://masters.vu.nl/en/programmes/kunst-cultuurwetenschappen-kunst-markt-connaisseurschap/index.aspx

Ik doe zelf nu een andere trouwens. Minder posh. :ok_woman:t3:

1 like

“Wil je het onderwijs in?”

Of een andere veel gehoorde:
“Wat kun je überhaupt gaan doen met deze studie? Is daar wel werk in?”

Met mijn master snappen mensen helemaal niet meer wat je nou kunt doen.

1 like

Ohh ja ik dacht al dat het iets met taxatie ofzo zou zijn. Ik vind dat zo interessant, ik werkte een tijdje bij een veilinghuis (als manusje van alles dus niet als iemand met kennis van zaken) en ik vond het fascinerend om te zien hoe de waarde van dingen bepaald werden. De experts konden echt op een ingestuurde foto al inschatten van ja/nee of een richtbedrag geven. En dan tijdens de veilingen zelf waren sommige objecten duidelijk heel populair, of gingen objecten die laag ingeschat waren voor veel geld weg. Ik vind dat zo knap als mensen dat kunnen taxeren.

1 like

Omg ik wil dit

2 likes

Ik krijg zo enorm vaak te horen ‘oh dan ga je later de politiek in’ ‘dan wordt je zeker minister of zo’.

En als ik dan vertel dat ik überhaupt geen ambities heb om een topfunctie te bekleden dan krijg ik te horen dat het zonde is dat ik dan alsnog studeer.

2 likes

Sparen jullie alle lichamen op en worden die aan het einde van de dag samen gecremeerd?

Hoe weet ik zeker dat pietje wel in deze urn zit, en niet Jan en Klaas?

5 likes

“Oh maar cultuur vind ik een hobby dat leer ik allemaal al naast mijn nuttige studie. Je hebt dus eigenlijk een pret studie?” (Jouw nuttige beroepsstudie heb ik als tweede studie gedaan en acht ik een stuk makkelijker dan de mijne dank u)
“Oh dus je leert alleen de taal” (Nee grrr)
“bestaat dat dan, wat bizar!” (Ja en duidelijk hard nodig als je het concept al niet nodig acht)
“maar daar kan je toch helemaal niets mee worden?” (just you wait and see me shine later)

3 likes

Net dit topic ontdekt, heel herkenbaar bij veel (alpha-)studies! Over de studie filosofie hoorde ik weleens “ben je dan nu filosoof” of dat er van je wordt verwacht dat je het werk van alle filosofen van begin tot eind kent en graag in debat wilt met Bas Haring of Thierry Baudet over de uil van Minerva

4 likes