Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik wil jullie niet jaloers maken, maar ik ben heeeel blij hiermee.

Kijk dan :heart_eyes:

40 likes

Nee joh, ik ben gek op andermans boekenkasten bekijken! Ik kijk ook ieder jaar bookshelf tours op YouTube. :smile: Eigenlijk zou er een “show je boekenkast” topic moeten komen hahaha.

4 likes

Jaaa vind ik ook leuk! Zo’n topic lijkt me ook echt leuk

2 likes

Ik heb het boek van @Celeone geluisterd op storytel. Aanrader wel!

2 likes

Huh, ik kan hem niet vinden?

1 like

Thanks, leuk om te horen! :blush: Je bent er snel bij. Ik probeerde afgelopen weekend een stukje te luisteren, maar ik vind het zĂł raar om te horen.

@Foucher

Link

https://www.storytel.com/nl/nl/books/697718-De-witte-kamer

Dankjewel! Om de een of andere reden vindt hij je boek in de app niet. Ik sla hem op! :slightly_smiling_face:

Lijkt me ook wel gek ja!

Uit! 1300 pagina’s, I did it :muscle:t3:
Echt heel erg mooi en constant goed geschreven!

Nu verder in De gekte van een vrouw en Come as you are

10 likes

Wat cute met die icoontjes er zo bij! :smiley:

Ik doe mee (staat niet helemaal in chronologische volgorde):

  1. De vloek van de Palmisano’s – Rafel Nadal :open_book::-1:
  2. Barst – Boris O. Dittrich :open_book::-1:
  3. South of forgiveness – Thordis Elva & Tom Stranger :computer:
  4. De lijn van de horizon – Antonio Tabucchi :open_book:
  5. De acht bergen – Paolo Cognetti :open_book: :1st_place_medal:
  6. Buzz Aldrin, waar ben je gebleven? – Johan Harstad :open_book: :1st_place_medal:
  7. Een leven lang geleden – Dave Boomkens :computer:

:open_book: fysiek boek
:computer: digitaal boek (Word/pdf)
:1st_place_medal: favorieten tot nu toe
:-1: tegenvaller

5 likes
  1. The Nightingale - Kristin Hannah :+1:t2::open_book:
  2. Maybe in Another Life - Taylor Jenkins Reid - :fist:t2::speaker:
  3. And the Ocean was Our Sky - Patrick Ness :-1:t2::open_book:
  4. The Poppy War - R.F. Kuang :+1:t2::open_book:
  5. Girls of Paper and Fire - Natasha Ngan :fist:t2::open_book:
  6. A Very Large Expanse of Sea - Tahereh Mafi :fist:t2::speaker:
  7. Broken Things - Lauren Oliver :fist:t2::speaker:
  8. The Winter of the Witch - Katherine Arden :+1:t2::open_book:
  9. The Wizards of Once - Cressida Cowell :-1:t2::open_book:
  10. The Queen of Blood - Sarah Beth Durst :+1:t2::open_book:
  11. The Reluctant Queen - Sarah Beth Durst :+1:t2::open_book:
  12. The Queen of Sorrow - Sarah Beth Durst :+1:t2::open_book:
  13. The Handmaid’s Tale - Margaret Atwood :fist:t2::speaker:
  14. The Cold is in her Bones - Peternelle van Arsdale - :-1:t2::speaker:
  15. Percy Jackson and the Lightning Thief - Rick Riordan :fist:t2::speaker:

:speaker: = audiobook
:open_book: = fysiek boek
Duimpjes spreken voor zich!

6 likes

Haha trendsetter! Ik loop echt al enorm achter met lezen (vind het fijn dagelijks te lezen maar het lukt me niet altijd).

  1. De spion - Paulo Coelho :open_book:
  2. Koudvuur - Cilla en Rolf Börjlund :open_book:
  3. Aan het einde van de wereld - Kristin Hannah :computer: :1st_place_medal:
  4. Dertien - Steve Cavanagh :open_book:
  5. De stille patiënt - Alex Michaelides :open_book: :1st_place_medal:

Eigenlijk viel dit jaar alleen De spion me tot nu toe tegen.

3 likes

Misschien kunnen we een keer een FF-boek-van-het-jaar-verkiezing doen :smiley:

3 likes

Happily Ever After - Kiera Cass :fist:t2::speaker:
Crooked Kingdom - Leigh Bardugo :+1:t2::open_book:
Glazuur - Lisette Jonkman :fist:t2::speaker:
The Nightingale - Kristin Hannah :+1:t2::+1:t2::open_book:
When Dimple Met Rishi - Sandhya Menon :fist:t2::speaker:
The Queen’s Army - Marissa Meyer :fist:t2::computer:
You - Caroline Kepnes :+1:t2::speaker:
Scarlet - Marissa Meyer :+1:t2::open_book:
Just One Day - Gayle Forman :-1:t2::speaker:
The Host - Stephenie Meyer :+1:t2::open_book:
Achtste-groepers Huilen Niet - Jacques Vriens :+1:t2::open_book:
After - Anna Todd :-1:t2::speaker:
After We Collided - Anna Todd :-1:t2::speaker:
Eleanor & Park - Rainbow Rowell :+1:t2::open_book:
Gone - Michael Grant :fist:t2::open_book:
Pride and Prejudice - Jane Austen :+1:t2::open_book:

Ik dacht dat ik dit jaar best weinig boeken had gelezen die ik leuk vond, maar zo op een rijtje valt het eigenlijk heel erg mee!

2 likes

Heeft iemand tips voor sci-fi/fantasy/dystopische boeken die NIET young adult zijn?:smiley:

Ik heb vorige week voor €2.50 kruistocht in spijkerbroek gehaald ivm een actie en het is nog steeds zo’n leuk boek!

Het was een van de eerste ‘grote, dikke’ boeken die ik als kind las, ik zou ook best graag een keer die route als autovakantie ofzo willen doen

6 likes

Ja, leuk! Ik ben: https://www.goodreads.com/eleozora :smiling_face_with_three_hearts:

@Riley, ik pak ook nooit spontaan een boek op omdat ik er zin in heb. Echter doe ik vrijwel niets dat eigenlijk goed voor me is en waar ik echt van kan genieten uit mijzelf: gezond eten, afspreken met leuke mensen (wat heel erg is, maar waar: ik voel me altijd zo lui wanneer het tijd is om me klaar te maken voor een afspraak!), sporten, etc., dus ga ik bewust tegen mijn luiheid in. Het voelt onnatuurlijk, omdat ik zoals jij wil lezen om te ontspannen, maar als die eerste paar minuten voorbij zijn ben ik eigenlijk altijd wel blij dat ik lekker aan het lezen ben, in plaats van een filmpje aan het kijken.
Ik heb met mijzelf de afspraak gemaakt dat als ik even niet weet wat ik met mijn vrije tijd wil/kan (en dus niet specifiek zin heb in een bepaalde serie, website of activiteit), een boek pakken en gaan lezen het enige is dat “mag” zonder een gefundeerde reden. Het klinkt wat geforceerd, maar het geeft me best veel rust. En uiteindelijk ben ik er altijd blij om, want ik ontspan ook gewoon heel erg als ik lees.

Ik heb gisteren in Ă©Ă©n dag Period Repair Manual uitgelezen, wat een boek is over menstruaties en gerelateerde problemen, en begin morgen aan Taking Charge of Your Fertility, wat een soortgelijk boek is. Ik moet van de dokter stoppen met de pil, dus probeer er maar het beste van te maken door met mijn vruchtbaarheidsgezondheid bezig te zijn, haha! Ik merk dat ik heel lekker door dit soort informatieve boeken heen race, terwijl ik romans die ik niet al eens eerder gelezen heb of niet al ken veel langzamer aan lees. Ik ben dan ook al meer dan 2 weken bezig met Half of a Yellow Sun door Chimamanda Ngozi Adichie, wat ik echt een prachtig boek vind, maar wat een stuk meer concentratie en energie van me eist.

5 likes

Vandaag twee boeken uitgelezen (die ik tegelijk aan het lezen was, dus minder indrukwekkend dan het klinkt haha): De date van Louise Jensen en Schaduwgebieden van Arne Dahl.

De date was best interessant, want het ging over prosopagnosie (gezichtsblindheid). Ik moet alleen even laten bezinken wat ik nou echt van het boek vond. Ik heb het idee dat sommige dingen niet helemaal klopten en het verhaal paste iets te mooi, wat voor mij afbreuk deed aan de geloofwaardigheid. Wel genoten van het boek overigens, het leest ook lekker weg.

1 like

Iemand tips voor leuke/goede audiobooks? Ik lees voornamelijk (YA/adult) fantasy, maar elk genre is welkom. Ik heb momenteel alleen Storytel.

Ben ik ook wel benieuwd naar. En ik wil beginnen met fantasy. Wat is leuk voor een beginner ?