Het algemene boekentopic #3 (Deel 4)

Ik moet sowieso meteen denken aan Tot op de dag van Mardjan Seighali, maar dat gaat letterlijk over onderdrukking en verzet, haar gevangenschap in Iran en vlucht naar Nederland. Ik ken haar persoonlijk en ben regelmatig weggeblazen door haar kracht en hoe ze hoop houdt en strijdvaardig blijft, en zo’n aangenaam lief persoon is gebleven.

Maar goed, dat boek is dus non fictie en dit gaat meer over literatuur denk ik? Daar ga ik even over nadenken!

1 like

Ik heb Op alle fronten van Clarissa Ward ingezonden (ook nonfictie). Kan zelf niet naar de mars komen, ben heel benieuwd hoe druk het wordt.

1 like

Ik heb laatst eindelijk The Idiot van Elif Batuman gelezen (een vriend had het al lang geleden aangeraden), en ik vond het echt super leuk; 4 sterren. Kreeg ook helemaal nostalgische buikpijn naar studeren en mensen ontmoeten en heel de tijd dingen leren en lezen en denken over alles echt heeeeeerlijk, en super grappig vond ik.

En nu ben ik begonnen in either/or van haar, een soort vervolg op the idiot, en ik vind het volgens mij nóg leuker. Het hoofdpersonage lijkt wat autonomer ofzo en ik heb alweer een paar keer hardop gelachen. Maar ik ben pas op pagina 65 :joy:

The idiot was redelijk plot loos dus niet voor iedereen hier geloof ik, maar ik heb er erg van genoten. @vitaminwater heb jij het gelezen? Ik denk dat je het wel kan waarderen (edit: ik weet eigenlijk niet waar ik dat op baseer, ik dacht dat wij in elk geval een aantal dezelfde boeken allebei heel erg goed vonden en ik dacht dat dit een beetje in dat straatje valt, maar ik kan niet echt terugvinden aan welke boeken ik dan dacht :sweat_smile:)

3 likes

Haha ja zeker, ik zag net al dat jij het aan het lezen was en dacht oh leuk!! Maar ik vond the idiot heel tof, kon daarentegen niet helemaal lekker in either/or komen! Ook alweer een lange tijd geleden dus wellicht nog eens een kans geven!

Maar dus wel goed ingeschat! :smile::smiling_face_with_three_hearts: echt leuk

1 like