Eens met wat er al gezegd is! Verder kan ik er nog aan toevoegen dat ik vooral non-fictie luister, en ‘makkelijkere’ leesboeken. Zodat het niks uitmaakt als ik even een zin mis omdat mijn gedachtes afdwalen.
Relaas over luisterboeken
Ik heb ook al meerdere luisterboeken afgebroken omdat de stem me niet aanstond of omdat ik het inderdaad cringe vond. Maar daartegenover staat dat ik 50+ boeken geluisterd heb de afgelopen 2/3 jaar. Het helpt me om in de leesflow te blijven merk ik.
Een roman die ik heerlijk vond om te luisteren is Cleopatra en Frankenstein van Coco Mellors (vert. door Gerda Baardman en Jan de Nijs), voorgelezen door Wynn Heliczer. De stem voegde echt wat toe. Ik weet zeker dat ik het boek minder leuk had gevonden als ik hem vanaf papier gelezen had. Recensies zijn ook vrij verdeeld.
Concrete boekentips:
Fictie
- Boeken van Lucy Foley
- Boeken van Freida McFadden
- The Wedding People - Alison Espach
- Zo is het niet gegaan - Sarah Easter Collins (vert. Marion Drolsbach)
Non-fictie
- Moederland - Milouschka Meulens
- Mama Lee - Mischa Blok
- Het hele dorp wist het - Rinke Verkerk
- Alleen nog vandaag - Linda Hakeboom
- Gevalletje borderline - Kathelijn Hulshof
- Morgen vertel ik alles - Job van Ballegoijen de Jong
Gemiddeld maandje voor mij, maar prima verder.
Het diner las ik voor de boekenclub-aflevering van BoekenFM. Niks toe te voegen aan de twee sterren
Ik moet de podcast nog luisteren trouwens, ben benieuwd wat ze ervan vinden.
Vond het aan The Wedding People heel mooi dat het een soort chicklit met een diepere laag was. Je weet hoe het af gaat lopen, maar toch zit er wat meer diepgang in.