Het algemene boekentopic (Deel 1)

Je kan in ieder geval alle informatie over boeken aanpassen en boeken samenvoegen/verwijderen, maar het fijne weet ik er niet van.

Even opgezocht:
How do I become a librarian?

If you have added 50 books and would like to become a librarian, you are welcome to apply here.

Applicants who are accepted to the Goodreads Librarian program will be notified by email. Please note that no notification is sent if an applicant is not accepted to the program.

What can librarians do?

Goodreads members with Librarian Status can edit book and author data, add book covers, and combine different editions of books. Each book and author has one unique entry in the Goodreads database. Librarians help correct book issues, like if the data isn’t correct, or is missing things like the book description or URL.

Ik heb Kings and sorcerers van Morgan Rice uit. Die vond ik mwah, heb denk ik te veel van haar boeken gelezen en de schrijfstijl lijkt zo op elkaar. Nu ben ik bezig in Drie wensen van Liane Moriarty en in The name of the wind van Patrick Rothfuss. Die laatste is fantastisch, maar ik heb niet vaak genoeg rust in m’n hoofd om er voor te kunnen gaan zitten.

Nou ja, ik denk niet dat die vader gedacht heeft: ‘Goh, nu mijn dochter toch vermoord is kan ik er net zo goed wat euro’s aan verdienen.’ Ik weet dat het de oom is die meer het voortouw nam in het schrijven van het boek, maar die man was ex-journalist als ik het me goed herinner, dus lijkt me dan ook logisch. Ik las afgelopen week ook een interview in de Volkskrant en ik begrijp wel dat ze bang zijn dat het hele verhaal vergeten wordt nu Michael P. in de gevangenis zit.

En ah, werd bij jou de librarian-status weggehaald toen je Goodreads Author werd? Dan zal die theorie wel kloppen!

Herinner me ook ineens dat ik je nog een vraag wilde stellen. Ik zag vorige week of zo een blog van je voorbijkomen op Goodreads over gekochte recensies. Had daar nog nooit van gehoord, gebeurt dat ook in Nederland ja? Lijkt me bizar, ben benieuwd waar dan en welke auteurs dit doen. Ik heb wel eens van een collega gehoord (bij mijn normale baan) dat mensen in de VS een plek op de bestsellerlijst van de New York Times kopen. Ook al zoiets verbijsterends.

1 like

Nee, dat denk ik ook niet, maar het voelt ook niet helemaal oké ofzo. Ik weet niet. Misschien is het voor me te vers of zoiets. Scheelt misschien ook wel dat ik stukken van het zoekgebied ken en er regelmatig zelf kwam.

En nee, ik was hem volgens mij al eerder kwijt. Was ook niet bepaald actief. :slight_smile:

En volgens mij worden er in Nederland niet echt recensies gekocht, al zal het mij persoonlijk niet verbazen. Maar ik ga er vanuit dat de bloggers/auteurs die ik ken en volg het niet doen :wink: . Was overigens in een FB-groep waarin iemand beweerde dat ‘auteurs allemaal goede recensies kopen’.

De boeken die ik dit jaar tot nu toe heb gelezen:

Gelezen in 2019:

1. De dag van de doden - Nicci French
  2. Broertje - Michael Berg
  3. Ik reis alleen - Samuel Bjork
  4. Het meisje op de weg – Michael Berg
  5. Hypnose - Lars Kepler
  6. De doodsvogel - Samuel Bjork
  7. Contract – Lars Kepler
  8. Het meisje in het ijs – Robert Bryndza
  9. De stalker in de nacht – Robert Bryndza

Het is wel duidelijk wat mijn favoriete genre is denk ik :laughing:(thrillers)
Ik vind ze allemaal aan te raden, behalve in de serie van Lars Kepler ga ik voorlopig niet verder, ik vond het tweede boek (Contract) te droog en saai.

Nu op zoek op Bol naar een nieuw boek (ik heb een kobo abonnement).

Ik heb net de hele David Hunter serie van Simon Beckett gelezen, misschien is dat wat voor je?

Ik ben nu ook bezig in het meisje in het ijs, nu op 45 % maar hij heeft het nét niet. Normaal lees ik thrillers zo snel mogelijk uit, maar dat heb ik bij deze helemaal niet. Ben nu al zeker een maand bezig.

Bedankt voor de tip! Ik heb de eerste twee boeken van de serie op m’n ereader gezet.

@Quinn: Ja bij mij duurde het ook even voordat ik erin kwam. Het tweede boek vond ik beter (de stalker in de nacht). Ik wil graag deel 3 lezen maar dat is (nog?) niet verkrijgbaar met Kobo.

Ik ga morgen op vakantie en kom erachter dat ik helemaal niet zulke leuke boeken op mijn ereader heb :frowning: Wil graag nog wat boeken erop zetten, tips? Donna Tartt en John Irving houd ik van!

Er is een derde boek van Samuel Björk: Jongen in de sneeuw!

Die is helaas ook (nog?) niet gratis verkrijgbaar met een Kobo abonnement. Ik mag van mezelf voorlopig geen boeken kopen.

Een blogger gaat helemaal los over mijn boek door mijn Gouden Strop-nominatie. :joy: Ik hoor er nu wel helemaal bij. (Dit gebeurt praktisch ieder jaar bij een ander vanuit dezelfde blogger namelijk, een andere auteur zei gister tegen me dat ik het als compliment moet zien haha.)

Anyway, ik heb deze week Het weeskind van Pam Jenoff ontvangen. Enorm benieuwd naar! https://www.goodreads.com/book/show/29239940-the-orphan-s-tale

Maar ik lees nu eerst nog Kind van de rekening van Jordan Harper.

1 like

Misschien vind je de boeken van Andreas PflĂŒger ook wel iets.
Deel 1: https://www.bol.com/nl/p/voor-eens-en-altijd/9200000074920404/
Deel 2: https://www.bol.com/nl/p/nooit-en-te-nimmer/9200000089517881/

Allebei op Kobo Plus. Gaat over een agent die blind is geworden tijdens een misgelopen zaak en natuurlijk wordt ze alsnog betrokken in allerlei moordzaken.

Next! Iemand dit boek al gelezen?

Oh volgens mij heb ik dat blog gelezen. Is er ook een facebookgroep van die blog? Daar kwam ik namelijk een link tegen van dat blogbericht. Als het gaat over degene waarover ik denk dat het gaat moet je je er echt niks van aantrekken. Deze houdt ervan om even lekker te rellen.

Ja! Ik knal mijn antwoord even in een spoiler verder hoor, want ik zie haar al met een hooivork naar dit forum komen. :joy:

Samenvatting

En klopt, [verwijderd]

Ik! Ik ging naar IJsland op vakantie en wilde een boek lezen dat zich daar afspeelt. :blush: Hoe vind je het tot nu toe?

Haha ik zie haar daar idd ook voor aan. Ach weet je, er zullen altijd mensen zijn die negatief zijn. En deze persoon is zo vaak negatief dat je het gewoon niet meer serieus kan nemen.

1 like

Ik heb net Nachttrein naar Lissabon uit. Vond het echt een mooi boek maar ik kwam er toch moeilijk doorheen. Moest steeds na 10 blz ofzo even ‘bijkomen’. Geen boek wat je in 1 ruk uitleest.

Ben nu bezig in Wild van Cheryl Strayed. Leest lekker weg en is wel fijn na een wat zwaarder boek vind ik.

Ik ben nog niet zo ver, maar ik vind het wel al erg pakkend! :smile:

2 likes