Heel Holland Bakt 2020-21 (Deel 1)

Kijk je het misschien voor het eerst? Want ik kan me voorstellen dat wanneer je dit voor het eerst kijkt en nooit eerder andere Bake Offs hebt gezien, het misschien niet zo opvalt.

Nou nee dus. Betere hebben zich niet aangemeld (of hadden in de eerste ronde een hele slechte dag waardoor ze niet door zijn gegaan).

De taarten zijn scheef, de botercrème druipt eraf (er zijn crèmes die beter geschikt zijn voor warmere temperaturen), de smaken zijn ook saai voor spectakelstukken.
Nu denk ik dat sommigen echt meer tijd nodig hebben. Niemand kan binnen 10 minuten een goeie taart besmeren, maar dit is gewoon erg sneu

1 like

Volgensmij kost het echt een godsvermogen als je meedoet met hhb. Weet iemand of je een budget vanuit Max krijgt om de ingrediënten voor het oefenen mee aan te schaffen iedere week?
(Waarschijnlijk niet)

Ik denk dat er zich wel betere hebben aangemeld. Ze casten ook heel erg op beroep/leeftijd/persoonlijkheid etc.

Sorry, maar het is toch echt niet zo dat er anderen qua kwaliteit beter waren (en vanwege een suffe persoonlijkheid er niet inzitten).

Ik lees trouwens op twitter veel dat de bakkers in de tent dit jaar zo saai zijn. Dus stel je gaat dan wél meer de focus op leggen op het casten van uitbundige/sprankelende karakters in het kader van ‘‘dit is tv!’’, dan is de kwaliteit van de baksels weer lager (of zoals velen vinden dan: de kwaliteit is nóg lager dan nu).

Niet per se om een sprankelende persoonlijkheid, maar wel vanwege ‘diversiteit’ (je kunt erover twisten in hoeverre dat is gelukt. Ze zullen er geen 10 Alines in stoppen bijvoorbeeld. De winnares van vorig seizoen is ook pas bij haar derde aanmelding voor een volgende ronde geselecteerd.

Maar zo divers vind ik het dit jaar niet?

Dit vraag ik mij ook af! Vooral ook omdat sommige bakkers met veel duurdere ingrediënten lijken te koken dan andere bakkers.

Nee vind ik ook niet. Maar wat ik al zei, ze zullen er geen 10 Alines in stoppen. Dan maakt een mannelijke kaasboer die misschien iets minder goed kan bakken meer kans om bij de selectie te zitten dan een 23 jarig meisje dat misschien beter kan bakken, maar waar er al 2 van bij zitten.

2 likes

Nee ik kijk het al vanaf het begin! Haha maar kan me ook niks van de vorige series herinneren tbh 🤷 nouja go bakkers!

Ze hebben tijdens de selectie opgeroepen dat meer mannen zich moesten aanmelden. Ik denk dat ze zo graag een goede verdeling wilden hebben dat ze totaal vergeten zijn te kijken naar of die mannen ook echt kunnen bakken. Ze kunnen ook moeilijk meteen alle mannen eruit gooien. Ik heb wel het idee dat je dat echt terugziet

1 like

Ja klopt! Ze zoeken ook een beetje verschillende typetjes zoals @Kees zegt. Ik heb inderdaad ook het idee dat ze de mannen er in willen laten, ook al zijn ze niet de beste.

Op basis van het aanmeldformulier word je wel of niet uitgenodigd voor een proefdag en op basis van die proefdag kom je dan wel of niet bij de braderie.
Het aanmeldformulier is sowieso al erg uitgebreid, dus daarmee krijgen ze denk ik best een aardige indruk van je. Dan moet je op de proefdag een taart meebrengen zodat ze jouw vaardigheden kunnen zien, maar op die dag kijken ze ook of je leuk op tv past. Een kennis van me had zich afgelopen jaar aangemeld en kan echt ontzettend goed bakken, maar is niet uitgekozen. Ze geven verder niet aan waarom niet, maar ik geloof wel in de theorie dat ze bepaalde types willen hebben. Er deed namelijk wel een meisje mee zoals zij en zij paste wellicht wat beter op televisie.

1 like

Ik kijk nu ook het laatste seizoen van great british bake en ik wil heel graag Noel Fielding in mn leven. Sandy ook eigenlijk wel, ik hou zo van ze.

2 likes

Niet helemaal on topic, maar toch: ik zocht turtlerials voor Nederlandse bakrecepten en kwam toen dit kanaal tegen:

En ze kijken zo lekker weg. Vind het zo’n lieve man en hij is zo rustig. Echt m’n nieuwe asmr inslaap filmpjes. Misschien vinden jullie het ook leuk.

4 likes

Ik kijk al de hele dag de british bake-off en die is toch wel echt beter ja. En ik vind die presentatoren zo leuk :smile:

3 likes

Ja! En ik weet niet of je al bij de finale bent, maar dat hadden ze ook super leuk voor alle genodigden georganiseerd :).

1 like

Weer de fout gemaakt om niks lekkers in huis te halen :joy:!

4 likes

Same!!

Ik kan in 10 minuten nog precies heen en terug naar de supermarkt.

Zal ik?

4 likes

Ik haal iedere keer bewust niks lekkers in huis en dan net voordat HHB begint heb ik spijt. En ik zit eigenlijk ook te wachten totdat mijn buurman appt dat ie straks Baantjer kan kijken.

En ja, ik zou heen en weer gaan :joy:! Zou het zelf ook kunnen doen maar wordt denk ik toch een schaaltje met vanille vla/vlaaij/vlaai

1 like