Ik vind dat een vertaling er in veel gevallen voor zorgt dat een verhaal zijn “kracht” verliest. Iets kan heel mooi beschreven zijn in de originele taal en echt heel anders overkomen in een vertaling. Echt jammer.
The bear and the nightingale heb ik ook nog liggen en ben heel benieuwd, maar wil hem eigenlijk lezen in de winter met een dekentje op de bank haha. Vind het nu te mooi weer. Slaat nergens op maar goed
nee hoor aethetics matter Vergeet de warme kop chocolademelk niet en de warme sokken
.
Denk dat ik morgen aan bonfire begin lekker dun om mee op te bouwen.
Ik heb sinds een week een Kobo Aura 2 en ben er zoooo blij mee! Vind het licht ontzettend fijn. Lees nu ook veel meer dan voorheen, heb in die week tijd al 3,5 boeken gelezen. Boeken erop zetten gaat ook super makkelijk
Kennen jullie de vakantiebieb al? Het is een app van de bibliotheek waarmee je in juli en augustus gratis boeken kan lezen. Ook voor mensen die geen lid zijn van de bieb!
Heb Eleanor Oliphant uit en ik vond hem echt leuk! Nu bezig in My (not so) perfect life van Sophie Kinsella. Ik heb al 10 jaar geen boek meer van haar gelezen dus ik dacht dat ik het misschien stom zou vinden maar ik vind het wel vermakelijk!
Ik ken alleen The Book of Dust en The Bear and the Nightingale. Bij die laatste was ik blij dat 'ie uit was, haha. Dus dat zegt wel iets.
Ik heb net Never Let Me Go van Kazuo Ishiguro herlezen en aah, nu weet ik weer waarom het mijn favoriete boek is. Het is zó mooi geschreven en het heeft zoveel lagen, ik bleef er maar aan denken. We gaan hem vanavond met mijn literatuurboekenclub bespreken, ben benieuwd wat de anderen ervan denken.
Ik heb een Kindle Paperwhite en ik heb hiervoor een Kobo gehad (een Kobo Aura volgens mij). Ze waren allebei ongeveer dezelfde prijs maar ik vind de Kindle velen malen beter. Werkt een stuk sneller en heeft meer functionaliteiten. Echt een aanrader wat mij betreft!
Ik heb Leven en laten leven van Hendrik Groen bijna uit (echt van genoten) en twijfel wat ik hierna wil gaan lezen.
-The Good People - Hannah Kent
-Sing, Unbieried, Sing - Jesmyn Ward
-Americanah - Chipamanda Ngozi Adichie
-Girl online going solo - Zoe Sugg
Iemand een van deze boeken gelezen?
Iemand die 8 ebooks wilt downloaden van https://e.sacha.shoes/1/4/188/1/iO6UEL3CA-hce-5etuGJIRRveOgeJswTK8rYg0UoBavDaNIvbI9OWSPtkh3-RBu_JxVw_jicl0jrnvKuKm5rkg? Ik heb een persoonlijke code gekregen ter promotie, maar ga het niet gebruiken. Weet niet of er wat tussen zit
Ik heb net The Astonishing Color of After uitgelezen, echt een aanrader! Heel mooi geschreven, wel wat lang, maar het leest makkelijk weg.
Nog niet, maar die wil ik nog wel lezen! Heb ook nog When We Were Orphans, The Buried Giant en A Pale View of Hills van hem hier staan. Heb jij hem gelezen?
Ik heb alleen The remains of the day en Never let me go gelezen. En een essay geschreven over de beide boeken en hoe ze zijn verfilmd, haha. <3 The remains is wel m’n favoriet. Vind ik veel ‘subtieler’ en geraffineerder dan Never let me go. Over The Buried Giant heb ik ook wel goede dingen gehoord!
Wat leuk dat je bij een boekenclub zit!
The Remains staat ook bekend als zijn beste boek geloof ik. Nu ben ik helemaal benieuwd! Ik wil hem sowieso deze zomer gaan lezen.
@macklemore Twee zelfs! Haha. Eentje voor YA en eentje voor Engelse lit. Mocht je in Rotterdam wonen, you’re welcome tot join!
Over boekenclubs gesproken, naar aanleiding van het gesprek hierboven ben ik wel benieuwd of er nog meer van jullie bij een boekenclub zitten? En hoe je daarmee in contact mee bent gekomen? Via de bieb? Andere manier? Ik zou zelf ook heel graag bij een boekenclub gaan.
Volgens mij ging het ergens hierboven al daarover, misschien als je zoekt op ‘boekenclub’ dat je iets kan vinden
Edit: hmm wacht misschien was dat op het vorige forum…