Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb de eerste twee boeken van de boeken van de zieners van Robin Hobb gereserveerd. Gemengde gevoelens over want dit lijkt me echt zo’n serie waarvan je later wil dat je hem nog weer voor het eerst kan lezen :sweat_smile: plus het is gelijk zo’n commitment. En m’n suffe bieb heeft de boeken van de nar niet compleet. Vind het zo suf dat je dan een deel van een trilogie niet hebt.
Heb “heer van het woud” en “de eigenzinnige prinses en de bonte prins” van haar al eens gelezen en die vond ik beiden erg fijn.

4 likes

Gisteren boeken opgehaald van de bibliotheek en op een na waren ze door de medewerkers uitgezocht. Voor nog inspiratie hierbij de titels :slight_smile:

  • Het smelt van Lize Spit (al gelezen toen die net uit was, vond het een beetje mwah maar wellicht herlezen waard)
  • Kafka op het strand van Haruki Murakami (deze schrijver kom ik zo vaak tegen maar lijkt me helemaal niets, maar ga het nu zeker proberen)
  • Barrevoets februari van Herta Müller (lekker dun boekje en vertaald uit het Duits, super leuk)

De ziel in het bloed van Ana Paula Maia heb ik al uit en is echt een aanrader.

Doen jullie trouwens ook aan doelen/boeken lees bingo? Ik zelf niet, maar kwam dit blog tegen. https://mirjamschippers.nl/ik-lees-25-leesdoelen-2021/ Misschien nog leuke inspiratie (al krijg ik het bij voorbaat al benauwd)

1 like

Dit zijn boeken die ook om te herlezen erg fijn zijn! Het houdt je inderdaad even bezig, maar het is het wel helemaal waard. Veel leesplezier alvast :blush:

1 like

Wowww, 365 boeken lezen! :scream: Ik vond mijn 111 van afgelopen jaar al megaveel haha.

Ik schrijf elk jaar wel doelenin mn (reading) bullet journal, maar minder heftig dan die van haar :yum:

1 like

Ja ik vind het idee van leesdoelen wel leuks maar dan zou ik ieder doel aanpassen naar 1 per jaar :sweat_smile:.

Hebben jullie ook dat je met luisterboeken minder meegezogen wordt in het boek?

1 like

Meestal wel ja, ik doe ook alleen boeken die me wel interessant lijken, maar waarschijnlijk geen favoriet worden als audioboek daardoor.

1 like

Ik ben gisteravond begonnen in Girl, Woman, Other en ik las daarnet het stukje van Dominique en Nzinga en wow, ik ben helemaal onder de indruk van de manier waarop ze het steeds meer naar de voorgrond tredende emotioneel misbruik beschreef.

3 likes

Kwam zo binnen :sob: Geen zin om terug te moeten sturen, dus gevraagd om een refund en opnieuw besteld

1 like

Ik heb sinds afgelopen week, na lang twijfelen want ik hou van op papier lezen, een e-reader.
Ben gegaan voor de Kobo libra h2o en helemaal blij mee. Eerste boek is na 2 dagen al uit :joy:

6 likes

Ja ik heb ook lang getwijfeld! Want vind echte boeken beter. Maar het leest echt zo chill ook met een ereader.

1 like

Voor >1000 pagina boeken is een reader ook zo chill

1 like

Oathbringer van Brandon Sanderson zojuist uitgelezen. :exploding_head:

:star::star::star::star::star: uiteraard

Mijn hoofd voelt nu heel vol hahaha, eerst maar weer iets luchtigers tussendoor lezen.

2 likes

Late reactie, maar ik heb Kafka op het strand toevallig net dit weekend uitgelezen. En ik vond hem helemaal niks😅 Maar misschien is ie wel wat voor jou! Ik vond De kleurloze Tsukuru van Murakami wel heel mooi, al zijn ze gewoon niet te vergelijken met elkaar. Op De opwindvogelkronieken was ik ook al zo afgeknapt. Heb besloten niks meer van hem te lezen, tenzij hij nog boeken uitbrengt zonder surrealistische elementen. Ik ben benieuwd wat jij van Kafka op het strand vindt.

Edit: lees nu dat een medewerker het boek voor je heeft uitgezocht. Heel epistel van mij :joy:

O en Het smelt van Lize Spit vond ik wel erg mooi. Ga haar laatste boek (Ik ben er niet) ook bestellen.

Jammer dat je de surrealistische elementen niet leuk vindt! Maar goed ieder zijn smaak haha! Misschien kun je Norwegian Wood nog van hem lezen? Die heeft het ook niet zo.

Klopt inderdaad, die heb ik al eens gelezen, maar bedankt voor de tip!

Iemand die “Laat je horen” van Lisa Jansen heeft gelezen? Twijfel heel erg om ‘m te bestellen!

Ik heb 'm geluisterd! Heb wel ook het ebook gekocht maar ik luister zulke boeken makkelijker dan dat ik ze lees.
Mijn recensie op goodreads was dit: Een geweldig boek dat je alles leert over inclusief activisme. Een boek voor mensen die er nog weinig over weten, maar ook de ervaren activisten zullen hier een hoop van leren. (5 sterren)

1 like

Ik ben ‘De avond is ongemak’ aan het lezen maar ik krijg er steeds zo’n ongemakkelijk gevoel van. Herkent iemand dit? Ik wil het wel uitlezen, maar ik merk dat ik er tussendoor ook wat luchtigers bij moet lezen.

1 like

Door @Vaiana heb ik toch net mijn camera gepakt en een foto gemaakt voor een potentiële bookstagram. Eens kijken of ik dit leuk ga vinden. :thinking:

5 likes

Jaaaa!

1 like