Natuurlijk!
Vooral welke en of hij bevalt!
Ik had al een hele tijd een Kobo Touch 2.0, en die beviel heel goed. Handige bediening tijdens het lezen en veel fijne leesinstellingen. Ik wilde voor de vakantie graag een upgrade met backlight, en heb toen de Clara gekocht. En tot nu toe bevalt hij net zo goed!
Ik zie qua HD wel echt het verschil met mijn oude, ik vond die andere echt niet onscherp maar als je deze ziet is het wel scherper. Maar ik merk niet per sĂŠ dat het ook fijner leest ofzo. Gewoon nog steeds prima.
Het licht heb ik pas een beetje getest maar lijkt me wel handig! Kan je instellen op felheid en op oranje/nachtstand. Zou het alleen fijner vinden als er ook een aan/uit-knop was voor het licht , ipv alleen een slider in het menu.
Ik vind hem inderdaad handig in combinatie met bol.com. Ik heb geen koboplus maar koop mân eboeken wel via bol omdat ze zo handig synchroniseren: ben ingelogd op bol op de ereader en als ik dan verbinding maak met internet zet hij automatisch alle aankopen erbij.
Ik ben toevallig ook aan het herlezen en ook bij deel 5.
@Tunnelvisie Als je veel Engels leest, raad ik een Kindle aan. Maar anders raad ik ook geen Kobo aan, want ik vond mijne gewoon slecht. Of ik had een slecht model (Glo HD ofzo), want ken minstens 2 mensen in mijn directe omgeving met dezelfde die allemaal binnen een jaar stuk gingen.
Maar van Kindle ben ik een hele grote fan, ook omdat je de boeken naar je ereader kunt mailen in plaats van steeds aan te moeten sluiten. O, en ik omzeil zo bol (ik ben niet zoân fan van bol nu ik weet hoe weinig uitgevers van Bol krijgen bij de verkoop van een boek ) Mijn Kobo-ereader weigerde trouwens ook om te synchroniseren met bol.
Ik heb de Kobo Aura One. Dat is wel een relatief prijzige eReader omdat hij groter is dan andere versies. Vind ik zelf fijn, want dan hoef ik niet constant te swipen om naar de volgende bladzijde om te slaan. Ik ben er zelf heel blij mee, nooit problemen met Kobo gehad (ik heb al zeker zes jaar Koboâs gehad, misschien langer) en het is fijn dat je geen gedoe hebt met kabels als je ebooks bij Bol koopt. Je bestelt en verder hoef je niets te doen, behalve je Kobo synchroniseren.
Edit: ik heb trouwens ook geruchten gelezen dat er in oktober of november nieuwe Koboâs gereleased worden. Weet niet hoe snel je een eReader aan wilt schaffen, maar als je graag nieuwste versies hebt wellicht de moeite waard een poosje te wachten.
â
Inmiddels ben ik in Shobha Rao begonnen. De kaft lijkt op Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini en ze wordt ook met die auteur vergeleken, dus hopelijk is het inderdaad een beetje dezelfde stijl. Mijn favoriete recensent (Emily May) gaf het boek 4 sterren, ben benieuwd.
@allemaal Ik heb net de Kobo Aura H2O edition 2 gekocht. Heb een tijdje staan twijfelen over die of de One die jij noemt @Celeone want vond het scherm mooier en lichter alleen toch net een tikje te groot en te duur.
Die heb ik ook! Inmiddels heb ik hem een jaar en ben er nog steeds heel blij mee . Ook nog helemaal geen kuren mee gehad
Voor mij is het zeker ook Harry Potter. De enige serie die ik meerdere keren heb gelezen.
Andere favoriete boeken uit mijn jeugd:
Jostein Gaarder - Het geheim van de kaarten
Tonke Dragt - Brief voor de koning
Ga je ook de serie kijken? Ook al komt die pas over twintigduizend jaar uit (voor mijn gevoel). Ik ben benieuwd wie Ciri gaat vertolken.
Interessant, ik heb dat allemaal niet meegekregen, maar ik heb natuurlijk meteen opgezocht wat je bedoelde.
Offtopic geblaat over Ciri-casting
Wat vind jij van de cast call? Ik weet zelf niet zo goed wat ik vind. Dat er steeds meer diversiteit komt vind ik goed en ik kon er ook erg van genieten dat George Washington in de musical Hamilton een donkere acteur was. Dat gezegd hebbende: zouden ze haar dan alsnog witblond haar geven? Zolang ze dit soort karakteristieken houden, vind ik alles best haha. Anders voelt het net of ze Ron Wemel ineens blond of zwart haar geven in plaats van rood. Error!
Ik heb de boeken nooit gelezen, misschien moet ik die ook eens kopen.
Edit: âDe Hekserâ, nohhh. Die titel.
Ik heb net âAan de Maliebaanâ van Ad van Liempt uit, voor iedereen die geĂŻnteresseerd is in de Tweede Wereldoorlog echt een aanrader. Het gaat over de Maliebaan (een straat) in Utrecht, waar zowel de NSB, de SS, de katholieke kerk en het verzet naast elkaar werkten (zonder het door te hebben van die laatste uiteraard) en hoe dat door de jaren ging. Leest makkelijk weg en is super informatief met heel veel details die ik nog niet kende.
DevThe Witcher boeken zijn idd geweldigâ¤ď¸â¤ď¸
Niet erg literair, maar ik vond âzeik niet zoâ van oa anouk kemper super fijn weglezen en grappig. Weet iemand iets vergelijkbaars?
Gisteren Scythe uitgelezen en daarna gelijk in Thunderhead begonnen, is vandaag ook uit. Ik heb het volgende boek nodig!
Ik ga ze maar eens opzoeken in Goodreads, nu al zoveel over gehoord!
@Foucher wat vond je van Scythe?
Ik heb dit wel een tijdje gedacht. Ik wilde alleen maar literaire hoogstandjes lezen waar ik eigenlijk ook helemaal geen zin in had. Totdat ik bedacht dat ik lees voor de lol en gewoon moet lezen waar ik zin in heb. Lees nu vooral Young Adult op mân 33e.
Haha nee absoluut niet!
Ik vond Scythe en het concept echt heel tof, zeker de moeite waard! Ik ben ook benieuwd naar Schusterman zijn andere boeken, ik heb nu Challenger Deep, Scythe en Thunderhead gelezen en tot nu toe valt het niet tegen.
Ja hallo, alleen een foto van de tas kan niet hoor, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de inhoud. En die paar extra boeken vallen hem vast niet eens op haha!