Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ook net in december “Wat alice vergat” gelezen. Vond ik echt een goed boek. Beter dan het andere van LIane Moriarty dat ik ook er net voor las. “Bijna echt gebeurd”. Was wel ok.

Mijn eerste boek van 2019 was “Het begin” van Nora Roberts het begin van een trilogie (De bron). Echt ene pageturner, ik kon het niet wegleggen. En ben nu zeer benieuwd naar de volgende boeken. Nog mensen die het gelezen hebben?

Ik lees echt zeer graag maar moet er tijd voor maken. En ik koop weinig boeken zelf, de meeste leen ik in de bib. De meeste herlees ik toch niet dus vind het zonde om ze te kopen.

Edit: en ik ben hier in het begin van het topic beginnen lezen en zo wat mensen beginnen volgen op Goodreads, dus als je een nieuwe volger hebt waarvan de naam begint met tine it’s me!.

2 likes

Ik ben alweer zo verliefd op Kristin Hannahs boek. :heart:

En joepie, mijn boek komt ook op Kobo Plus te staan. :smiley:

6 likes

Net Perfume uit (zo’n goed boek). Nu door met boek 4/100: 1q84. Voor de vierde keer😍

1 like

Ohh ja ik heb die in t Engels, Still Alice. Heel mooi, vond de film ook best goed!

Ik heb dit boekje met columns uit, uit de jaren 90. Wel grappig en sommigen zijn erg verouderd, waar anderen dan juist weer vrij up to date lijken

5 likes

Nr 4! Lekker retro cover (uit mn vriends boekenkast). Boeiend wel, religie en interessante karakters.

Als ik me eenmaal concentreer lees ik zooo snel. Ga de 50 boeken wel aantikken dit jaar denk ik, gewoon wat vaker er voor gaan zitten of lezen in de metro.

4 likes

Ik lees steeds dat je over je boek praat en kan me herinneren dat ik ooit heb gezien om welk boek het ging maar kan het niet meer vinden en ben zo nieuwsgierig, helemaal nu ik hem via Kobo Plus zou kunnen gaan lezen :grin:

1 like

De witte kamer heet het. :blush:

1 like

Ik heb gisteravond mn eerste boek van 2019 uitgelezen, The Shining van Stephen King. Echt erg, had nog nooit het boel gelezen of de film gezien. Vond hem heel goed, bouwt wat langzaam op, maar juist daardoor is hij zo spannend.

Nu moet ik 50 minuten met de trein reizen. Had me er helemaal op verheugd om dan aan een nieuw boek te beginnen op mn e-reader. Zet ik hem net aan, is de batterij nog maar 2% :cry:.

Dus denk dat ik voor de terugweg maar een nieuw boek op het station ga kopen (goed excuus toch? :stuck_out_tongue:). Heeft iemand toevallig nog tips voor een leuke roman?

3 likes

Hmm geen idee hoe ik dat van mn ereader op mn telefoon krijg, ik ben natuurlijk ook zo slim geweest om het kabeltje niet mee te nemen. Hoop indd dat er straks iemand is met een kabel zodat ik hem nog kan opladen voor de terugreis!

Gelukkig heb ik voor nu het forum en heb ik mn oordopjes wel meegenomen, dus lekker Spotify luisteren. Ook goed.

Next:

Derde en laatste boek van de Winternight trilogie. Heel benieuwd, lang op gewacht! :heart:

4 likes

Heeft iemand een idee?
Ik.heb via bol een e-book gekocht en rechtstreeks op mijn kobo gezet.
Nu wil mijn moeder hem ook graag lezen.
Opnieuw kopen kan niet omdat bol aangeeft dat ik hem al heb.

Je gekochte ebooks staan bij bol .com bij mijn account> mijn digitale producten.

Ik heb vandaag de speciale editie van The Name of the Wind besteld :heart_eyes: Het was wel een beetje prijzig maar achhh

Edit: foto was beetje groot dus een link: https://www.amazon.com/Name-Wind-Anniversary-Kingkiller-Chronicle/dp/0756413710

2 likes

Wauw wat een mooie editie :heart_eyes: Wil dat boek al zo lang lezen!

Mijn 2019 reading challenge gaat echt al lekker. Ben bezig in mijn 7e boek. Vond vooral The Nightingale echt prachtig. Denk nu al dat het een favoriet van het jaar wordt :heart:

1 like

Ik lees nu dus haar nieuwste boek en ik ben op 60% maar nu al zo onder de indruk. :heart: De eerste 100 pagina’s kabbelden wat en zetten vooral de setting neer (Alaska), maar ineens en toch geleidelijk begint het verhaal echt.

Liefde voor haar manier van verhalen vertellen. Ik ga zo ook lekker verder lezen. :smiley:

2 likes

Jaa, ik wil hem ook al zooo lang lezen en nu zag ik deze editie en dacht ik: oke ik moet dit hebben en dan ga ik er maar vanuit dat ik het net zo leuk vind als iedereen :grimacing:

En goed bezig!! Ik heb The Nightingale ook nog in mijn kast staan; binnenkort toch maar eens gaan lezen.

2 likes

Jaaa die is echt mooi, heb hem zelf ook in de kast staan! :heart:

1 like

Hebben jullie non-fictie tips? Ik vond bijv het boek van Michelle Obama en het boek over Laura H super interessant. Of Joris Luyendijk achtige dingen. Tips zijn welkom!

Heb je weleens boeken van De Correspondent gelezen?

Ik vond The Kiss Quotient wel leuk, maar beetje tegenvallen, haha.

Ik heb nu 6 boeken uitgelezen en ben in boek 7 (Midnight Blue van L.J. Shen). Heb trouwens ook al de eerste 2 sterren uitgedeeld, haha.

O, en ik heb eindelijk een paperback van The Night Circus :smiley: Wil hem al jaren, maar kocht hem steeds maar niet :stuck_out_tongue:

2 likes