Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb net Conversations with Friends uit! Vond deze leuker dan Normal People.

4 likes

Ik heb Out of Love gelezen van Hazel Heyes en vond het echt prachtig! Het ging van het eind van een relatie terug naar het begin hoe ze elkaar hebben leren kennen

4 likes

image
Ik heb deze net uit. Wat een goed boek, echt geweldig. Ik lees veel te weinig de laatste tijd maar ik heb hierdoor weer helemaal lees-zin :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Dat klinkt heel mooi zo andersom verteld, ik zet 'm op mijn lijstje voor de herfst!

1 like

Deze staat ook hoog op mijn lijst! Twijfel of ik engels of Nederlands zal lezen, wat vind jij?

Ik lees boeken die origineel in het Engels zijn geschreven eigenlijk altijd in het Engels

Deze vond ik ook heel mooi en ontroerend. En die omslag ook. :heart:

1 like

Ik heb De avond is ongemak uitgelezen maar omg ik weet niet eens wat ik moet zeggen erover. Ik denk dat ik nu wel genoeg in dit thema gelezen heb, ik moest ook heel vaak aan Het smelt van Lize Spit denken (hoewel die me meer aangreep) en het deed me ook denken aan Terug naar Oegstgeest van Jan Wolkers.

3 likes

Jaaa ik snap je helemaal, ik had dat boek ook vlak na Het smelt gelezen en vond het daardoor helemaal niet zo goed haha, ik had beter een jaartje kunnen wachten

2 likes

Ja voor mij was het al een paar jaar terug dat ik Het smelt las, maar ja sommige dingen daaruit vergeet je ook niet meer. Dus inderdaad maar even überhaupt wachten met gelijksoortige boeken haha

Ik heb deze week De Witte Kamer uitgelezen, moeilijk weg te leggen, spannend! Ik ben eraan begonnen omdat ik de schrijfster van hier ken, ik ben haar forumnaam vergeten, sorry. Het is iig zeker een aanrader! Zijn er nog meer meiden van hier die het boek hebben gelezen?

1 like

Ik heb m ook gelezen. Vond hem spannend! Maar de dialogen vond ik wat gekunsteld. Vooral als Hanna en Leon elkaar dingen gingen uitleggen. Dat was mij te expliciet (te duidelijk bedoeld om de lezer mee te nemen in het verhaal), en daarmee niet realistisch

Dat vond ik ook, ik was er daarom niet zo lyrisch over als de meeste anderen.

lja Leonard Pfeijffer - La Superba
Pfeijffers schrijfstijl heeft altijd twee gezichten, namelijk die van een geraffineerd literator en kinderachtige hoerenloper die net iemand het woord ā€˜kut’ voor de eerste keer heeft horen zeggen.
Was dit boek dan kut? Nee, dit boek is gewoon een geƫnsceneerde soa waarvoor je de remedie even uitstelt omdat het bij wijlen iets moois oplevert.

:croissant::croissant::croissant:

Glennon Doyle Melton - Untamed
In Nederland hadden wij viruswaanzin in Amerika lijden ze aan grootheidswaanzin. Dit gaat ook op voor de schrijver van dit boek want zij denk alle wijsheid in pacht te hebben na het overleven van een traditioneel christelijk huwelijk en een alcoholprobleem. Maar eigenlijk wil deze auteur gewoon met haar woordendiaree aka memoire zeggen ā€˜kijk eens hoe geweldig ik ben’. Amerikanen Ć©n Adele gaan er wel goed op. Maar kan je ze het kwalijk nemen in dit kutjaar? Dit boek is wel Ć©cht kut.

:croissant:

15 likes

Hahaha heerlijke recensies dit. Die croissantjes ook. More plz.

1 like

Marieke Lucas Rijneveld - The Discomfort of Evening
Als Gerard Reve opgegroeid zou zijn in een gereformeerd boerengezin en god niet zou opvoeren als ezel (het ezelproces), maar graag kunstmatige inseminatie van koeien met tieners zou naspelen, dan zou je uitkomen bij The Discomfort of Evening. Het leverde Rijneveld wel een imposante internationale prijs op, maar mij vooral vraagtekens. Waarom kocht ik een Nederlands boek in het Engels en zou dit boek misschien iets beter te verteren zijn in mijn moerstaal? Ik weet het niet en wil het ook niet meer weten.

:croissant:

10 likes

Het antwoord is nee.

(ik was niet zo’n groot fan haha)

5 likes

Dit boek was echt mijn slechtste aankoop van dit jaar. Die andere had ik mooi gepiraat omdat ik een goed voortschrijdend inzicht heb wat betreft populaire Amerikaanse boeken. :joy:

Ahh dat vind ik dan weer jammer. Ben voorstander van betalen voor boeken! Maar je behoedt ons nu wel voor teleurstellingen en dat is dan weer fijn. :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben voorstander van kwaliteit. :stuck_out_tongue: Ik geef jaarlijks vele honderden euro’s uit aan boeken en nog wel meer aan muziek. Sommige auteurs verdienen het gewoon niet (en J.K. Rowling ook in de toekomst :p).

1 like