Ik ga volgend jaar gewoon weer voor een challenge van 100 boeken, net als elk jaar
Ik heb ze ook gewoon op mijn openbare staan Meeste heb ik als ebook, maar anders zet ik ze ook rustig in de boekenkast overigens.
Voor aankomende RARE heb ik er inderdaad ook al wel wat staan Met de rest wacht ik tot eind augustus vor het geval mensen af gaan zeggen.
Ik zet mijn challenge dit jaar op 25 met de hoop op meer.
Qua genres doe ik geen challenge, ik lees gewoon waar ik zin in heb
Ik vergeet het bijna hier te typen, maar het nieuws was dat mijn debuut als audioboek wordt geproduceerd door Storytel! Ik mag zelf de stemacteurs kiezen. Nu alleen nog hopen dat ze ze kunnen inplannen.
Oh echt gaaf zeg!
Wat tof!!!
Oeh, laat het weten als het eenmaal zo ver is! Ik lees normaal vrijwel geen Nederlandstalig, maar als audiobook vind ik het wel chill en ben wel benieuwd naar je boek haha!
Mijn goodreads jaaroverzicht klopt niet helemaal.
Hij heeft aan wat je boek met de meeste paginaâs was toch? Maar dat klopt niet bij mij. Het boek dat meer paginaâs heeft (niet alleen in het echt, maar ook volgens de info op goodreads zelf) staat wel gewoon onderaan in de opsomming van alle boeken.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Niet belangrijk, ik wil hem niet eens delen maar ik vind het vreemd
Lekker late reactie, maar ik had eerder niet echt tijd te antwoorden haha.
Maar: ik vind sterren ook heel subjectief. Ik heb jarenlang voor Hebban gerecenseerd en daar probeer je natuurlijk zoveel mogelijk allemaal eenzelfde âsterrensysteemâ aan te houden, maar in de praktijk is dat nagenoeg onmogelijk. Sommigen vinden een boek al snel heel goed. Anderen, zoals ik, worden niet snel van hun sokken geblazen. Ik geef zelf 3 sterren als ik het gewoon een goed boek vind. 4 sterren geef ik als ik het een heel goed boek vond maar nog wel punten van kritiek heb. 5 sterren geef ik zelden, dat komt eigenlijk alleen voor als ik âverliefdâ word op een boek.
Omgekeerd werkt het hetzelfde: ik geef zelden 1 ster. Het boek moet dan wel echt om te janken zijn. Ik zie meestal wel positieve punten waardoor de 2 sterren gehaald worden. (Maar niet altijd, helaas.) Ik had met Hebban vaker moeite om te kiezen uit 2 of 3 sterren dan uit 3 of 4 sterren, moet ik ook zeggen. Vaak wilde ik het liefst 2,5 sterren geven, wat daar niet kan.
Op mijn eigen boekenblog (of nou ja, ik deel het met twee vriendinnen) zijn we helemaal van sterren afgestapt om deze reden. De hoeveelheid sterren zegt uiteindelijk niet alles.
Gaaf! Echt mooie edities ook, heb je ze gekregen voor je verjaardag haha? Gefeliciteerd!
Mooi! Heeft die editie van Throne of Glass nog wat speciaals of is het een collectorâs edition om hoe hij eruit ziet?
Ik ben echt benieuwd naar The Poppy War, heb ik ook nog liggen hier.
Ik heb zoveel zin om The Hunger Games opnieuw te lezen. Maar ik heb nog zoveel nieuwe boeken liggen die ik ook wil lezen. Struggles, haha. Misschien dat ik tijdens de kerst een mini leesmarathon doe.
Oh, ik ook hoor! Ik lees echt niet omdat het âmoetâ van mezelf. Als ik iets niet leuk vind, lees ik het niet (verder). Maar ik heb bv nog boeken liggen van V.E. Schwab en Maggie Stiefvater en dat zijn favo schrijvers van me, dus die wil ik ook heeeel graag lezen, haha.
Jongens, help, ik lees een boek voor jongeren en er stond net in âkankerchillâ en het doet meer met me dan ik had verwacht. Ik heb dit boek ook aan mijn studenten gegeven dus in januari gaan we het bespreken met zân allen.
Ondertussen heb ik dus de neiging om het boek uit het raam te smijten.
Wat is de beste oplossing?
- Doorlezen
- Opgeven
- Weggeven
- Wegsmijten
- Verbranden
0 stemmers
Wow welk boek en welke uitgeverij is dit?! Ik kwam laatst âkutwijfâ tegen toen ik een boek aan het corrigeren was en toen heb ik aan de uitgever gevraagd of dat okĂ© was. :â) Snap echt niet hoe je dit kan laten staan. Doe dan âfucking chillâ of zoietsâŠ
Maar goed wel een interessant vraagstuk voor je studenten? Zo van: mag je schelden/racistisch zijn/walgelijke seksscĂšnes etc. schrijven omdat het niet vanuit jou als auteur komt maar vanuit de personages?
Nog een quote:
âJules grijnsde. âDat wijf zou zich nog door jou tegen het plafond laten spuiten.â
âTief een pleurisend op.â
âJongens, kop dicht,â zei Timo (âŠ)â
Enzovoorts.
Samenvatting
Hex van Thomas Olde Heuvelt
Dit is niet de manier hoe ik zoân gesprek zou starten.
Gelukkig leest het snel weg, dan kan ik daarna weer over op de orde van de dag.