Het algemene boekentopic (Deel 1)

Misschien een beetje een vreemde suggestie maar heb je kruistocht in spijkerbroek wel eens gelezen?

2 likes

Jasper Fforde vind ik heel grappig, maar wel echt op een absurde manier (beetje gelijkaardig aan Hitchhiker’s Guide to the Galaxy). The Eyre Affair is heel leuk. En ik heb ook Shades of Grey gelezen.
(Ook @LaPetiteRobeNoire)

Ik heb me daarnet weer laten gaan. 9 boeken gekocht. Alsof ik nog niet genoeg ongelezen boeken heb :joy:.

2 likes

Misschien spuit 11… maar hoe vonden jullie ā€˜Jas van Belofte’ van Siebelink?
Boekenweekgeschenk dit jaar.
93 blz maar toch mooi het eerste boek wat ik daadwerkelijk uitgelezen heb dit jaar :innocent:

:heart_eyes: I love de Edelsteentrilogie.

En Mistborn komt hier steeds voorbij, maar ik heb dus echt nog nooit van dat boek gehoord. :flushed:

1 like

Matt Haig - Het eeuwige leven misschien? Is niet echt tijdreizen, maar het gaat over een man die veel trager veroudert dan normale mensen en zo al eeuwen leeft.

Nee hoor, gewoon shame shame shame. :joy:

2 likes

Ik heb altijd het idee dat jij fulltime studeert, fulltime werkt, fulltime sport en fulltime leest :exploding_head:

9 likes

Afmaken waar je aan begonnen bent!

1 like

Ik vlieg dinsdag naar de US en heb nu al zin om 10 uur lang ongestoord te lezen. Hoe heerlijk als dan ook nog je eten wordt gebracht :rofl:

9 likes

@Booklover :stuck_out_tongue: Sorry. Ik gok dat het fantasy is? Ben de laatste tijd echt helemaal niet meer into fantasy.

En ik heb naast het lezen natuurlijk ook mijn eigen boeken die ik moet schrijven en daar is de laatste tijd veel tijd in gaan zitten, haha.

1 like

Haha ja, het is fantasy! Oh en het is je vergeven hoor. Niemand is perfect.

Geintje natuurlijk.

Tof dat je zo met schrijven bezig bent!

:stuck_out_tongue: Druk bezig! (Zoek nu een redacteur). Maar op Sweek staat wel een volledig onherschreven verhaal, dus als je je verveelt… :wink:

Ik luister nu trouwens de Lux-serie en vind hem best vermakelijk, maar niet heel bijzonder origineel. En de hoofdpersoon vind ik stiekem ook een beetje meh.

:stuck_out_tongue: Ja, ik merk ook dat het toen echt een trend was. Ik luister de Nederlandse boeken trouwens, al heb ik de Engelse in de kast staan. Maar ik erger me echt dood aan de hoofdpersoon haha.

Jaaa, een releasedatum en titel :ok_hand:t2: Het duurt wel nog lang helaas…

Heel benieuwd naar die serie van SJM! :slight_smile:

Uitstel, noooo. Ben te gewend dat Sarah J Maas 2 boeken per jaar schreef. :disappointed_relieved:

Heb jij trouwens Goodreads? Je noemt vaak titels waar ik al interesse in heb dus ben wel benieuwd of ik nog wat leuks in je shelves kan vinden :smile:

1 like

Je maakte me nieuwsgierig dus ik ging opzoeken, en ik vind deze cover alleen al heel grappig:

:expressionless:

6 likes

Thanks! We waren blijkbaar al vrienden, maar ga eens even kijken.
Hij stond eerst voor late 2019 gepland. Veel verschil maakt het niet, maar wel jammer :yum: Volgens mij komt ze nu alleen met een World of Throne of Glass boek dit jaar, dus niet eens een echt leesboek.

1 like

Ik heb hem inmiddels uit! Mijn mening: leuk bedacht, vlot geschreven, leest makkelijk weg. Sommige plottwists waren een beetje ver gezocht. De characters (vet dom, kom even niet op het Nederlandse woord hiervoor) vond ik een beetje leeg soms.

Wat dat betreft vond ik The Night Circus beter, het is beter geschreven en de characters zijn meer uitgediept.

1 like

The Hero of Ages uit. :cry: Zooo goed, wow. @DaintyDream Heb jij The Alloy of Law, Shadows of Self en/of The Bands of Mourning ook al gelezen?

1 like