De beer, het meisje en de nachtegaal vond ik ook leuk om te lezen! En voor mij weer eens wat anders dan wat ik normaliter lees.
Ik las vroegah alleen maar thrillers, ik ben echt een crime junkie. Dus Karin Slaughter, Lars Kepler enzovoort, en ook John Grisham vond ik erg interessant. Via daar heb ik eens Het Weerzien van Nicci Gerard gelezen en die heeft heel veel indruk op me gemaakt. Die heb ik 12 jaar geleden eens gelezen en laatst opnieuw gekocht om te kijken of ik die nog steeds zo mooi vind.
Maar de afgelopen jaren lees ik alleen maar romans eigenlijk, ik houd echt van diep in een relatie/hoofdpersoon duiken. Een Klein Leven vond ik ontzettend indrukwekkend, en schoot toen direct naar mijn top-3 boeken, wellicht wel nummer 1.
Three Women vond ik ook fantastisch, deed me heel veel. Ik weet dat de meningen er enigszins over verdeeld zijn, maar ik vind het een ontzettend actueel boek. De rol van vrouwen in de maatschappij, de mening/het oordeel wat daar altijd aan verbonden is, en daarnaast hoe je wordt gevormd in je leven tot wie je nu bent. Dit was ook het boek waar ik aan dacht om op te sturen voor die book exchange.
Als laatste vond ik Girl, Woman, Other ook geweldig en indrukwekkend. Ik ben me nog steeds erg aan het verdiepen in alles rondom BLM en vond dit boek daarin onmisbaar. In elk hoofdstuk leer je een andere (zwarte) vrouw kennen en krijg je de bevestiging dat je Ʃcht niet kunt oordelen over hoe een ander zijn/haar leven inricht, want sommige dingen gebeuren buiten je macht om.
Zo, lang verhaal haha!