@Celeone whaa zo goed, gefeliciteerd!!!
Dank iedereen! Zoals jullie kunnen zien heb ik er een latertje van gemaakt met @MissMarple en een andere vriendin maar het was een mooie avond
The Goldfinch wordt verfilmd en de trailer ziet er veelbelovend uit vind ik!
Ik dacht altijd dat die kortingen op bookdep. nep waren. Nu heb ik spijt, want een boek dat ik wilde was 6 euro en nu weer 9. Waarom koop ik het dan ook niet???
Wow wist ik nog niet! Ben benieuwd, ga 'm zeker kijken.
Oehh, ik weet eerlijk gezegd niet of ik hem âdurfâ te kijken. Vond het zoân mooi boek, en voelt een beetje als mijn wereld, wil daar geen acteurs door laten lopen.
Oja, ik had zoân stomme realisatie laatst. Ik heb Heks van Camilla Lackberg gelezen, omdat ik dacht dat het een steengoede en superspannende thriller was die iedereen las een paar jaar terug. Uitgelezen, vond het een rukboek en totaal niet spannend. Liep ik laatst door de boekhandel, zag ik Hex van Thomas Olde Heuvelt staan⊠Heb ik deze boeken blijkbaar verward⊠Toch mijn want to read lijst van goodreads beter bij gaan houden.
Cool, ik wist niet dat de Vlaamse media er ook mee bezig was! Ik heb zelfs de NOS gehaald, zo tof. Het was ook mijn eerste en laatste kans deze prijs als twintiger te halen, dus extra mooi.
Hoop zo dat dit veel goeds gaat doen voor het boek en mijn toekomstige boeken. Wat een droomstart zo, qua prijzen.
Ik weet nog steeds niet of ik dat boek wil lezen. Is van Donna Tart toch? Ik vond De verborgen geschiedenis supertof, maar De kleine vriend echt afschuwelijk.
Ik lees nu Eline van Michelle Visser en ik kom er dus echt zo traag in. Het is wel boeiend, maar geen âdit lees je in een dag wegâ boek.
Ja, is inderdaad door haar geschreven! Ik vond het echt moeilijk om erin te starten maar eenmaal je helemaal in het verhaal zit, heb je er geen spijt van. Sommige stukken lees je en dan voelt het alsof je er ook bent. Aanrader vond ik.
Hopelijk doet de film het boek eer aan!
Boeken besteld!
Ik ben bezig in The Handmaidâs Tale, zit ongeveer op de helft, en merk dat ik er echt nare gedachten van krijg. Iemand die het al gelezen heeft en kan vertellen of het een geruststellend einde heeft? Ik twijfel namelijk of ik het wil uitlezen.
Snap ik! Ik zet het even in een spoiler voor het geval ik te veel verklap:
Einde Handmaid's Tale
Wat ik me van het boek kan herinneren is dat het einde geruststellend is met betrekking tot de hoofdpersoon, maar ik zou het niet per se een gelukkig einde noemen. Er is ook een epiloog waarin er wat meer afstand is tussen Gilead en de maatschappij ten tijde van de epiloog (jaren later), dat zet dingen ook wel in perspectief. Ik zou het als ik jou was niet forceren maar misschien kun je het nog even aankijken?
Ik snap je ook, ik ben om die reden de tv-serie niet gaan kijken ondanks goede reviews, zo naar.
Mogelijk nog aanvulling
Het is wel echt een open einde, je weet niet zeker hoe het afloopt. Maar de laatste gebeurtenis is waarschijnlijk wel een goede voor haar. Ik vond het teleurstellend omdat het zoân open einde was, maar ik denk dat het voor je gevoel wel een meer hoopvol einde van het boek is dan middenin stoppen.
Samenvatting
Ah ok, toch fijn om te weten dat het alleszins voor het hoofdpersonage beter wordt. Dan lees ik toch nog even verder. Thanks!
Ik vind het soms leuk om misdaadthrillers te lezen, lekker spannend en leest makkelijk weg. Maar vaak ga ik naderhand reviews lezen op goodreads en staan er vaak dingen als âLeuk boek maar het was al lang duidelijk wie de dader was!â Dat weet ik dus nooit en dan voel ik me een beetje onnozel haha.
Maar anyway, waarom ik hier eigenlijk kwam: hebben jullie nog goede tips in dit genre?
De witte kamer van @Celeone Vogelman van Mo Hayder, Noordzeemoorden van Isa Maron, David Hunter serie van Simon Beckett, Riley Paige serie van (geen idee kan ik me even niet herinneren)
Heb nog een hele lijst maar dan moet ik even zoeken
Waar ik woon is enkel een winkel met een maar heel erg beperkt aanbod van Engelstalige boeken. Nu zag ik Windwitch en Bloodwitch daar wel staan (maar dan in verschillende edities), dus ik heb ze niet meegenomen. Net wel besteld, was er wel al langer benieuwd naar en dan kan ik ze bingereaden.
Wat zijn leuke booktubers die content maken in het Nederlands? Misschien kleine youtubers die wel regelmatig up loaden.
Ben nu het boek Hex aan het lezen, merk dat ik het verhaal enger vind dat ik eerst dacht. Word toch wel een schijterd als het donker word haha. Vooral als ik s nachts naar de wc moet. Ga het nu alleen nog overdag lezen. En s avonds harry potter.
Ik heb hem vorige week uitgelezen en bij mij was het juist andersom! Moet zeggen dat ik het begin wel creepier vond dan de rest. Ben je al ver?
Vlogboek is interessant.