Aahhh hierdoor krijg ik weer helemaal zin om tienmiljoenmiljard boeken te kopen maar ik heb er nog zoveel liggen die ik wil lezen en veel te weinig tijd momenteel.
Ik was op mijn werk. Nu komt hij als het goed is vrijdag bij een afhaalpunt. Bent echt benieuwd. Is de eerste keer dat ik besteld heb
Haha Thanks
Ik heb de Hunger Games serie net helemaal herlezen. Nu ben ik weer helemaal fan van die wereld. Schrijf er mijn thesis zelfs over!
Wat leuk! Waar gaat je thesis over? Ik heb vorig jaar mijn master thesis over YA geschreven.
Love lezen! Heb er een hele tijd niet echt tijd voor gehad maar nu ga ik er gewoon tijd voor nemen. Ik ben net aan Tales Of Earthsea begonnen en aan The Fifth Season: The Broken Earth. Verder heb ik een aantal maanden terug een hele reeks tweedehands Terry Pratchett boeken gekregen en daar werk ik langzaamaan doorheen, ze lezen heel makkelijk weg.
Mijn favoriete genres zijn Fantasy en Historisch, maar Sci-Fi vind ik ook super tof.
Favo boeken zijn; Harry Potter reeks, eigenlijk alle boeken van Robin Hobb, The Slow Regard of Silent Things en de ASOIAF reeks.
Ik ga wat mensen volgen van hier! Ik houd van lezen en na een paar jaar met slechte leesgewoontes wil ik het nu wel weer goed gaan oppakken Mijn naam begint met een S…(voor de mensen die ik heb toegevoegd)
Gender in the hunger games om het kort te zeggen. Voel me door al het lezen over gender en het in de serie zo expliciet te zoeken super feministisch haha.
Ohh ik ben hier zo benieuwd naar! Is dit het geld waard? Ik zie op Youtube zoveel soorten leuke boxen voorbij komen.
Haha ik mijn masterscriptie over de beeldvorming van chicklit en daarmee ook over gender en feminisme!
Gaaf!
Johh mag ik die scripties lezen? Ik vind dat soort dingen super interessant!
Ik heb het een paar maanden geleden gelezen en vond het echt prachtig, is één van mijn lievelings geworden. Komt inderdaad soort van traag op gang
Smaken verschillen natuurlijk, maar als je toch doorgaat, laat dan gerust weten wat je ervan vond
Ik vond die wel heel chill! Maar denk dat het dan niet jouw soort boek is. Had in m’n Goodreads-recensie dit erover geschreven, haha: ‘Zijn werk leest vaak een beetje alsof je op een luchtbed ronddobbert, heel rustig en gedwee, en soms zie je ineens iets opmerkelijks maar dat drijft allemaal weer voorbij. Erg ontspannend in ieder geval.’
Ik ben net Geschiedenis van een berg gelezen, van Peter Verhelst. Ik hou van al zijn boeken maar ik vond deze ook weer heel mooi en interessant.
Het verhaal gaat over een plek waar dieren opgeleid worden tot mensen, nadat ze een dagenlange tocht over de zee hebben moeten maken. Je komt er pas halverwege het boek achter dat het niet om mensen gaat maar om dieren. Het begin deed me dan ook sterk aan de slavernij denken.
De dieren kunnen steeds hoger in de hiërarchie komen en daardoor ook zelf nieuwe dieren gaan vormen tot mens.
Dit alles zodat ze shows kunnen geven in een soort circus waar echte mensen kunnen zien waar deze dieren allemaal toe in staat zijn.
Het is een kort verhaal, een beetje bizar en het stipt allerlei hedendaagse problematiek aan. Zoals mensenhandel, armoede, vluchtelingen, machtsmisbruik maar het vraagt ook om een ethisch besef.
Daarnaast leest het bijna een beetje als poëzie, er komen prachtige zinnen in voor die ik soms nog wel tien keer opnieuw heb gelezen omdat ik ze niet wilde vergeten.
Dat klinkt heel bizar, maar ook zeker interessant!
Van mij wel! Duurt alleen wel even want moet nog inleveren en nagekeken enzo