Ja en ze zeggen een aantal keren dat ze niet over willen komen als snobs want dat zijn ze niet of nou ja vooral die Joost zei dat dan zo. Maar het klinkt allemaal nogal uit de hoogte prima maar kom daar gewoon voor uit. Verder vind ik het wel jammer dat ze zoveel er om hebben moeten lachen. Zulke boeken kan je volgens mij best serieus lezen en bespreken maar dan op een andere manier. Gemiste kans.
Oh ik vond eigenlijk dat ze daar wel voor uitkwamen en dat ze ook echt wel hebben geprobeerd het serieus te bespreken, maar gewoon een beetje melig waren. Ik vond dat wel leuk juist en die auteur gaat er echt niet minder boeken om verkopen. Maar die hele podcast is gewoon nogal snobistisch haha.
Ja goed punt daar erger ik me al langer aan dus misschien dat ik in deze aflevering al die snob opmerkingen extra stom vond daardoor.
Maar goed ik heb dat hele boek niet eens gelezen dus misschien ben ik het wel helemaal met ze eens.
Ik vind het eigenlijk erger geworden sinds Marja er bij is. Maar ik heb dan ook echt een zwak voor Ellen en ik vind het altijd jammer als zij er niet is.
Ok nu ben ik helemaal nieuwsgierig geworden, dit wordt de eerste aflevering die ik luister van die podcast brb haha
Komt dit boek dan 12 juni uit? Op de site van de uitgeverij staat namelijk 11 november als datum. En de uitgeverij reageert niet op m’n berichtje.
Bol.com klopt heel vaak niet, ik vernoed dat het november wordt want hij is pas net verschenen in het engels nadat hij al heek vaak was uitgesteld.
Meh ik was er al bang voor. Ik heb dus helemaal mezelf en m’n familie meegekregen in het herlezen en dan duurt november echt nog heel lang
misschien dat ik 'm voor mezelf in het Engels koop dan.
Ja, komt pas in november volgens iemand die ik laatst sprak van de uitgeverij! Ik kan ook echt niet wachten
Dit idd. Ik heb het geluisterd en ik hoorde een stelletje melige literatuursnobs, haha. Ik vond het wel vermakelijk omdat ik hun mening over dit boek wel deel. Maar @Marquez voor een openbare podcast van literatuurcritici vond ik de kritiek nogal zwak onderbouwd inderdaad. Ze hadden er best ook nog even een moment iets serieuzer op in kunnen gaan. Tot zo ver mijn recensie van deze recensie
Ik vond hun aflevering over Lampje en Krekel ook niet leuk. Zij snappen niet waarom kinderboeken leuk kunnen zijn om te lezen en ik vond ze zo ontzettend uit de hoogte.
Na een maand heb ik Dark Mirror uitgelezen en die krijgt wel vijf sterren. Beter dan boek vier, meer actie en snap nu waarom boek vier nodig was. Nu een jaar tot anderhalf jaar wachten tot boek zes.
Van het weekend in twee dagen Summer in. The City gelezen, toch even wat sneller dan een fantasy. Ook wel weer even fijn. Inhoudelijk was het niet heel spannend en redelijk cliché, wel vermaakt. Drie sterren.
Dat boek is dan ook belachelijk slecht en lachwekkend dus ben het volkomen met ze eens.
grote tip voor kobo lezers!!! veel boeken van elena ferrante, waaronder de Neapolitan quartet (o.a. mijn geniale vriendin) staan in het Engels op kobo plus
ik ben helemaal verknocht aan de serie!! heerlijk voor in de zomer ook
Het is een boekenpodcast door literatuurcritici. Ik snap niet waarom kritisch zijn snobistisch is, zeker niet als het letterlijk je baan is. Het is ook niet alsof ze heel de tijd boeketromannetjes kiezen om te bespreken en er dan lacherig over gaan doen, dat zou ik snobistisch vinden; dit boek hebben ze besproken omdat het de ns publieksprijs heeft gewonnen. Vond het gesprek erna over hun rol etc ook interessant (en ja Joost wel de vermoorde onschuld spelen )
Ik heb in elk geval smakelijk gelachen en vind de podcast altijd heel erg leuk! Ben het niet altijd met ze eens, maar vind het 9 van de 10 keer wel leuk en interessant
Sorry maar Joost, Charlotte en Marja zijn echt wel snobistisch hoor
Eens, ik ben het ook niet altijd met ze eens maar de hele aflevering wegzetten als ‘snobistisch’ wanneer er (terechte) kritiek is op een enorm populair boek vind ik ook een weer een dooddoener. Ik ging ook redelijk stuk om de aflevering en ik dacht, laat ik zelf nog even een stukje lezen om te kijken of het écht zo erg is (thanks, onlineBibliotheek app). Ik snap echt wel dat Marja soms dacht, wat ben jij hier nu allemaal aan het schrijven
Is er iemand hier die bijv nextstory of bookbeat heeft. Ik zelf heb storytel en wil af en toe het nieuwe boek van v e schwab luisteren. Maar daar kan ik geen hoofdstukken kiezen. Kan dit wel bij de andere?
Bij Nextory kun je hoofdstukken kiezen.
Kan bij storytel ook toch, als je op die 3 streepjes klikt?