Heel Holland Bakt 2020-21 (Deel 1)

Oke

Heb het net teruggekeken! Vind nog steeds niet heel veel taarten echt indrukwekkend of zo? Bij Great British Bakeoff waren ze echt een flink stuk creatiever. En ik vond al voor de 2e keer dat Cas meesterbakker moest worden :rage:

@DavidRose haha sowieso dat je Rahul bedoelt, ik vond hem zooo irritant. Ik vond het ook echt verschrikkelijk als mensen die anxiety verheerlijkte op Tumblr ‘ah wat schattig!!’ Nee, dat is niet schattig.

1 like

Haha jaaaa! Dat bijnahuilgezicht, ben er wel klaar mee. Is nu niet meer schattig, own your skills :unamused:

Waar kijk je dit

Via Dailymotion! Als je hierop zoekt plus season 9 moet het wel lukken. Ik kan dan elke keer doorklikken naar de volgende aflevering :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik kijk dit nu ook en ik erger me echt helemaal dood aan deze guy, elke keer met zn handen voor zn gezicht alsof hij gaat huilen idd terwijl hij allang weet dat het facking goed is. Hoop dat hij het een keer flink verneukt en eruit vliegt

2 likes

Ja ik vond het op een gegeven moment ook zo vervelend worden! In het begin dacht ik meer van ja wel sneu voor hem dat hij zo onzeker is over alles. Maar het leek steeds erger te worden en toen was ik er wel helemaal klaar mee.

Ik vind het verschil tussen de Britse en Nederlandse bakkers wel echt bizar groot. Ze zijn in echt zo veel beter en ook creatiever wat betreft smaken en designs etc. Hoe denken jullie dat dat komt?

Ja had ik ook! In het begin had ik het ook wel met hem te doen maar later werd het zooo irritant. Hij was ook gerust een goede bakker hoor maar soms had ik wel het idee dat ze expres heel ‘soft’ tegen hem waren of zo?

En het verschil is inderdaad zooo groot. Ik vind de Britten echt veel creatiever met hun taarten/decorarie. Ik weet niet echt waar het aan ligt, misschien kiezen ze hier sneller mensen die net een jaartje bakken tegenover Britten die het al veel langer doen?

1 like

Volgens mij Hebben de Britten meer een ‘bakcultuur’ en bovendien veel meer inwoners om te kiezen. Dat is iig mijn verklaring

2 likes

Mochten mensen nieuwsgierig zijn naar wat iedereen bedoelt met kwaliteitsverschil, ik heb even wat screenshots gemaakt van een paar baksels uit de Britse versie

Samenvatting

Deze is echt mijn favoriet: het was de bedoeling om een chocoladebol te maken en daar hete saus overheen te doen zodat het ging smelten en je de creatie aan de binnenkant kon bekijken

8 likes

Wooooow, ik ga ook de Britse variant kijken! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik hhb wel leuk vind vanwege de herkenbaarheid. Ik faal ook regelmatig bij het bakken :see_no_evil:

Ja ik had het er over met mijn vriend en wij dachten idd ook dat het kwam doordat er toch meer een bakcultuur is! Maar ik kan niet voorstellen dat er geen bakkers zijn in NL die beter kunnen dan de bakkers van dit seizoen haha. Want tot nu toe vind ik het niveau wel echt erg laag. Maar ik blijf het alsnog wel leuk vinden om te kijken haha.

Ja die chocoladebollen vond ik ook echt geweldig! Ik wil ooit ook zo’n bol maken.

Maar als je dan ziet hoe-veel mensen in zo’n rij staan, zoals bij die eerste aflevering. Dan kunnen dit toch niet de beste 10 zijn geweest??

Ik denk dat ze niet zozeer selecteren op beste tien, maar dat ze (vooral) kijken naar een goede verhouding (man/vrouw, qua leeftijd van alles wat, mensen met een leuk verhaal, dat soort dingen). Ik moet ook zeggen dat ik HHB niet zozeer kijk voor de goede baksels, maar juist voor de kneuterigheid/gezelligheid.

2 likes

Uhhh dat is het format. Is bij de Britse versie ook. En bij de Australische versie.

2 likes

Nou bedankt AD :expressionless: Ik lees altijd het nieuws in de AD-app en kijk dan vrijwel altijd bij ‘net binnen’ om te kijken of ik een artikel gemist heb dat niet in het algemene overzicht staat. Nu staat daar plots een artikel tussen, gepost om 18.13, met de titel ‘Iets over baksels doen naam kandidaat de das om in Heel Holland Bakt’.
En dan gaat het niet over baksels van afgelopen weken of kandidaten die er al uit zijn. Als ik het aan wil klikken krijg ik een foutmelding, dus ik denk dat de recensent de aflevering al eerder heeft kunnen zien en dat dit te vroeg is geplaatst? Wel stom dat ik dan nu de afvaller al weet. Tipje dus als je geen spoiler wil: vermijd de AD-app de komende paar uur.

1 like

Eh oke. Omdat ik dat een fijne app vind om het nieuws te lezen, mijn regionale krant valt daar ook onder. Heb je suggesties?

2 likes

Ik kijk het altijd samen met mijn vriend, maar hij is er nu niet. :frowning: Ik zou ook echt kwaad worden als hij het zonder mij ging kijken, hahah. Ik vrees dat ik tot morgen moet wachten

Ik heb hetzelfde dilemma maar mijn vriend komt pas vrijdag thuis. Ughh verdomde loyaliteit